met 2 paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jen_loves

met 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 21:55

is met 2 paarden tegelijk lopen gevaarlijk? dat je dan op de ene zit en dat je dan de andere gewoon vasthoud. wel op het erf ..

Mischa

Re: met 2 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:01

Ik vind dat dat heel erg ligt aan de band die jij met de 2 paarden hebt en hoe ze zelf zijn natuurlijk.
Persoonlijk denk ik dat het wel moet kunnen hoor, en op een afgezet erf is het natuurlijk helemaal niet zo erg als je per ongeluk het ene paard los laat, zolang ie maar niet weg kan natuurlijk Lachen
En je kan ze er allebei ook op trainen zodat zij ook weten wat de bedoeling is, dat schept voor hun ook al meer duidelijkheid van wat jij van hen wil. Maar schrikken ergens van kan altijd en overal.
Maar dat is mijn beeld ervan hoor.

Liefs, Mischa

jen_loves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 22:02

oke bedankt!!

natas101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:14

het licht er aan hoe de paarden zijn druk of rustig en hoe de paarden zelf met elkaar om gaan...ik vind dat het geen kwaad kan maar hou je hoofd er wel bij..

jen_loves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 22:15

Clown goed idee

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 07:49

'Vroeger' bij de manege als we de paarden terug gingen brengen naar het land moesten we altijd ongeveer een half uurtje rijden. Zonder zadel en vaak met handpaard. Ging altijd prima. Ik heb zelfs een keer met 3 handpaarden (en zonder zadel) gereden. Is best te doen, maar de paarden moeten het dan wel gewend en te vertrouwen zijn... Gewoon gaan oefenen en dan moet het lukken Vork .

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 09:09

Zoals al gezegd is ligt het aan de paarden die je mee wil nemen.
Ik liep bij het circus altijd met 2 paarden en vaak zelfs met 3, maar die zijn niet anders gewent en ik weer dan wel welke ik wel en niet samen kan nemen.
Met mijn eigen pony's deed ik het ook altijd, maar nu met Roger nog niet. Die springt nog te vaak op Eli om te spelen/uitproberen, dus we moeten eerst nog een beetje werken aan de basis opvoeding en dan gaan we dit ook oefenen.