Iemand ervaring met een Ideal Equestrian zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gamier

Iemand ervaring met een Ideal Equestrian zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 17:17

Het is gelukt.... Ik heb (hopelijk) het ideale zadel voor Gamier en mij gevonden.

Vandaag heb ik wel op 10 zadels gezetten (Stubben, Kieffer, KN ect) En ik zat het lekkerst op een Ideal Equestrian. Ik ken het hele merk niet en hij was best prijzig.

Heeft iemand ervaring met dit zadel/merk? Ik ben er inmiddels achter dat dit merk veel maakt voor de mensport.....(duurzaam??)

figora

Re: Iemand ervaring met een Ideal Equestrian zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:43

Het merk is van de Heimolen zelf. Hopmans is de eigenaar van de fabriek. Ik denk niet dat veel mensen je kunnen helpen, misschien eens in de buurt navragen?

Ik ken wel iemand bij ons op de manege die er nog niet zo lang eentje heeft, volgens mij was ze tevreden.

Ik denk dat het zadel te vergelijken is met Ruitergilde zadels. Mag ik weten wat de prijs nieuw is?

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 17:48

figora schreef:
Het merk is van de Heimolen zelf. Hopmans is de eigenaar van de fabriek. Ik denk niet dat veel mensen je kunnen helpen, misschien eens in de buurt navragen?

Ik ken wel iemand bij ons op de manege die er nog niet zo lang eentje heeft, volgens mij was ze tevreden.

Ik denk dat het zadel te vergelijken is met Ruitergilde zadels. Mag ik weten wat de prijs nieuw is?

Het zadel was €1390,-..... Geen echt koopje (oké ook niet 1 van de duurste)

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 07:20

Voor zo'n zadel vind ik dat erg veel.(ruitergilde is nieuw zo'n 500 euro) Ik heb zelf een prestige top dresage, is dan niet veel duurder meer, en rijdt echt top!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 07:34

De Ideal zadels zijn van een veel betere kwaliteit dan de zadels van Ruitergilde, je kunt ze echt niet met elkaar vergelijken. Ik ken ze alleen van in de winkel en vind het mooie zadels met een stevige wrong en een prettige zit (voor zover ik dat kon beoordelen in de winkel op een pasbok). Maar voor 100 euro meer ging ik toch liever voor een Stubben of Prestige...

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 09:11

Ideal is een hartstikke bekend merk. Alleen meer in de mensport. Het wordt geloof ik in engeland gemaakt. Volgens mij als je even gaat googlen kun je er meer info over vinden.

Maar zolang het goed ligt... prima toch?!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 09:26

Ann schreef:
De Ideal zadels zijn van een veel betere kwaliteit dan de zadels van Ruitergilde, je kunt ze echt niet met elkaar vergelijken. Ik ken ze alleen van in de winkel en vind het mooie zadels met een stevige wrong en een prettige zit (voor zover ik dat kon beoordelen in de winkel op een pasbok). Maar voor 100 euro meer ging ik toch liever voor een Stubben of Prestige...

Ik heb ook op een Prestige en Stubben gereden maar ik dit zadel zat echt beter. Ik heb nog even getwijfeld aan gezien ik het merk niet kon.

Toen kwam manlief met de wijze woorden.... "het merk doet er niet toe als het zadel maar goed lig en jij lekker zit" Tja daar moest ik hem gelijk in geven.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 09:56

Het is een engels merk. Ik heb een foto gevonden.

Afbeelding

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:51

Ieder heeft zijn eigen voorkeur.

Een zadel van 500 euro dat niet zit is "duurder " dan een zadel waar je heerlijk mee rijdt en wat misschien meer kost.

Veel succes met je zadel

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 12:10

GvdT schreef:
Ieder heeft zijn eigen voorkeur.

Een zadel van 500 euro dat niet zit is "duurder " dan een zadel waar je heerlijk mee rijdt en wat misschien meer kost.

Veel succes met je zadel

Ben het helemaal met je eens! Ik heb nu helaas ondervonden wat een niet goed passend zadel kan veroorzaken. Tevens gaat een kwalitatief goed zadel langer mee dus op langer termijn is het goedkoper...

En ik vind het ook een smak geld en dan heb ik nu nog maar een "middenklasse" zadel.....

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:13

Ik heb mijn mentuig van Ideal, mentuigen van hen zijn juist hartstikke goedkoop als je die vergelijkt met de kwaliteit. Al hebben we in Nederland weinig anders.

Het leer van mijn tuig is heel soepel, al zie je nu binnen een jaar al dat op sommige plekken de verf er al af gaat. Verder ben ik er super tevreden over, goede kwaliteit!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:20

Ideal is idd echt een topmerk en heel bekend van de tuigen en dergelijke. Ik zou me over de kwaliteit dus niet te druk maken, want die is van de andere spullen absoluut top!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:17

Hier in de buurt hebben erg veel mensen zo'n zadel, ik zal wel es navragen!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 19:23

figora schreef:

Allemaal klanten van de Heimolen? Knipoog

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:05

Gamier schreef:
figora schreef:

Allemaal klanten van de Heimolen? Knipoog

De meeste he... voor een zadel dan Tong uitsteken (Die heb ik niet, alleen KN en JC)

liousca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:12

Hier komt ie dan:

IK HEB ZO'N ONTSETTEND PRIJZIG ZADEL Haha! (de dressuurvariant, de spring is nl. pas net uit)

Maar het zit zalig, als je hier niet op kunt stilzitten, kun je het nergens op.
Er rijden af en toe ook andere mensen op mijn paard en iedereen vraagt altijd gelijk naar mijn zadel, alleen positieve reacties.

Minpuntje:
Het leer vd zweetbladen is van (water??)buffelleer, en daar ben ik nietzo van gecharmeerd. Het is te zacht, geeft wel veel steun, omdat het stoef is. Maar je moet het m.b.v. een stoffen lus vastleggen aan je singelstoten, anders knijp je ze met je kuiten zo omhoog en rijd je er vouwen in. Door dit vreselijke systeem kun je je beugelriemen niet onder het zweetblad laten lopen, want dat zit vast met die lus. Hierdoor slijt je zweetblad onnodig door je beugelriemen, dit vind ik een behoorlijk minpunt... Want ik heb persoonlijk mijn beugelriemen veel liever onder het zweetblad.

Maarja, als je er eenmaal op hebt gezeten, kan zoiets je weinig meer schelen Knipoog

Over de kwaliteit kan ik nog weinig zeggen... Ik vind de zweetbladen te slapjes en ben bang dat ze erg snel slijten, maar dat is slechts een vermoeden. Want ik heb m pas een jaartje... Verder blijven de singelstoten in vergelijking met bijvoorbeeld een prestige (welke ik erg slecht vind) erg goed, maar in vergelijking met stubben weer net iets minder.

Toch moet ik zeggen dat bijvoorbeeld een prestige en qua leer veel duurder en beter uitziet voor bijna hetzelfde geld. Ik vind het Ideal zadel persoonlijk een beetje goedkoop ogen, maar als je er op zit, kom je daar helemaal van terug... Je betaalt gewoon duidelijk voor een zalige rit Knipoog

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 22:22

liousca schreef:
Hier komt ie dan:

IK HEB ZO'N ONTSETTEND PRIJZIG ZADEL Haha! (de dressuurvariant, de spring is nl. pas net uit)

Maar het zit zalig, als je hier niet op kunt stilzitten, kun je het nergens op.
Er rijden af en toe ook andere mensen op mijn paard en iedereen vraagt altijd gelijk naar mijn zadel, alleen positieve reacties.

Minpuntje:
Het leer vd zweetbladen is van (water??)buffelleer, en daar ben ik nietzo van gecharmeerd. Het is te zacht, geeft wel veel steun, omdat het stoef is. Maar je moet het m.b.v. een stoffen lus vastleggen aan je singelstoten, anders knijp je ze met je kuiten zo omhoog en rijd je er vouwen in. Door dit vreselijke systeem kun je je beugelriemen niet onder het zweetblad laten lopen, want dat zit vast met die lus. Hierdoor slijt je zweetblad onnodig door je beugelriemen, dit vind ik een behoorlijk minpunt... Want ik heb persoonlijk mijn beugelriemen veel liever onder het zweetblad.

Maarja, als je er eenmaal op hebt gezeten, kan zoiets je weinig meer schelen Knipoog

Over de kwaliteit kan ik nog weinig zeggen... Ik vind de zweetbladen te slapjes en ben bang dat ze erg snel slijten, maar dat is slechts een vermoeden. Want ik heb m pas een jaartje... Verder blijven de singelstoten in vergelijking met bijvoorbeeld een prestige (welke ik erg slecht vind) erg goed, maar in vergelijking met stubben weer net iets minder.

Toch moet ik zeggen dat bijvoorbeeld een prestige en qua leer veel duurder en beter uitziet voor bijna hetzelfde geld. Ik vind het Ideal zadel persoonlijk een beetje goedkoop ogen, maar als je er op zit, kom je daar helemaal van terug... Je betaalt gewoon duidelijk voor een zalige rit Knipoog

Thanks voor je reactie. Het zadel zit ook heerlijk!!!!!! Ik heb mijn gespen van mijn beugels beneden aanzitten (met een hoesje) Misschien dat dat scheelt met slijten????

Ik vond Stubben en Prestige persoonlijk minder zitten. Ik heb "blind" gepast dus ik was ook niet beinvloed door het merk....

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 09:54

Ik ben even aan het navragen geweest, en alleen maar positieve reacties!!

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 10:10

figora schreef:
Ik ben even aan het navragen geweest, en alleen maar positieve reacties!!

Dank je wel! Denk dat ik er geen verkeerde koop aan gehad heb..... Tot nu toe ben ik ook dik tevreden.