leren rijlaars oprekken... hoe duur en waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

leren rijlaars oprekken... hoe duur en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 19:03

Hoi,

Ik heb pas nieuwe leren rijlaarzen. Maar omdat m'n linkerkuit net ietsje dikker is dan m'n rechter zit ik er over te denken, m'n linkerlaars op te laten rekken...
Want als ik nu m'n laarzen aantrek (zijn nog niet echt ingelopen hoor) zit m'n rechter wel goed en zit ook lekker (moeten alleen nog inzakken, dus m'n knie buigen gaat nog niet goed, maar voor de rest zit die wel lekker die laars) maar m'n linker zit echt heel strak bij m'n kuit....

Moet ik ze gewoon nog verder inlopen, of zal ik de linker laars op laten rekken?
En hoeveel kost het oplaten rekken?
Moet dat bij een ruitersportzaak of doen ze dat ook bij de schoenmaker ofzo? Haha!

lovelyhorses

Re: leren rijlaars oprekken... hoe duur en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:53

hey

je kan je een hoop geld besparen door allemaal proppen kranten in je laars te doen en dan ook echt heel veel en dan met spiritus Knipoog werkt ook perfect!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:39

als je laars zo strak zit, heeft het geen nut om de laars op te vullen met natte handdoeken of kranten; je kan het uiteraard wel proberen! ik zou kiezen voor vochtige handdoeken; deze blijven lang klam en zijn makkelijk weer uit je laars te halen. Ik zou de handdoeken niet natmaken met spiritus; spiritus vervliegt nogal snel en dan hou je dus droge handdoeken over.
Ook ik heb links een dikkere kuit en bij mij hielp oprekken niet. ik heb nu ritsen in mijn laarzen laten zetten (ook in de laars die al goed zat) en nu kan ik weer heerlijk rijden. Ik zou dit echter alleen doen als laatste redmiddel, want het is zonde om je nieuwe laarzen te laten 'versnijden'.
Voordat ik de laarzen liet ritsen, heb ik ze laten oprekken; oprekken kan je het beste laten doen bij een ruitersportzaak. Het kan ook bij een schoenmaker, maar die houdt geen rekening met de hoge boog die bij je knie mooi aansluitend moet zitten.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:34

Gewoon terug gaan naar de winkel waar je ze gekocht hebt. Laat je benen nameten en vergelijk dit met de maten in de laars of op je maatformulier.

Opblokken van de laarzen kun je laten doen bij de ruitersportzaak (die ze eventueel doorstuurt naar de fabriek) of bij een schoenmaker. Kies in het laatste geval wel iemand uit die ervaring heeft met rijlaarzen.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 15:14

maar hoeveel kost dat eigenlijk ongeveer?