Peesbeschermers en strijklappen omdoen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Denica

Peesbeschermers en strijklappen omdoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 17:42

Ik heb net nieuwe peesbeschermers + strijklappen. Alleen heb ik geen ervaring met het omdoen. Het leek wel heel simpel om de peesbeschermers goed om te doen, maar ik heb telkens het idee dat ze toch niet helmeaal goed zitten. De strijklappen is nog minder een succes, k snap niet precies waar ik ze omheen moet doen zeg maar, nouja snap ik wel maar lukt niet echt.

Wie kan mij helpen, en een beetje uitleggen waaromheen ik ze moet omdoen en hoe strak?

__Nathalie__

Re: Peesbeschermers en strijklappen omdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:34

kan je ze niet een keer omdoen met behulp van iemand die ze gebruikt of weet hoe ze om moeten? Is een beetje moeilijk uitleggen denk ik, gaat meer op gevoel (teminste bij mij Haha! )

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:36

Zo hoort een peesbeschermer te zitten:
Afbeelding

En zo een strijklap:
Afbeelding

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:38

Je moet er in ieder geval op letten dat je ze niet te strak doet. Vooral bij de peesbeschermers kan het nl. anders gaan knellen en kan je paard hier lelijke plekken (witte strepen) van op zijn benen krijgen. Je moet ze gewoon losjes dichtmaken dus geen druk op het elastiek.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:32

Kyona schreef:
Je moet er in ieder geval op letten dat je ze niet te strak doet. Vooral bij de peesbeschermers kan het nl. anders gaan knellen en kan je paard hier lelijke plekken (witte strepen) van op zijn benen krijgen. Je moet ze gewoon losjes dichtmaken dus geen druk op het elastiek.

je moet ze idd niet te strak doen, want die witte strepen gaan niet meer weg als ze er zijn!!
Je moet ze niet te strak doen omdat tijdens het rijden de benen wat opzwellen(dikker worden) ivm bloedtranssport, er komt meer bloed in de benen, het zakt naar beneden zeg maar...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:49

Ik heb het volgende geleerd om ze goed om te doen. Doe ze wat hoger dan ze horen te zitten om. Dan schuif je ze rustig wat lager en voel je dat ze op hun plaats gaan zitten.
Met sluiten gewoon net doen of er geen elastiek aan zitten en er niet aan trekken, maar gewoon dichtplakken. Dan kan je ze ook niet te strak doen.