Bandages om in trailer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KissMeQuick

Bandages om in trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 10:50

Ik ga 2e Paasdag met een groep van mijn springles naar Boekelo voor een cross-training. Nou ga ik nooit met een trailer weg en heb ik dus ook geen transportbeschermers. Ik vind het ook zonde om die nu al aan te schaffen, ook omdat ik pas volgend jaar op wedstrijd ga, en dan pas regelmatig met de trailer ga. Nu heb ik wel bandages van de nieuwe collectie van Harry's Horse. Kan ik die omdoen in de trailer, of bied dat te weinig bescherming?

Oja, zou je ook op 2e Paasdag een trailer kunnen huren, of doen bedrijven daar niet aan?

__Nathalie__

Re: Bandages om in trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:59

Ik zou zelf geen bandages om doen, de kans dat die kunnen afzakken is me net iets te groot. Ik heb voor mijn paard ook transport beschermers gekocht voor toen hij een keer op de trailer moest en die bewaar ik nu voor als ik weer wedstrijd ga rijden (heb ze een jaar geleden gekocht en ga hopelijk over een half jaar starten. De mijne waren niet eens zo heel duur, 50 euro voor voor en achter, hoog model en een super pasvorm!

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 11:01

waar heb je ze gekocht dan? en van welk merk?

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:02

ik heb wel bandages om tijdens vervoer,ze zakken niet af hoor Vork

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:13

Mijn paard staat ook met bandages op de trailer. Als je ze goed om doet zakken ze echt niet af. Onder die bandages horen onderlappen en dan zijn ze best stevig. Je moet wel hoger en lager bandageren dan als je gewoon rijdt. Dus nu wel de hele kogel inpakken. Kan goed.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:15

bij fleece hoeven geen onderlappen Tong uitsteken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:22

Toch heb ik al regelmatig geen goede dingen zien gebeuren met mensen die bandages om doen in de trailer.

Mijn transport beschermers zijn van global. Zijn stevig aan de buitenkant waardoor ze niet afzakken, en zijn gevoerd met een laagje bont zodat het niet gaat irriteren. Zit een rand aan die over de hoef gaat en het is een hoog model.

Ik koop liever nu een paar transport beschermers en bewaar ze tot ik wedstrijd ga rijden (want dan heb ik ze ook nodig) als dat er toch een bandage los gaat o.i.d en mn paard zn benen naar de .... help

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:23

beautylover schreef:

mert rijden niet nee maar als je ze op de trailer wilt gebruiken bied het zo geen volledige bescherming en met onderlappen wel Pling

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:25

Breitling schreef:
beautylover schreef:

mert rijden niet nee maar als je ze op de trailer wilt gebruiken bied het zo geen volledige bescherming en met onderlappen wel Pling

ik doe er nooit onderlappen onder,been is al goed ingepakt met die bandage alleen Bloos

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:41

beautylover schreef:
ik doe er nooit onderlappen onder,been is al goed ingepakt met die bandage alleen Bloos

Ze heeft het niet over fleece bandages, maar over acryl/katoenen bandages en daar horen zowel met rijden als met transport onderlappen onder.

Mijn paard heeft ook fleecebandages om op de trailer, maar zeker wel met onderlappen. Ook heeft ze springschoenen aan en extra bandjes over de sluiting, dat de klitterband niet los kan gaan. Veiligheid voor alles.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:51

Iik heb altijd rondom springschoenen aan en van die grote onderlappen en vbandageer rond om Zo doe ik het altijd eigenlijk.

Ik zou er wel onderlappen doen van groten hoge lappen...

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:25

Tsja, 'k denk dat ik hier wat in de minderheid ben, maar mn paard staat altijd zonder beschermers op de trailer. Ik vind dat wanneer je paard rustig staat, hij helemaal niets heeft aan beschermers/bandages. Als ze afzakken/hij erop gaat staan ben je nog verder van huis!
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar mijn paarden halen zich nooit open in de trailer, dus staan lekker zonder al die poespas... Cool
Maar goed, rij ik op de manege en gaat ze in de bandages, dan heeft ze die idd om in de trailer dus het kan wel hoor.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:29

Bij de new forest die ik rijd worden nooit beschermers omgedaan.

Ik heb een x gevraagt waarom niet, want bij mijn eigen paard die ik het wel altijd, maar de eigenaar zei dat het in feite helemaal geen nut heeft.

Als een paard echt valt, dan kan een bandage echt niet letsel voorkomen. je moet nagaan voor je zelf, dat een bandage niet het gewicht van 4/5oo kilo kan houden.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:29

Royaltjuh schreef:
Tsja, 'k denk dat ik hier wat in de minderheid ben, maar mn paard staat altijd zonder beschermers op de trailer. Ik vind dat wanneer je paard rustig staat, hij helemaal niets heeft aan beschermers/bandages. Als ze afzakken/hij erop gaat staan ben je nog verder van huis!
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar mijn paarden halen zich nooit open in de trailer, dus staan lekker zonder al die poespas... Cool
Maar goed, rij ik op de manege en gaat ze in de bandages, dan heeft ze die idd om in de trailer dus het kan wel hoor.

je paard kan niet rustig staan in de trailer,op een drempel zakken ze soms een beetje,en in de bocht moeten ze zich stevig vasthouden.
Bloos

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:47

Ik doe altijd transport beschermers om. Ik heb helaas eens een paard van een trailer af zien komen die ze niet aan had.... Dit ging goed fout. Het paard kwam er rustig uit maar verstapte zich op de laadklep. Hierdoor schoof hij langs de rand..... resultaat een flinke been wond waar hij ruim een half jaar last van heeft gehad.

Dus mijn Gamier gaat niet meer een trailer in zonder transport beschermers.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:10

ik heb wel transportbeschermers maar kan ze niet om doen omdat mijn paard nog te onwennig is met trailerladen

tot die tijd gebruik ik gewoon peesbeschermers..

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:18

Gamier schreef:
Ik doe altijd transport beschermers om. Ik heb helaas eens een paard van een trailer af zien komen die ze niet aan had.... Dit ging goed fout. Het paard kwam er rustig uit maar verstapte zich op de laadklep. Hierdoor schoof hij langs de rand..... resultaat een flinke been wond waar hij ruim een half jaar last van heeft gehad.

Dus mijn Gamier gaat niet meer een trailer in zonder transport beschermers.

Jep, dat heb ik dus ook eens gehad, alleen schoof toen de beschermer gewoon mee omhoog waardoor hij zn been alsnog openhaalde.

beautylover schreef:
je paard kan niet rustig staan in de trailer,op een drempel zakken ze soms een beetje,en in de bocht moeten ze zich stevig vasthouden.

Zo bedoelde ik rustig ook niet. Hij zal idd altijd alert op de trailer staan. Maar er is een verschil tussen een rustig, stilstaand paard die gewoon meegaat met de beweging, en een heen en weer hippend beesie. En dat laatste is die van mij niet, dus dan noem ik haar rustig op de trailer!!!

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 20:21

Ik heb zojuist op www.piafferuitersport.nl een transportbeschermer-set gekocht, van Premiere, voor 40 euro. Incl. een halsterset in de zelfde kleur, iemand ervaring met deze beschermers??

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:34

Royaltjuh schreef:

Ik ben het met je eens Knipoog
Ik ga al jaren 2 a 3 x in de week met me pony op pad met de trailer..
en er komen geen bandages of transport beschermers te pas..

Ik vind het niet nodig, ze staat braaf in de trailer en als ik haar erin zet en eruit haal dan let ik goed op hoe de haken van de trailer zitten en dat ze netjes van de klep af loopt..
ze loopt er wel een x schuin af maar ik heb nog nooit problemen gehad..
Dus niks geen warme bandages of transportbeschermers heerlijk Lachen

Nachony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 08:55

Ik was ook altijd zo: geen bandages of beschermers om in de trailer. Risico van afzakken vond ik ook veel te groot. Maar sinds gister ga ik mijn mening herzien. Nachony staat=stond altijd heel rustig in de trailer, ga al een tijdje regelmatig op stap met hem maar gisteren is het niet goed gegaan. Wat er is gebeurt weet ik niet maar hij is in paniek geraakt vlak voor we bij stal aankwamen. Om hem rustig te houden dat kleine stukje naar stal ben ik bij hem gaan staan en bij het uitladen bleken beide achterbenen bebloed te zijn en de stang verbogen.Nu staat ie met drukverband op stal omdat het niet wilde stoppen met bloeden en met antibiotica en pijnstiller. Ga dus nu ook op zoek naar goede beenbeschermers die niet afzakken en laat "m goed wennen hieraan. Ik heb het idee dat als ie bescherming om had dit voorkomen had kunnen worden en nogmaals: Nachony stond altijd rustig op de trailer maar toch zit een ongeluk in een klein hoekje.

Gr. Irm.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 09:03

Nachony schreef:
Ik was ook altijd zo: geen bandages of beschermers om in de trailer. Risico van afzakken vond ik ook veel te groot. Maar sinds gister ga ik mijn mening herzien. Nachony staat=stond altijd heel rustig in de trailer, ga al een tijdje regelmatig op stap met hem maar gisteren is het niet goed gegaan. Wat er is gebeurt weet ik niet maar hij is in paniek geraakt vlak voor we bij stal aankwamen. Om hem rustig te houden dat kleine stukje naar stal ben ik bij hem gaan staan en bij het uitladen bleken beide achterbenen bebloed te zijn en de stang verbogen.Nu staat ie met drukverband op stal omdat het niet wilde stoppen met bloeden en met antibiotica en pijnstiller. Ga dus nu ook op zoek naar goede beenbeschermers die niet afzakken en laat "m goed wennen hieraan. Ik heb het idee dat als ie bescherming om had dit voorkomen had kunnen worden en nogmaals: Nachony stond altijd rustig op de trailer maar toch zit een ongeluk in een klein hoekje.

Gr. Irm.

AMEN!

En er zijn transportbeschermers die niet afzakken en de schade in dit soort situaties kan beperken!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:57

Dan heb je ook nog paarden die gewoon helemaal gaan flippen van transportbeschermers. Ik heb al vele pogingen gewaagd met Patos, maar keer op keer brengt het meer ongelukken dan goeds met zich meer. Die staat dus op korte ritten met pees- en kogelbeschermers + 4 springschoenen en op de lange ritten bandages ook met springschoenen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:10

Breitling schreef:
Ik zou zelf geen bandages om doen, de kans dat die kunnen afzakken is me net iets te groot. Ik heb voor mijn paard ook transport beschermers gekocht voor toen hij een keer op de trailer moest en die bewaar ik nu voor als ik weer wedstrijd ga rijden (heb ze een jaar geleden gekocht en ga hopelijk over een half jaar starten. De mijne waren niet eens zo heel duur, 50 euro voor voor en achter, hoog model en een super pasvorm!

Wat jij hebt met bandages heb ik met transport beschermers. Ik vind die dingen LEVENSGEVAARLIJK. Vaak passen ze niet helemaal lekker en zaken ze ook iets af met alle gevolgen van dien. Vooral bij de goedkope heb je dat erg en als je paard van voren small is staan ze er snel op.

Leys gaat nu de trailer op met voor peeskappen en springschoenen (staat namelijk altijd op de rand) en achter bandages en ook springschoenen.

Als je goed kan bandageren zie ik het probleem niet zo dat ze afzakken.

Urban ga ik denk op dezelfde manier doen alheowel hij niets gewend is.