staartriem?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

staartriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 15:57

kan iemand mij de bedoeling van een staartriem uit leggen? waar helpt het nou precies voor?

MarrieLeen

Re: staartriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:07

Dat zorgt dat het zadel niet naar voren schuift. Als het paard bijvoorbeeld een lage schoft heeft. Lachen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 16:09

ohw!!! oke! en als het zadel nou heen en weer schuift ofzo helpt het dan ook?? heb ik eens gehoord. ik ga geen staartriem gebruiken ofzo hoor, was gewoon benieuwd

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:15

zorro schreef:
ohw!!! oke! en als het zadel nou heen en weer schuift ofzo helpt het dan ook?? heb ik eens gehoord. ik ga geen staartriem gebruiken ofzo hoor, was gewoon benieuwd

Oink ?
Dan is gewoon je singel niet genoeg vast Clown

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 16:20

Haha! gelukkig schuift mijn zadel niet heen en weer. die van een vriendin van mij echter wel, en haar singel zit goed vast. dit staat trouwens los van die staartriem hoor, ik was gewoon benieuwd waar die eigelijk voor was. en toen Pling kwam ik ineens op dat heen en weer schuivende zadel...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:31

Ik heb ook een heen en weer schuivend zadel, ook al singel ik hem nog zo strak aan. Ik denk dat de boom dan te breed is. Moet nog steeds een smallere boom (wintec) maar heb het geld niet, en mijn paard heeft er geen last van.
Mijn ander zadel schuift nog niet eens zonder singel, dus die ligt veel beter.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:02

Met aansingelen hoeft het niks te maken te hebben. Wij hebben zo'n gigantisch bolle welsh waar geen zadel goed op blijft liggen zonder staartriem.
Onze zadelmaker vertelde me dat het zadel geen grip heeft bij bolle pony's zonder schoft en gaat schuiven. Daarom gebruiken wij een staartriem Knipoog

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 09:59

In Frankrijk heb ik een tijdje op een aardig rond paardje gereden Knipoog met een hele lage schoft, ik was de eerste die op haar reed. de singel zat goed. maar het zadel schoof alle kanten op. we hebben toen een borst tuig omgedaan. en het zadel schoof niet meer, een staart riem helpt aleen dat het zadel niet naar voren glijd.