mijn pony doet een beetje vreemd met rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YentlKG

mijn pony doet een beetje vreemd met rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 18:02

Hallo bokkers!
dis niet echt groot probleem fzo.
maar de laatste 2 keren dat ik heb gereden, deed mijn welshje een beetje anders dan normaal, niet snel, en was sneller moe. misschien kan het zijn omdat ik toen opeens een week niet had gereden.
en ook vandaag, ik ging rijden. en hij ging met z`n neus opeens best ver naar voren, dan pak ik teugels een beetje korter maar dan ga ik een beetje met m`n kont uit het zadel (veel in de galop!!).
en het lijkt net als of hij veel met z`n hals naar beneden is/hangt, maar het kan ook wat aan mij liggen.!
Wie helpt mij ?

Groetjes!!
Laatst bijgewerkt door Karin op 18-03-05 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

Anoniem

Re: Apart!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:03

het is ook weer wat warmer geworden het temperatuurverschil is best veel geworden. In de rui zijn e.d kost ook veel energie merk het ook bij mijn pony..

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 18:05

aha, bedankt!
Nog iemand iets ??

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:22

Als het nu net pas 2x is tijdens het rijden, zou ik het nog even aanzien. Ieder paard stapt wel een met zijn verkeerde been uit zijn box! Als het alleen bij die sloomheid blijft. Dat hangen met zijn hals is een gevolg ervan. Je kan niet van een sloom paard verwachten dat hij netjes aan de teugel loopt.
Misschien een idee om wat zitoefeningen te doen? Als jij uit het zadel komt zodra je de teugels wat korter pakt, gaat er toch iets mis. En daarbij belast je ook zijn rug!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 18:37

Oke bedankt!!

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:18

misschien handig om even zijn temperatuur op te meten.
misschien is je pony wel ziek