Iemand anders voor je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ricky_lover

Iemand anders voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 11:51

Hoi!i

Zo als het onderwerp iemand anders voor je paard.

Nou als jullie op vakantie zijn en stel voor je paard of pony kan niet mee maar wie verzorgt je paard of pony dan?
Nou dat leek me wel een leuk weetje Haha!

Acilon

Re: Iemand anders voor je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:55

nou, als mn vriend niet mee is op reis zou ik hem wel vragen naar mn paard te kijken (hij heeft er ook verstand van)

maar hij staat 24 op 24 op de wei dus zoveel zorg is er niet (de regel bij mij is: ik vakantie, hij vakantie Knipoog dus heb geen last met rijden enzo)

maar moest ik nu lang weg zijn in de winter ofzo mag ik hem wel bij mn buurvrouw stallen denk ik, die heeft veel paarden en haar vertrouw ik het meest (meer dan mijzelf)

ricky_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 11:56

Acilon schreef:
nou, als mn vriend niet mee is op reis zou ik hem wel vragen naar mn paard te kijken (hij heeft er ook verstand van)

maar hij staat 24 op 24 op de wei dus zoveel zorg is er niet (de regel bij mij is: ik vakantie, hij vakantie Knipoog dus heb geen last met rijden enzo)

maar moest ik nu lang weg zijn in de winter ofzo mag ik hem wel bij mn buurvrouw stallen denk ik, die heeft veel paarden en haar vertrouw ik het meest (meer dan mijzelf)

Bedankt dat je er op reageert he Knipoog

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:13

ik ga niet op vakantie, omdat ik een paard heb... Clown

en daar komt bij dat ik maar weinig mensen vertrouw met mijn paardje... maar als ik een keer niet kan, of een keer een weekendje weg ben, heb ik een aantal lieve stalgenootjes die ik Banjer blindelings toe durf te vertrouwen... Lachen

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:53

Ik ga in de zomer altijd 2 weken op vakantie en Troef staat dan 24/7 op het land, de staleigenaar waar ze staat, geeft haar dagelijks een stukje gras erbij en kijkt of er geen problemen zijn. Verder heeft zij dan ook altijd twee weekjes vakantie, er wordt dus niet door een ander op gereden. In de winter, als ik op wintersport ben, mest een vriendin van mij de stal altijd uit, de staleigenaar voert haar en zet haar buiten en weer binnen. Ik kan dus altijd met een gerust hart op vakantie.

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:01

niet op vakantie
paard meeoen op vakantie
als het echt niet anders kan zorgt mijn vader er voor. maar 100% vertrouwen heb ik daar nu ook niet in. Dus iedere dag bellen naar het thuisfront (effe checken of het beest nog leeft Clown )
Ik zorg ook wel dat er niet veel eten enzo moet gegeven worden of dat het allemaal al klaarstaat. Mijn vader zou het dubbele ofzo geven met de melding hij zag er mager uit of dat beest heeft ver geen eten.
Niet goed voor mijn gemoedsrust nu krijgt ze afhankelijk naar zomer winter en voedingswaarde van het gras een bepaalde portie. Als die overschreden word merk je het wel in de omgang.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:30

Niemand eigenlijk.
Die gaat gewoon een paar weken met vriendjes het land op...
De stalhoudster kijkt natuurlijk wel even elke dag of alles goed is Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:35

Ik ben diegene die de paarden verzorgt/rijd van vrienden/eigenaren die op vakantie gaan.... Knipoog Haha!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:59

Van AM naar VMR verplaatst

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:42

Er zijn twee meiden van 13 en 16 die samen Beau verzorgen. De jongste rijdt hem en de oudste is mee omdat ze graag met pony`s om gaat en om een oogje in het zeil te houden.
Als ik in mei naar Istanbul ga passen zij samen op de paardjes. Ze wonen er dichtbij, hebben genoeg ervaring omdat ze zelf al een Shetlander hadden en ik vind ze dus heel betrouwbaar. Helemaal leuk is dat ze dan samen naar buiten kunnen omdat de oudste op Pjelk kan.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:49

dan gaat de mijne de wei op, en dan vraag ik aan de eigenaresse van mijn verzorgpony's of ze elke dag even willen controleren of alles goed gaat, dus ik vakantie, hij ook vakantie Knipoog

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:52

Ik ga niet op vakantie, heb ik geen geld voor omdat ik de pony's heb Clown
Misschien dit jaar een keer naar brabant een weekje met pony's maar dat weet ik nog niet zeker.

Als ik een dag niet kan in de zomer dan blijven ze gewoon op de wei, in de winter heb ik dan of mijn moeder of een stalgenootje die uitmest en ze beweging geeft.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:58

ik ga eigenlijk nooit op vakantie, omdat ik mn paardjes niet zo lang kan missen. Clown

maar als ik een keer echt niet naar de paarden kan, dan doet een vriendin dat voor me. Haar vertrouw ik daar het beste in. Ik zou het niet snel iemand anders laten doen...

glodis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:01

Ik ga gewoon niet op vakantie, mijn favo vakantiebezigheid is toch paardrijden...........En als ik wel weg wil ga ik naar ons vakantie huisje met vlakbij genoeg wei, waar ze kan staan.

Heb ik het ff lekker voor elkaar Haha!

Maar voor jouw, ja zoek iemand die je vertrouwd, en je paard kan voeren en ff kan checken. Dat lijkt me het belangrijkste toch?!!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:15

ik ga niet op vakantie, omdat ik mijn paardjes heb, tja zelf voor gekozen, zelf voor zorgen, maar zou ik ooit gaan, wil ik ze of meenemen, of z eblijven gewoon ( zoals altijd) 24/7 op de wei. en verzorgt een vriendin ze

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:42

Voor mijn pony regelde ik zijn vaste verzorgster in vakantietijd, afgewisseld met stalgenootjes. In de zomer stond hij 24/7 buiten, dus er hoefde niet elke dag getraind te worden. Even nakijken en hoeven uitkrabben kon ook wel eens een dagje. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:42

Een klasgenoot van mij is zo lief om lucky uit te mesten en te rijden/longeren Knipoog

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 10:03

Vroeger, bracht de boer ze water en eten en me instructrice verzorgde ze, verder hadden ze leker vakantie. Pling Tong uitsteken

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 10:11

Of ik zorg dat mensen me pony elke dag beweging geven(poetsen) en op de wei zetten, of ik laat de vriedin van me zus erop rijden, ik heb liever niet dat er mensen op gaan rijden die hem niet aankunnen.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 10:30

Wanneer ik op vakantie ben (ik ga nooit langer dan 1 week weg) dan zorgt een vriendin voor mijn paard. In de zomer staat mijn paard 24/7 buiten dus dan wordt er gewoon even gekeken of ze niets mankeert en wordt ze er wel 2 of 3 keer uitgehaald voor een poetsbeurtje.

In de winter, staat mijn paard overdag ook in het weiland en als ik dan weg ben moet haar stal wel uitgemest worden en dan doet die vriendin haar 's avonds nog wel even losgooien en wat poetsen ofzo.

Dit jaar neem ik voor het eerst mijn paard mee op een korte vakantie.

machonoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 10:50

Een goede/betrouwbare vriend(in) of familielid ervoor laten zorgen welke jouw paard ook echt kent.
Ik laat er trouwens niet zomaar iemand op rijden en zeker niet buiten.
Ik heb twee vriendinnen (tweeling) welke mijn paard altijd verzorgen als ik op vakantie gaan.
Zij hebben hun paard op dezelfde stal staan en als ze samen rijden mogen ze van mij wel op mijn paard rijden (in de bak).
Ze rijden bijna hetzelfde als ik doe en weten precies wat ik wel en niet wil.
Stel een paar regels op en zorg ervoor dat de persoon die je paard gaat verzorgen jou en je paard goed kent, zodat er achteraf geen rare dingen met je paard gebeuren.
Succes!
Groetjes Anoek

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 10:57

Ik ga nooit op vakantie Haha!
Maar als ik zou gaan verzorgt de stalhouder dr. Nu eigenlijk ook al wel een groot deel want hij zet ze buiten en haalt ze weer binnen. En voert en mest de stal uit... Tong uitsteken

Maar als dat allemaal niet zo was tsja goeie vraag wie ik er dan voor liet zorgen...

vigel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:28

Als ik op vakantie ga dan gaat hij gewoon lekker in training( dan kost mijn vakantie maar wat duurder, maar ik heb niet de mogelijkheid om hem op het land te zetten en dan is dit ook een goed alternatief)
dan weet ik zeker dat hij in goede handen is en het is nog goed voor hem ook

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:54

als ik op vakantie ga hebben mijn pony's ook vakantie. maar meestal traint papa ze dan 3 x in de week. die kan ook goed met ze rijden. als ik met papa op vakantie ga dan gaan ze mee Lachen handig zo'n gezamelijke hobby. maar ze staan in pension en worden elke dag goed verzorgt dus een weekje rust is ook geen ramp.