Help!!Paard dat ronddraait met opstappen!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiwiGirl

Help!!Paard dat ronddraait met opstappen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 22:55

Hoi allemaal.
Ik rij ergens en daar is een paard dat met opstappen rondjes gaat draaien en zelfs als iemand er bij staat doet hij dat, en met het aansingelen ook.Dit is met opstappen heel irritant.
Ook is hij in het bos heel sterk en wilt er graag vandoor.
Eerst had hij deze keuren nooit en was hij heel braaf enzo.
Maar sins een tijd doet hij dit!
Toch wou ik even weten of iemand mischien weet hoe ze hem dit af kunnen leren, of hoe dit zou komen.
Het is niet mijn paard maar ik rij er wel welis op en mischien moet ik dan wel ergens rekening mee houden ofzo.
Bedankt alvast.
Groetjes Kimberly

ellepel

Re: Help!!Paard dat ronddraait met opstappen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:06

probeer hem tegen een hek te laten staan, dan kan hij maar 1 kant opdraaien.
verder goed er op letten dat je wel zachtjes gaat zitten!

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:20

Als hij deed eerst nooit deed en verder braaf was zou ik eens controleren of er met het zadel of de singel niets aan de hand is. Past alles nog wel en zitten er nergens hardere randjes waardoor hij misschien last krijgt van knellingen of schuurplekjes?
Ook kunnen er misschien ergens drukplekken zitten waar hij last van heeft of ligt het dekje niet goed onder het zadel.....

glodis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:38

Probeer inderdaad eerst te zoeken naar een oorzaak, misschien heeft het paard last van zijn rug, o.i.d.
Maar over dat rond draaien, zet hem inderdaad met 1 kant tegen een muur of hek o.i.d en zet dan druk op de buitenteugel (aan de kant van de muur/hek) aangezien je dan zijn evenwicht verplaatst zal hij minder snel weg kunnen lopen of draaien.

Misschien kun je ook gaan oefenen met gewoon vast zetten en dan op en af stappen, en natuurlijk flink belonen.

Maar kijk indd eerst of er niks aan de hand is met het paard zo, er moet toch een aanleiding zijn waarom hi dit gedrag in eens vertoond.

Succes

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 13:58

Hoi allemaal.
Vandaag ben ik naar de manege geweest en bij hem weesten kijken.
Hij was kreupel dus reed niet mee.Ja er is inderdaad iets met z'n rug er mogen geen zwaardere kinderen meer op.Maar kinderen zoals mij enzo kunnen hem in het bos amper houden, maar in de bak wel.
Kan het ook zijn doordat onze ouder instructriese weg is en daardoor zo raar doet.Want dat is met meerdere paarden sins zei weg is.
Het zou raar zijn maar zou dat kunnen of niet?
Ik wil de paarden geen pijn doen en helpen.Sommige kinderen werde kwaad op hem en ginge hem schoppen.
Daar kan ik nou juist weer niet tegen.

Groetjes Kimberly

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:21

Tot nog toe hadden alle paarden waarmee ik vergelijkbare opstap-problemen heb meegemaakt allemaal rugproblemen. Na het verhelpen daarvan vormde opstappen geen enkel probleem meer.

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 17:54

Dus het komt er gewoon door omdat hij pijn aan z'n rug heeft?!?
Dat kan klopen want er mogen aleen nog niet te zware kinderen op en op het begin 2 maandjes terug moest je er met een voetje of met een krukje op.
Dus dat zal het dan wel zijn maar raar dat hij dat dan nog steeds heeft.