Merovech, is dat wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Merovech, is dat wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 23:17

Zijn zadels van Merovech wat? Zijn ze geschikt voor redelijk intensief gebruik, ook in regen. Zadel wordt dus soms wel smerig, onder het zand. Slijten ze dan snel? IS de pasvorm prima? Hoe is de kwaliteit in het algemeen?

inib

Re: Merovech, is dat wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:29

Het is op zich een goed zadel ook bij intensief gebruik, ik ken manege's die ze in gebruik hebben en ze zijn er wel tevreden over.
Bij erg intensief gebruik zijn ze na zo'n beetje 5 jaar versleten.
Worden dan wel 5 a 6 uur per dag gebruikt met buitenritten en strandritten met beginners (waar ze veel harder bij slijten) en gevorderden

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:45

Ik heb zelf een tijdje een Merovech springzadel gehad , erg mooi ding hoor , keurig leer , netjes afgewerkt....gewoon hele nette middenklasse vond ik het.

Vergelijk het met bvb. hoofdstellen , dan heb je het goedkope huismerk , de duurdere Engelse versie van mooi luxe leer en afwerking , en dan een bekend merk waar vanwege het merkje weer een hoger prijskaartje aanhangt.

De Merovech vind ik dan de middelste keus zeg maar.

Simpel , geen grote geweldige speciale bijzonderheden maar gewoon een goed modern kwaliteitszadel van mooi leer en prima afwerking. Geen overdreven gedoe , gewoon mooie kwaliteit Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 14:08

ik vind merovech een goed B merk. vooral de zadels die wat duurder zijn zijn erg goed en blijven heel mooi.
ik vind de pasvorm goed en ze zitten ook lekker