Maar zodra ik de singel vast wil maken (zowel met longeersingel als met zadel) breekt de hel los.
Ze probeert me te bijten (maar bijt meestal zichzelf in haar borst) gaat draaien, oren in de nek, achteruit lopen, met de voorbenen slaan, noem maar op.
Ik doe echt rustig, gaatje voor gaatje. Ik zet de singel eerst op zijn aller lost vast, dan even praten, gaatje strakker, weer even praten, en zo net zo lang tot ie vast zit, maar ze breekt bij wijze van spreke de tent af....
Ze heeft geen plekjes of wondjes of iets onder de singel, verder kan ik met mijn handen of met een borstel ook zonder problemen aan de buik komen....
Help

Welliswaar reageerde ze niet zo heftig als Jamaica, maar wilde d'r achterpoot nog wel eens optillen of naar me gaan bijten. Doordat ze wilde gaan bijten zette ik d'r altijd kort vast. Dat ging dus niet meer. Dan maar schoppen he... Dus dan gaf ik haar een tikje op d'r buik en sprak er eens flink toe dat ze dat niet mocht doen
Ja ja.... Nu pak ik het anders aan en dat werkt wel. Ik gooi het halstertouw of de teugels (net wat ze om heeft) heel nonchalant ergens overheen. Dan gooi ik het zadel erop en doe de singel vast, maar ik trek niet aan!! De singel zit heel losjes. Ik loop dan weg om effe wat te pakken ofzo (of effe naar de wc