schuurplek door de deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

schuurplek door de deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 16:11

Mijn tink heeft een kale plek op zijn schouder door de deken. Ik heb gehoord dat je een soort truitje hebt dat je aan kan doen, maar dat lijkt me niks. Want dat zit op de manen te schuren, en ik ben net zijn manen tot z'n knieen aan het kweken. Dat zie ik dus niet zo zitten.

Hoe lossen jullie dit op??

Liene

Re: schuurplek door de deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:13

Eigelijk doe ik er niets aan Bloos .
Het is nu al bijna helemaal terug bij gegroeid dus...
De enigste oplossing dat ik ken is dus zo'n truitje ....
Doei! eline goethals

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:14

Mss een andere deken kopen eentje die goed past en hij dus geen schuurplekken krijgt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:15

monsera schreef:
Mss een andere deken kopen eentje die goed past en hij dus geen schuurplekken krijgt.

idd dat is de oplossing, schuurplekken komen van een niet goed passende deken Vingers aflikken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:20

Welke deken ik ook op doe, mijn paard heeft kale plekken op z'n schouders, rug en kont. Hij heeft gewoon een gevoeligere huid dan andere paarden, hij zit ook heel snel onder de wondjes. Ik doe er niks aan, hij heeft er geen last van en als de zomervacht komt groeit het haar daar ook weer aan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:23

mijn paard heeft ook een gevoelige huid, zit ook constant onder de wondjes, heeft ook nog eens een moeilijke deken maat omdat hij een korte rug heeft maar erg breed is van voren. na een paar dekens geprobeert te hebben heb ik nu een deken die helemaal goed ligt en heeft hij ook geen schuurplekken meer dus denk toch wel dat het met de pasvorm van de deken te maken heeft

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:23

Ik heb ook wel eens gehoord dat ze equishine (of zo'n soort spulletje) op de kale plekken spuiten/smeren. Dan is het gladder en schuift de deken er makkelijker overheen.

K weet niet of het werkt.... maar proberen kan altijd Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:24

Ik smeer op de plekken die echt helemaal kaal zijn (dus helemaal geen haar meer) uierzalf zodat de huid soepel blijft.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:39

Ik zit met hetzelfde probleem met mijn Fjord. Hij heeft een dek wat hem op het oog goed past, met bontje op de schoft. Maar toch schuurt het dek heel erg. Hij heeft er korsten van op zijn schoft en ik mag er absoluut niet aan komen.
Ik weet niet zo goed wat jij zou kunnen doen, behalve het dekengebruik miss. afbouwen omdat het lente wordt en dan volgend jaar een ander dek proberen. Misschien moet ik dat ook maar doen, hoewel die dingen zo ontzettend kostbaar zijn..

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:30

My Way heeft dat ook, 2 grote plekken op zijn borst... maar hij heeft er verder nix van, het is gewoon onwijs moeilijk om voor zo'n onmogelijk lichaam een goeie deken te vinden....

ik smeer het ook af en toe in met uierzalf, voor de soepelheid van de huid Ja

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:09

Pjelk schreef:
Ik zit met hetzelfde probleem met mijn Fjord. Hij heeft een dek wat hem op het oog goed past, met bontje op de schoft. Maar toch schuurt het dek heel erg. Hij heeft er korsten van op zijn schoft en ik mag er absoluut niet aan komen.
Ik weet niet zo goed wat jij zou kunnen doen, behalve het dekengebruik miss. afbouwen omdat het lente wordt en dan volgend jaar een ander dek proberen. Misschien moet ik dat ook maar doen, hoewel die dingen zo ontzettend kostbaar zijn..

Laat jij die deken gewoon op liggen terwijl zijn hele schoft open ligt Verdrietig

mss moet je eens met je pony naar een ruitersportzaak heen rijden en dan advies vragen en een paar dekens passen want dit vind ik wel heel erg.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:15

Mijn paardje heeft ook schuurplekken (gehad) van de deken deze winter. Hij was geschoren, dus zoiezo al minder haar dan, en had dus 2 dekens op. Sinds deze week is de onderste deken er onderuit, en het haar komt nu al terug, dus ik denk idd ook dat het iets met de pasvorm van je deken te maken heeft. Bij Flip is dat heel duidelijk, het onderste deken schuurde idd meer als de deken die er nu op ligt.
Verder heb ik deze winter niet veel aan de plekken gedaan, er zaten geen korstjes op oid. en een deken er onderuit halen in die kou is zieliger dan die schuurplekken waar hij zelf volgens mij niet zo veel last van heeft.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:32

Flippertje schreef:
dan die schuurplekken waar hij zelf volgens mij niet zo veel last van heeft.

Kijk dit wordt nu zo vaak gezegd en dat vind ik echt erg.Die schuurplekken zitten er niet voor niets de deken schuurt namelijk en dat betekend dat de deken te strak zit op die plek en je paard zo in zijn beweging belemmert wordt.En aangezien hij die deken die dus niet past minstens 23 uur per dag op heeft liggen denk ik dat hij er best wel last van heeft.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:34

Mijn paard heeft zo'n typische arabieren-punt-kont dus elke deken schuurt daar terwijl hij achter niet eens vast zit en dus ook niet strak kan zitten.