Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
beautylover schreef:bij fleece hoeven geen onderlappen
Breitling schreef:beautylover schreef:bij fleece hoeven geen onderlappen
mert rijden niet nee maar als je ze op de trailer wilt gebruiken bied het zo geen volledige bescherming en met onderlappen wel
beautylover schreef:ik doe er nooit onderlappen onder,been is al goed ingepakt met die bandage alleen

Royaltjuh schreef:Tsja, 'k denk dat ik hier wat in de minderheid ben, maar mn paard staat altijd zonder beschermers op de trailer. Ik vind dat wanneer je paard rustig staat, hij helemaal niets heeft aan beschermers/bandages. Als ze afzakken/hij erop gaat staan ben je nog verder van huis!
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar mijn paarden halen zich nooit open in de trailer, dus staan lekker zonder al die poespas...![]()
Maar goed, rij ik op de manege en gaat ze in de bandages, dan heeft ze die idd om in de trailer dus het kan wel hoor.
Gamier schreef:Ik doe altijd transport beschermers om. Ik heb helaas eens een paard van een trailer af zien komen die ze niet aan had.... Dit ging goed fout. Het paard kwam er rustig uit maar verstapte zich op de laadklep. Hierdoor schoof hij langs de rand..... resultaat een flinke been wond waar hij ruim een half jaar last van heeft gehad.
Dus mijn Gamier gaat niet meer een trailer in zonder transport beschermers.
beautylover schreef:je paard kan niet rustig staan in de trailer,op een drempel zakken ze soms een beetje,en in de bocht moeten ze zich stevig vasthouden.
Royaltjuh schreef:Tsja, 'k denk dat ik hier wat in de minderheid ben, maar mn paard staat altijd zonder beschermers op de trailer. Ik vind dat wanneer je paard rustig staat, hij helemaal niets heeft aan beschermers/bandages. Als ze afzakken/hij erop gaat staan ben je nog verder van huis!
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar mijn paarden halen zich nooit open in de trailer, dus staan lekker zonder al die poespas...![]()
Maar goed, rij ik op de manege en gaat ze in de bandages, dan heeft ze die idd om in de trailer dus het kan wel hoor.

Nachony schreef:Ik was ook altijd zo: geen bandages of beschermers om in de trailer. Risico van afzakken vond ik ook veel te groot. Maar sinds gister ga ik mijn mening herzien. Nachony staat=stond altijd heel rustig in de trailer, ga al een tijdje regelmatig op stap met hem maar gisteren is het niet goed gegaan. Wat er is gebeurt weet ik niet maar hij is in paniek geraakt vlak voor we bij stal aankwamen. Om hem rustig te houden dat kleine stukje naar stal ben ik bij hem gaan staan en bij het uitladen bleken beide achterbenen bebloed te zijn en de stang verbogen.Nu staat ie met drukverband op stal omdat het niet wilde stoppen met bloeden en met antibiotica en pijnstiller. Ga dus nu ook op zoek naar goede beenbeschermers die niet afzakken en laat "m goed wennen hieraan. Ik heb het idee dat als ie bescherming om had dit voorkomen had kunnen worden en nogmaals: Nachony stond altijd rustig op de trailer maar toch zit een ongeluk in een klein hoekje.
Gr. Irm.
Breitling schreef:Ik zou zelf geen bandages om doen, de kans dat die kunnen afzakken is me net iets te groot. Ik heb voor mijn paard ook transport beschermers gekocht voor toen hij een keer op de trailer moest en die bewaar ik nu voor als ik weer wedstrijd ga rijden (heb ze een jaar geleden gekocht en ga hopelijk over een half jaar starten. De mijne waren niet eens zo heel duur, 50 euro voor voor en achter, hoog model en een super pasvorm!