Wie heeft ervaring met de Safestyle? (veiligheidsbeugel)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fresco

Wie heeft ervaring met de Safestyle? (veiligheidsbeugel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 15:14

Wie heeft er ervaring met de Savestyle?
ben je de beugel niet gauw kwijt?
Ik vindt het persoonlijk een super oplossing, zeker voor kinderen!

fresco

Re: Wie heeft ervaring met de Safestyle? (veiligheidsbeugel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 20:31

Nog niemand?
Er is toch iemand op het forum die ze verkoopt en ze uitgaan proberen?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:06

heb je ook een foto die je bij dit artikel kan zetten?
om te zien welke beugel je precies bedoelt?
heb er dus geen ervaring mee maar ben wel benieuwd naar welke ervaringen mensen met welke veiligheidsbeugels hebben, ook ivm kinderen ja!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 02:03

Ik ken niemand die ze heeft, maar hier in ieder geval een plaatje.

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 07:33

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 09:39

ha, thanks!!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:20

Hier dan ook nog maar even mijn ervaring met deze beugel... Ieder heeft zijn eigen smaak zullen we maar zeggen Pling

Nou, inmiddels is de sneeuw echt wel verdwenen in het Drentsche dorpje waar we wonen en konden we vorig weekend na een drukke verhuizing eindelijk weer te paard.

Uiteraard met de nieuwe Safestylebeugel

Is wel een appart gezicht: doordat de beugel haaks tov je paard staat, heb je een heel ander beeld van opzij. Wij gebruiken dan ook nog eens korte dressuurbeugelriemen van Kavalkade waarbij de gesp dus vlak boven de beugel zit. Ik moet wel even wennen aan het beeld.

Verder blijf ik erg enthousiast over het ontwerp. Zowel met rijlaarzen (maatje 45) en stalschoenen pas je in (eigenlijk... "op") de beugel. van die dikke knop heb je absoluut geen last en je moet jezelf wel in een heel erg onmogelijke bocht wringen om dat ding als "spoor" te gaan gebruiken.

Wel moet je je beugelriem 1 gaatje korter maken dan normaal omdat de beugel wat hoger is dan een normale Fillis beugel.

Het rijden gaat prima en ondanks dat ik dacht dat je ze snel zou kwijtraken, ben je na een paar rondjes rijden al wel gewend aan de Safestyle.

Of het echt een verbetering is voor je beenligging kan ik nu nog niet zeggen.... er viel niet veel te verbeteren aan die van mij Daarover later meer.

Als iemand deze beugels koopt (toch € 116...) dan ga je voor een mooi design (handgepolijst RVS) en voor een stukje veiligheid. Als je dat niet wilt of kunt betalen moet je dat gewoon zelf weten. Beetje jammer dat de bedenkers en andere bokkers in een ander topic een beetje worden afgekraakt...toch?

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:54

Ik vind ze er mooi uitzien, en als ze er echt zolang over gedaan hebben om die te maken dan lijkt het mij sterk dat je die knop als spoor gebruikt.....Ik zou ze wel eens willen proberen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 16:29

Gisteren op Indoor Brabant (springen) had een van de ruiters deze beugel ingebruik (uiteraard met toestemming van de jury, want ze zijn officieel nog niet toegestaan blijkbaar). Deze springruiter had hem andersom aan, dus met de openzijde naar buiten toe. Ik had echt zoiets van,mens hoe blijft hij met zijn voet in de beugel, nu had ik er nog nooit van gehoord laat staan dat ik ze ooit gezien had. Het ging met springen heel goed. Moet wel zeggen dat ik de open zijde liever aan de buitenkant zie dan aan de binnenkant zoals op de foto.

Het is natuurlijk wel super veilig als je eraf valt, maar ik vraag me af of ze genoeg steun geven om erop te blijven zitten als je paard wat jolig is, ik bedoel, beugel kwijt lijkt met in dit geval echt beugel kwijt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 18:42

beppies schreef:
Gisteren op Indoor Brabant (springen) had een van de ruiters deze beugel ingebruik (uiteraard met toestemming van de jury, want ze zijn officieel nog niet toegestaan blijkbaar). Deze springruiter had hem andersom aan, dus met de openzijde naar buiten toe. Ik had echt zoiets van,mens hoe blijft hij met zijn voet in de beugel, nu had ik er nog nooit van gehoord laat staan dat ik ze ooit gezien had. Het ging met springen heel goed. Moet wel zeggen dat ik de open zijde liever aan de buitenkant zie dan aan de binnenkant zoals op de foto.

Het is natuurlijk wel super veilig als je eraf valt, maar ik vraag me af of ze genoeg steun geven om erop te blijven zitten als je paard wat jolig is, ik bedoel, beugel kwijt lijkt met in dit geval echt beugel kwijt.

Doe je de beugel aan de binnenkant, dan glijdt de voet er volgens mij zo af als je gaat springen.
Ik blijf het nog steeds vreemde dingen vinden. Ieder zijn smaak dan maar.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 19:20

Ik vindt het inginieuse dingen!
En net als GeJe al zei: ik snap ook niet waarom mensen er meteen zo tegen zijn?!
Waarschijnlijk te duur....