fokken of kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

fokken of kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 08:48

naar aanlijding van dit topic:
viewtopic.php?f=13&t=384543
had ik een vraagje stel dat ik in de toekomst nog een veulen zou willen, wat kan ik dan beter doen, fokken of veulentje redden avnd e enkele reis of maakt dat neit veel uit in kosten etc.

Cowgirl

Re: fokken of kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:14

Ik zou alleen fokken met een paard dat een goed papier heeft en kwa bouw , gezondheid en beweging ook goed scoort.(en eventueel al wat gepresteerd heeft)

Fokken doe je om te verbeteren niet om te vermeerderen.

Heb je die niet dan zou ik eind van de zomer naar zuidlaren gaan en daar een veulen kopen.
Mijn fjord komt daar ok vandaan en is van een hummeltje uitgegroeid tot een stoer paard.

Vrouw1515

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:36

Er zijn al zoveel paarden.....
Zelf, uiteraard mijn mening en gevoel, zou ik dus een paard/veulen kopen en niet nog meer paarden fokken dan er al zijn.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:58

Ik zou zeker kopen. Dan heb je in elk geval een stuk meer zekerheid of het paard wel of niet bij je past. Bij fok moet je dit nog maar afwachten.

Verder sluit ik me aan bij de vorige berichten.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:33

Ik zit ook te dubben. Lijkt me enorm leuk om een veulen van mijn paard te hebben. Maar: ze is al 18 en nog nooit drachtig geweest, ik heb haar niet bij huis staan en zou dus een extra pensionstal moeten betalen, ik wil perse een merrie, wat als het een hengstje is?

Ik ben er qua verstand uit dat ik het beter niet kan doen. Dan kan ik beter tzt een tweede paardje erbij kopen die jonger is, en dan daar evt een veulentje bij fokken.

het mooist is natuurlijk als ik een stukje land van mezelf zou hebben, dan wordt de stap naar een 2e paardje en evt veulen nog weer makkelijker...

Eerst daar maar voor sparen dus....

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 18:44

ik heb dus het geluk van stal en and bij huis... ik denk ook dat ik er maar een koop, veulens zijn vaak ook niet te duur en er zitten minder risico's aan....