Wassen Bucas deken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiepprinZ

Wassen Bucas deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 15:15

Voor de winter heb ik een Bucas Irish Turn Out deken gekocht, mijn paard heeft hem om gehad en nu is hij dus vies Tong uitsteken

Kan ik hem laten wassen zonder dat hij zijn waterdichtheid verliest?!

Het zijn geen zware mestvlekken, maar eigenlijk alleen modder wat er echt in is gaan zitten...

Misschien tips om zelf te wassen, te spoelen of iets dergelijks?!

Huisvrouw

Re: Wassen Bucas deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:19

Zelf heb ik mijn Rambo gewoon naar de stomerij gebracht. Niet alle stomerijen wassen echter paardendekens dus ik neem aan dat diegene die het wel doen, dat ook doen zonder dat de waterdichtheid verloren gaat.
Aan zelf wassen ben ik nooit begonnen!

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:22

Ik was ze altijd met een hoge druk spuit. Erg handig!!!
Maar ik kijk mijn vader altijd erg lief aan hoor, want ik zelf vind het niet zo'n leuk klusje, dekens wassen.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:38

ik weet niet hoe ik het ga doen dit jaar!
stomen is zo duur!
ik heb dezelfde deken ! Knipoog

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 11:42

Bucas en alle waterdichte dekens mogen niet gestoomd worden! Is te warm.Wassen op 30 graden mag wel. Je kunt een speciaal wasmiddel van Bucas gebruiken om hem goed waterdicht te houden, je kan ook na wassen insuiten met bucasspray. Is beide is van 9 euro. Mijn deken is nu 1x gewasssen en niet behandeld maar was nog wel waterdicht. Nu deze wat ouder wordt moet er denk ik nu wel gespayed worden. Succes.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:46

NOOIT NOOIT NOOIT Rambo dekens en Bucas dekens naar de stomerij brengen. Gewoon in een cement ton de deken laten weken, met een borstel schoonmaken en goed afspuiten. De wasmiddelen die de stomerij gebruiken beschadigen de waterdichte laag van deze dekens.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:56

Hebben die speciale "dekkenwascentrales" hier dan geen oplossing voor?

Ik wilde mijn Bucas ook weg brengen van de week voor een wasbeurt.... Niet zo strak plan dus????

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 18:25

Gamier schreef:

Ik wilde mijn Bucas ook weg brengen van de week voor een wasbeurt.... Niet zo strak plan dus????

Ja ben heel erg benieuwd!!

Denk wel dat hij in mijn eigen wasmachine past... dan gewoon zonder zeep en op 30 graden? Maar breng hem liever weg ofzo... ben klein beetje bang dat mijn oude machientje dat niet overleefd Clown

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:37

MiEpPrInZ schreef:
Gamier schreef:

Ja ben heel erg benieuwd!!

Denk wel dat hij in mijn eigen wasmachine past... dan gewoon zonder zeep en op 30 graden? Maar breng hem liever weg ofzo... ben klein beetje bang dat mijn oude machientje dat niet overleefd Clown

In mijn wasmachine past die echt niet (en dat overleeft de wasmachine denk ik niet)! Dus ik hoop dat de wascentrale van de Heimolen (Bergen op Zoom) mij kan helpen.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:30

Voor zowel Rambo als Bucas zijn speciale wasmiddelen te koop in de ruitersport zaak.
Op sommige maneges hebben ze extra grote wasmachines die je kan gebruiken. Wel dan de goede wasmiddel gebruiken en op 30 graden.

Zelf was ik ze thuis en zorg gewoon dat de vuil goed is losgeweekt. Eigenlijk is hij dan al voor 90% schoon. Wat boenen, spoelen en klaar. De Bucas is lastig omdat de voering vol haren zit. Ook als je hem in de wasmachine doet probeer dan zo veel mogelijk haar te verwijderen. Bv met de stofzuiger of poetshandschoen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:33

Barco schreef:
Ik was ze altijd met een hoge druk spuit. Erg handig!!!

In de nieuwe Bit wordt dringend afgeraden dit NIET te doen, omdat het erg slecht zou zijn voor de deken. (Er staat een heel artikel in over dekens wassen).

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:35

Bij ons kun je ze naar de ruitersportzaak brngen wel aardig prijzig.. geloof dat het 15 euro per deken is ofz.

Gamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:37

marfiek schreef:
Bij ons kun je ze naar de ruitersportzaak brngen wel aardig prijzig.. geloof dat het 15 euro per deken is ofz.

Goedkoper dan een nieuwe wasmachine, speciaal wasspul en bucas spray bij elkaar Knipoog

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:56

In de grote steden hebben ze nog wel van die wasserijen waar je de deken zelf in een wasmachine kunt wassen. Ze hebben vaak ook grotere machines. Als je je bucasspul er dan bij doet in de machine komt het vast goed. Als het een dunne deken is, passen er misschien wel 2 in....

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:31

niet alleen bucas en rambo dekens niet wegbrengen, alle waterdichte dekens kan je gewoon beter met een sopje schoon"schrobben"

van bucas is dr ook speciale wasmiddel