altijd witte haren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

altijd witte haren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 19:01

hoi

ik vroeg me af als een paard een drukking van de deken heeft (of een kale plek door iets anders) komen er dan altijd witte haren voor terug? mijn pony heeft (snik) een grote plek op dr rug nu en ik denk dat t door de dekens komt.. vind t wel vreemd want ze heeft nooit last gehad met deze dekens en nu ineens wel.maar goed iemand antwoord?

andrea16

Re: altijd witte haren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:11

Mijn paard had vorig jaar ook een slijtplek van de winterdeken. Het haar was er helemaal af, maar het is niet wit geworden. Lachen

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 19:27

andrea16 schreef:
Mijn paard had vorig jaar ook een slijtplek van de winterdeken. Het haar was er helemaal af, maar het is niet wit geworden. Lachen

nou ik hoop maar dat dit bij mijn pony ook niet gebeurd.. maar t belangrijkste is dat t geneest..had jij r nog wat bijzonders opgesmeerd? of je dekens er af gegooid?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:30

Nee, ik had er niks opgedaan. Maar het was ook aan het einde van de winter dat hij die slijtplek kreeg dus de deken kon snel weer af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:01

Het gebeurt niet altijd dat er witte haren op komen. Heb zelf nog nooit gehoord dat een paard ven schuurplekken (van een deken) witte haren voor terug krijgt. Als mijn paard een wondje heeft (hij is helemaal bruin met zwarte manen,staart en benen en hij heeft alleen een kolletje) smeer ik er altijd de eerste dag (na schoonmaken) betadinezalf op en de dag erna wat aloë vera balsem, en heb nog nooit witte haartjes terug gehad, die van mij heeft ook wel altijd wat hoor altijd wel een wondje Koe Haha!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:12

Bonny4life schreef:

nou ik hoop maar dat dit bij mijn pony ook niet gebeurd.. maar t belangrijkste is dat t geneest..had jij r nog wat bijzonders opgesmeerd? of je dekens er af gegooid?

Mijn bijrijdpaard had een schuurplek op haar borst van de deken. Ik dacht eerst ook dat er witte haren voor in de plaats zouden de komen, maar gelukkig is dat niet gebeurd. Ik heb er levertraanzalf op gesmeerd en naar mijn idee hielp dat wel wat. De haren groeiden snel weer terug en nu is er zowat niks meer van te zien. Lachen

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 10:32

thanx voor de tips, ik heb het nu een paar dagen ingesmeerd met calendulan maar moet ik nu ophouden met smeren? dat t zeg maar droog blijft? kan ik trouwens mijn winterdeken (150 gram geloof ik) al vervangen door mn regendeken? die regendeken ligt hoger op de rug dus ik denk dat de wond dan beter kan rusten..zit alleen ff met de temperatuur te dubben...

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:23

In de winter heeft mijn paard wat witte haren bij de schoft, in de zomer vind je er niks van terug. Ik heb echt enorm mazzel gehad, aangezien ik haar met mijn oude zadel (dat niet goed meer paste) op de schoft had opengereden. Ik ben wel meteen toen ik het ontdekte het wondje vettig gaan houden en zonder zadel verder gaan rijden (kwam goed uit, was in de MKZ-periode, mochten we toch het erf niet af...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:43

witte haren krijg je alleen dor drukplekken, en dus niet door schuurplekken of tewel, kale plekken door iets wat schuurt of als de pony het zelf kapot heeft geschuurd.