pannekoek zadel.. ?? wie heeft hier ervaring mee..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

pannekoek zadel.. ?? wie heeft hier ervaring mee..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 22:56

hallo,

ik kan nu een pannekoek zadeltje voor mijn shetlander kopen, want ik heb thuis een zadeltje ligen, maar die heeft een iets te smalle boom voor hem, maar kun je op pannekoek zadels ook gewoon lichtrijden enz.. en hoe stevig zijn ze??

groetjes jennifer

Lenneke_

Re: pannekoek zadel.. ?? wie heeft hier ervaring mee..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:47

Ik vind het niet echt fijne dingen. Je glijd alle kanten op en volgens mij zijn ze ook niet echt goed voor de rug omdat ze op de schoft liggen.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:00

voor kinderen zijn ze prima.
en je kan er zeker op lichtrijden.
niets mis mee, het enigste is dat je wat minder stevig zit dan op zon pinokio zadel maar zo leer je gelijk vast zitten.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:31

ikzelf vond ze vroeger nooit zo fijn omdat je geen steun hebt achter, daardoor is het iest lastiger lichtrijden omdat je best ver naar achgter schuift steeds.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:19

'k heb er zelf nog nooit mee gereden. Je kunt ze het best vergelijken met een sjabrakje met een dekensingel erom, iets comfortabeler, maar qua stevigheid weinig verschil denk ik. 't Zijn puur kleine-kinder-zadeltjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:29

Riëtte schreef:
't Zijn puur kleine-kinder-zadeltjes...

En dank U! Haha!

Ik rij er ook mee, geen enkel probleem.
De enige reden dat ik er één op mijn pony heb liggen is idd omdat er beugels aan zitten en dit het lichtrijden iets makkelijker maakt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:55

ik had ook altijd 1 voor mijn shetlander. ik vind ze zelf ideaal: niet duur en ze passen erg goed op shetlanders. je krijgt er een goede zit van, omdat je niet zoveel steun hebt als met een 'normaal' zadel. lichtrijden kan natuurlijk ook. ze liggen inderdaad niet echt vast op de pony, ook omdat shetlanders niet zoveel schoft hebben, ik heb daarom zelf een soort voorsingeltje gemaakt, en daar werd het veel beter van. mijn zadeltje was al 5 jaar oud toen ik hem kreeg en ik heb er zelf nog 9 jaar mee gereden (elke dag!) dus ze gaan ook lang mee. ik heb er zelf een hele goede zit aan over gehouden.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:25

Het zal wel even wennen zijn voor je, want je mist de steun van de vorm van het zadel.
Staat tegenover dat het dus wel goed voor je zit kan zijn.
Enige nadeel ten opzichte van een zadel met boom vind ik dat je met lichtrijden, verlichte zit, staan in je beugels al het gewicht van de ruiter op 1 plek terecht laat komen. Een boom verdeelt de druk dan wat beter.
Maar goed, hele volksstammen hebben er op leren rijden hoor! (ik ook! Haha! ) En er valt prima op te rijden.
Je moet alleen niet gevoelig zijn voor commentaar van andere ruiters, die kunnen er soms wel banketstaaf over doen.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:26

Inderdaad! Je krijgt er een goede zit van, juist omdat ze nauwelijks steun geven.

Ik heb er ook op gereden en ik moest in het begin wel mega wennen, maar uiteindelijk ben ik er gewend aan geraakt en ook ik heb er een goede zit aan overgehouden!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:44

Eerlijk gezegd vond ik het toentertijd erg lekker rijden op de Shet. Je hebt weinig steun aan het zadeltje (als je het zo kan noemen Knipoog) en daarom kun je lekker vrij zitten.
Maar ik denk dat niet iedereen zo'n ding fijn vind, maar probeer het zelf zou ik zeggen, en als het niet bevalt kun je wat anders proberen natuurlijk Lachen
Succes en veel plezier ermee.

Liefs, Mischa