Ik heb mijn huidige paardje te koop staan omdat hij te druk voor me is.
Wegens fysieke problemen was ik van plan een gangenpaard te kopen.
Ik ben daar een beetje op terug gekomen, want als ik veel last kan ik ook niet op een gangenpaard rijden. Dan is het toch beter een paard te kopen wat ook aangespannen kan.
Nou ben ik beetje uitgekomen bij de koudbloeden. Vanwege het karakter, maar ook het uiterlijk (ben zelf ook niet een van de slankste
). Nou bedoel ik geen haflingers of fjorden, maar belgen of shires, iets in die richting.En dan hier mijn vraag
: zal ik niet meer last krijgen door rijden op een koudbloed? Ik heb vooral last van mijn heupen knieen, en doordat mijn stijgbeugels zo lang mogelijk moeten, moet ik wel echt kunnen zitten zegmaar. Gooien koudbloeden niet erg hoog op (over het algemeen)?Graag alleen serieuse reacties van mensen die er ervaring mee hebben (niet perse met fysieke klachten en koudbloeden, maar iig met koudbloeden) en niet van mensen die 'denken' dat het niet zo comfortabel zit.
Ben ik een muts misschien hoor, maar die doen me niks. Als ik typische tuiger zie denk ik 'he een paard' zie ik een koudbloed (of een tinker die vind ik ook leuk) denk ik 'zo die is leuk!' snap je wat ik bedoel? Niet dat als ik een leuke groninger tegen zou komen die aan alle eigenschappen voldoet en waar het mee klikt ik hem niet zou kopen, maar toch. Ik vind die zwaardere rassen gewoon leuker
)