Paard heeft hekel aan kleine paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

umpie

Paard heeft hekel aan kleine paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 19:04

hoi hoi, ik heb een vraag. Mijn paard is een super lieverd en ook tegen andere paardjes. Maar komt er ene klein paardje in de buurt nou..... Echt hij heefte en hekel aan kleine paardjes. Een hele tijd geleden stapte ik en een jongen met onz epaarden maar hij had een veel kleiner paardje die nu niet meer op manege staat maja. op een gegeven moment trapt hij zo dat paardje. En een paar weken geleden ik stond in de stal met hem te knuffelen kotm er een manege paardje langs echt ene super klein paardje!! die hij nog nooit had gezien hij rent zo de stal uit en grijpt het paardje Verward Nagelbijten / Gniffelen Ik snap er er gewoon helemala niks van! Verward En nu vandaag stapte ik met een vreindin en onze ponys en zij heeft een klein paardje ( 1.40 ? ) en ja hoor mijn paard staat stil en geeft hem zo ene harde trap tegen zijn borst.

Ik wil gewoon weten hoe dat komt of iemand dat weet??? Hij heeft nooit nare ervaringen er mee gehad?? Verder is hij echt een allemans vriend hij doet nooit moeilijk of hij zal nooit iets kwaads doen iedereen kan bij hem staan hij is dan nog eerder bang dan dat hij zelf iets doet. Hij is gewoon heel lief altijd. Maar als het op kleine paardjes uitkomt nou.................. wie kan mij helpen?? Verward
Laatst bijgewerkt door Oscar op 18-03-05 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock uit titel verwijderd.

holly

Re: hekel aan KLEINE PAARDEN!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:32

zo is het ook bijvoorbeeld dat er wel eens gezegt word, paarden moeten het niet zo hebben op zwarte paarden.
Liet ik een aantal jaren terug nu een paard rijden die echt met een super grote boog om schimmels heen liep. Alsof het spoken zouden zijn Tong uitsteken

Aanvallen vind ik een heel ander verhaal en zou ik zelf niet accepteren. Dan zou er van mij toch een enorme opdonder volgen hoor. Dat lijkt mij niet zo zeer met angst te maken te hebben, maar meer met dominantie. Maar goed ik ken jou paard niet dus kan ik je geen reden geven waarom jou paard zou zo moeten reageren.

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 19:51

hey hey nou kijk het is gewoon dat hij hele rara doet als er kleine paardjes izjn ik wete niet. Gewoon vet vaag maja. Nou hij heeft ook zeker op zijn kop gehad zoodat hij er wel van schrok en wist dat dat niet zomaar kon maja ze doen hem niks??

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 21:17

??

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:19

hihi hij is vast jaloers omdat ze zo schattig zijn Knipoog
nee ik heb geen idee. ik merk idd wel vaak dat paarden vaak vreemd kijken naar mijn pony's geen idee hoe dat komt.

LBLGypsyCobs

Re: Paard heeft hekel aan kleine paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:16

Hoe is ie naar grote paarden?

Dominant of juist altijd de lagere in rang?

Want in het laatste geval zou het kunnen dat ie voor grote paarden toch een soort angst heeft en zich dus koest houdt, en bij het zien van kleinere paardjes z'n kans grijpt om ook eens de baas te zijn.

Ik weet niet of een paard zo kan denken, maar het zou kunnen.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:56

De mijne haatte ook kleine pony's. Ze staat zelf hoog in de rangorde. Ook naar veulens die onderdanig deden beet ze. En dan de klein A,B en C pony's groter is geen probleem. Zelf heb ik ook een B pony. In het begin ging ze die wel neten, maar dan gaf ik haar op d'r donder. En nu zijn het dikke maatjes.

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 09:17

ik ken het.
Mirthe is een van de fjorden op onze manege waar ik vaak op rijd.
Maar door een nare ervaring enkele jaren geleden trapt zij naar pony's of als ze zich ingesloten voelt (van de pony's is het wel al eventjes geleden), zelfs al een paar keer naar grote paarden.
Ik weet niet hoe lang je jou paard al hebt, maar misschien komt dit door een nare ervaring toen je hem/haar nog niet had ofzo.
of het is gewoon 'natuurlijk' gedrag, kan in principe ook

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 09:36

Oh dan moet die van jou niet de mijne ontmoeten (143) die heeft een hekel aan grote paarden, kleintjes is hij helemaal gek van.
Ik zou niet weten hoe het komt, maar vond het wel grappig om te lezen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:45

Mijn paard heeft geen hekel aan kleine paarden, maar hij vind ze maar raar. Als hij er langs moet gaat hij heel raar kijken en met een grote boog er om heen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:03

Mijn paard haat shetlanders en schapen. Hij gaat er van flippen Cool , maffe knol he?

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 11:33

Mirtheke schreef:
ik ken het.
Mirthe is een van de fjorden op onze manege waar ik vaak op rijd.
Maar door een nare ervaring enkele jaren geleden trapt zij naar pony's of als ze zich ingesloten voelt (van de pony's is het wel al eventjes geleden), zelfs al een paar keer naar grote paarden.
Ik weet niet hoe lang je jou paard al hebt, maar misschien komt dit door een nare ervaring toen je hem/haar nog niet had ofzo.
of het is gewoon 'natuurlijk' gedrag, kan in principe ook

hey hey nou ik heb hem nu een jaar en 3 weken. En ik ken heel zijn verleden heb hem sinds de geboorte al meegemaakt en sindsdien is er nooit wat gebeurd

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 11:34

En ff een antwoord op de andere vraag. Mijn paard is gewoon lief tegen grotere paarden. Niet bang ofzo maar gewoon vriendelijk maar owee als hij ene klein paardje ziet.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:23

Ach... ik ken een paard die niet tegen schimmels kan> dat zijn spoken voor haar Clown en die kunnen alleen verdrijft worden door heel boos te kijken of liever een trap te verkopen.
Dat terwijl ze verder super lief is tegen haar soortgenoten.

Mijn paard heeft wat met shetlanders, die vindt ze maar gek Wow!
Als ze los staat en er komt een shetlander aan dan gaat haar staart echt de lucht> ze weet niet waar ze het zoeken moet }>
Als ze eenmaal stil staat probeert ze dat kleine beest te bekijken (uit de verte want stel je voor) met een ademhaling Bloos

Ik denk dat zoiets niet echt te achterhalen is waardoor dat komt.
Of ze moet bij de paarden erg laag in de rangorde staan en probeert ze misschien op die manier toch hoger te komen.
Maar je gaf al aan dat dat het waarschijnlijk niet is.
Maar het verhaal dat ze als een idioot haar stal uit rent om een paardje een schop te verkopen dat is zeker niet goed.