Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
figora schreef:Het merk is van de Heimolen zelf. Hopmans is de eigenaar van de fabriek. Ik denk niet dat veel mensen je kunnen helpen, misschien eens in de buurt navragen?
Ik ken wel iemand bij ons op de manege die er nog niet zo lang eentje heeft, volgens mij was ze tevreden.
Ik denk dat het zadel te vergelijken is met Ruitergilde zadels. Mag ik weten wat de prijs nieuw is?

Ann schreef:De Ideal zadels zijn van een veel betere kwaliteit dan de zadels van Ruitergilde, je kunt ze echt niet met elkaar vergelijken. Ik ken ze alleen van in de winkel en vind het mooie zadels met een stevige wrong en een prettige zit (voor zover ik dat kon beoordelen in de winkel op een pasbok). Maar voor 100 euro meer ging ik toch liever voor een Stubben of Prestige...
GvdT schreef:Ieder heeft zijn eigen voorkeur.
Een zadel van 500 euro dat niet zit is "duurder " dan een zadel waar je heerlijk mee rijdt en wat misschien meer kost.
Veel succes met je zadel
figora schreef:Hier in de buurt hebben erg veel mensen zo'n zadel, ik zal wel es navragen!
Gamier schreef:figora schreef:Hier in de buurt hebben erg veel mensen zo'n zadel, ik zal wel es navragen!
Allemaal klanten van de Heimolen?
(Die heb ik niet, alleen KN en JC)
(de dressuurvariant, de spring is nl. pas net uit)
liousca schreef:Hier komt ie dan:
IK HEB ZO'N ONTSETTEND PRIJZIG ZADEL(de dressuurvariant, de spring is nl. pas net uit)
Maar het zit zalig, als je hier niet op kunt stilzitten, kun je het nergens op.
Er rijden af en toe ook andere mensen op mijn paard en iedereen vraagt altijd gelijk naar mijn zadel, alleen positieve reacties.
Minpuntje:
Het leer vd zweetbladen is van (water??)buffelleer, en daar ben ik nietzo van gecharmeerd. Het is te zacht, geeft wel veel steun, omdat het stoef is. Maar je moet het m.b.v. een stoffen lus vastleggen aan je singelstoten, anders knijp je ze met je kuiten zo omhoog en rijd je er vouwen in. Door dit vreselijke systeem kun je je beugelriemen niet onder het zweetblad laten lopen, want dat zit vast met die lus. Hierdoor slijt je zweetblad onnodig door je beugelriemen, dit vind ik een behoorlijk minpunt... Want ik heb persoonlijk mijn beugelriemen veel liever onder het zweetblad.
Maarja, als je er eenmaal op hebt gezeten, kan zoiets je weinig meer schelen
Over de kwaliteit kan ik nog weinig zeggen... Ik vind de zweetbladen te slapjes en ben bang dat ze erg snel slijten, maar dat is slechts een vermoeden. Want ik heb m pas een jaartje... Verder blijven de singelstoten in vergelijking met bijvoorbeeld een prestige (welke ik erg slecht vind) erg goed, maar in vergelijking met stubben weer net iets minder.
Toch moet ik zeggen dat bijvoorbeeld een prestige en qua leer veel duurder en beter uitziet voor bijna hetzelfde geld. Ik vind het Ideal zadel persoonlijk een beetje goedkoop ogen, maar als je er op zit, kom je daar helemaal van terug... Je betaalt gewoon duidelijk voor een zalige rit
figora schreef:Ik ben even aan het navragen geweest, en alleen maar positieve reacties!!