Lady is dit jaar niet geschoren wegens drachtigheid en zit nu op 8,5 maand dracht. Het rijden zijn we al een klein beetje aan het afbouwen. Ipv van 3 kwartier/uurtje ben ik terug gegaan naar een half uurtje omdat ze het gewoon niet zo lang trekt meer.
Nagoed, dat was even een inleiding
Nu mijn vraag:
Lady is dus niet geschoren maar zit helemaal niet dik in haar vacht. Sinds het zo lekker weer is staat ze zonder deken en zal ook wel weer wat dikker in haar vacht zitten. Nu het rijden erg goed gaat, zweet ze ook onwijs veel op haar benen/borst/hals en onder het zadel. Ik krijg haar ook heel moeilijk droog en ben daarom bang dat ze kou vat op de een of andere manier.
Als ik gerden heb, stap ik een kwartier uit (naar buiten), dan haal ik alles eraf, wrijf de natte plekken 'droog' met een handdoek, doe een zweetdekentje op, spuit haar benen af, zweetdekentje weer af, even naborstelen. Vaak rijd ik rond een uurtje of half 5 en dan gaat ze niet meer naar buiten, maar andere keren gaat ze gewoon naar buiten (netzoals vandaag)en dan ben ik echt bang dat ze koud vat.
Nagoed...nu echt naar mjn vraag:
Is het nog de moeite waard om haar te scheren (zat te denken om alleen haar hals, benen, buik, borst te scheren)en dan in mijn achterhoofd te houden omongeveer over een maandje te stoppen met het intensief rijden (natuurlijk nog wel buitenritjes zonder zadel, wandelen, beetje longeren etc) of heeft dat geen zin? Ik heb namelijk niet elke dag zo veel tijd om een uurtje na het rijden te wachten totdat zij droog is en ik naar huis kan
Tips dus!!