barefootzadel, beugels.,sjabrak,onderhoud.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

barefootzadel, beugels.,sjabrak,onderhoud.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 13:15

hoe dien je de beugels aan een barefoot te bevestigen?
ik heb de westernfenders,
ik heb het nu zo gedaan:
het breden,zarte gedeelte naar buiten, de gesp zit onderaan, het uiteinde van de beugelriem heb ik onder de stijgbeugel doorgehaal, zodat die niet in de weg zit, de goede manier?

hoe moet ik het zadel schoonmaken?

en hoe mag ik de pad wassen?
(zoeen met 1 schuiminlage in iedere helft, en met goegeel bont onderaan)
ik veronderstel de schuimlage eruit halen, en op hoeveel graden wassen? kan het geen kwaad voor et bont? hoe lang moet het drogen?

pmarena

Re: barefootzadel, beugels.,sjabrak,onderhoud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:27

Zie www.BoomloosRijden.nl , ga naar de SHOP-pagina , klik daar op de foto van de fenders en er opent een nieuwe pagina waar je onderaan ziet hoe de beugels aan de fenders horen te zitten.

Als ze goed aan het zadel hangen , dan gaat de ronding van de fenders mee met de ronding van de voorkant van de zweetbladen van het zadel zeg maar.

Ofwel als je aan de linkerkant van je paard staat , dan staan de fenders in deze richting ( .

Dekje was je door de inlages eruit te halen en opzij te leggen (let goed op hoe ze erin zitten , ze vormen door gebruik exact naar de rug van je paard dus stop ze na het wassen op precies dezelfde manier weer terug) , stop je pad in de wasautomaat , van Grandeur mogen ze op 30 graden gewassen worden , niet in de droger. Ik doe zelf altijd 60 graden en wel in de droger , maar dan krimpt 'ie dus Scheve mond

Let op dat je de pad goed uitspoelt zodat er geen zeepresten achterblijven , vloeibaar wasmiddel werkt het fijnst.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 20:49

bedankt Lachen
is het normaal dat het zadel enorm schuift?
het betreffende paard is een belgisch trekpaard= breden,ronde rog, beina geen schoft.
vanop haar rug lukt het me niet om aan te singelen, dus ik moet het vanaf de grond doen, maar als ik opstijg durft hij te schuiven, eens ik rij en netjes recht blijf zitten lit het als een huis, pas als ik echt men volle gewicht opzij gooi zou hij durven verschuiven (met andere woorden: als mina in een vlug tempo een scherpe bocht maakt Haha!)
vormt dit zich nog?

en met dat je zegt dat de inlages zich naar de rug vormen: volgend jaar rij ik een friesje in en een boulonnais(trekpaard)
dat friesje is veel smaller dan de belg, kan dit dan geen kwaad voor haar rug?

alvast bedankt Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:05

Waar heb je het zadel eigenlijk gekocht ? Toch niet bij mij geloof ik ? Lachen

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 21:17

ik zou het eigenlijk niet weten Haha!
de bels is een paardje dak rij voor mensen, normaal ging ik niet kunnen rijden, maar 2 weken later lag er plots een barefoot klaar voor mij, om de bels in te rijden.
de betalingsfactuur zit wel nog in de doos bij het zadel, ik ga eens kijken of ik het daarop kan vind.

wel toppie hoe het zadel ingepakt was!
als de gespen en deeltjes warren allemaal afzonderlijk ingepakt OK dan!
ps: kan het kwaad dat we het zadel in de doos opgeborgen houden?
ik leg het er zo in zoals je een "gewoon" zadel legt tegen een muur, metr de voorboog op de grond, en de rugzijde naar een kant van de doos toe)
het zit daar vol met katten,en toen ik het zadel even weglegdeom het dekje op mina te leggen, waren ze al van plan om hun nagels erin te zetten,dus daarom hou ik het in de doos, kan toch geen kwaad?

sorry dat ik zoveel vragen stel, Maar ik wil zuinig zijn op het zadel,zeker omdat ze het speiaal voor mij gekocht hebben Haha!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:23

het schuifprobleem heb ik ook gehad, ik leg er nu een drukverdelend anti slipmatje van Divoza onder en dan schuift het echt niet meer!

Afbeelding

ik stap nog steeds nooit vanaf de grond op, altijd vanaf een opstapje,maar het kan nu wel met dit matje eronder (ook onder het Grandeur pad dus)
Margreet moest laatst onderweg afstappen om met Morrie en al onder een politielintje door te gaan en zij kon weer vanaf de grond opstappen zonder schuiven!

Het pad was ik op 30 graden en droog ik op de verwarming, mijn andere pad heb ik in de droger gedaan en dat is gekrompen helaas

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 21:38

maar is dat dan niet nadelig voor de ruggegraatvrijheid die in de grandeurpad zit?
met een opstapje zal niet lukken, eerst moet ik 10 minuutjes tevet over de weg ernaast (naar de piste, als ik erop kruip doen we er 3 kwart over wegens stake Haha! )
pas in de piste kan ik erop kruipen,en om nu een stoel te gaan meesleuren...
zijn er alternatieven voro dat matje?
ik weet niet of dit in belgie al gekend is Haha!
kheb het nog nooit zien liggen in de winkel

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:40

De inlages vormen zich naar de rug , maar ze blijven buigzaam dus kunnen altijd op een ander model paard Lachen

Het mooie van het vormen is wel dat ze na een tijdje al helemaal in model zijn als je de pad maar op 1 paard gebruikt en daardoor krijgt de pad ook meer grip.

Je kunt hem gerust in de doos bewaren hoor , zolang hij maar goed kan drogen en luchten als hij nat is van zweet of regen , anders kan leer gaan schimmelen net zoals bij andere zadels.

Bij het maken van de spullen doen ze al al die dingetjes erin en erom , zo verstuurd Barefoot het naar wederverkopers , echt heel netjes inderdaad , ben ik ook heel blij mee Lachen

Over het schuiven : zit er ook een singel van Barefoot bij ?

Vaak maakt dat toch verschil namelijk.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 21:50

ja, we hebben het cheyennezadel met grandeurpad, e westernfenders en beugels, en de anatomisch gevormde singel van barefoot.
hij is wel iets na de korte kant, maar na een keer of 5 aansingelen (:D) is hij redelijk goed,...
ik laat het altijd uitgebreid drogen, ik werk meestal eerst met de bels, en dan hou ik me wat bezig met de jonge paarden, en vlak voordat ik naar huis ha stop ik het zadel in de doos, tegen dan zijn we een uurtje of 2 verder Clown

jen_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:08

k hep er geen verstand van ( dresuur kakkertje ik ben Tong uitsteken )

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 11:43

jen_loves schreef:
k hep er geen verstand van ( dresuur kakkertje ik ben Tong uitsteken )

bedankt voor uw reactie Knipoog
Maar misschien zou het handiger zijn om nederlands te typen, jouw reactie moest dan zjn:

jen_loves schreef:
k heB er geen verstand van ( ik ben een dresSuurkakkertje Tong uitsteken )

Knipoog