Welke pony kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welk zouden jullie kiezen? (geslacht, kleur, leeftijd, ras (denken ze), (verwachte) stokmaat, vraagprijs)

1. merrie, bruin, 19 mnd, new forrest, b-pony, 250/300 euro
2 (3%)
2. merrie, zwart blonde manen en staart, 11 mnd, welsh, 110/120 cm, 250 euro
6 (11%)
3. merrie, moorkopschimmel, ????, 5 jaar, ???, b/c-pony, 300 euro
34 (62%)
4. merrie, vos, jaarling, new forrest-welsh, c-pony, 250 euro
8 (14%)
5. een apart ras, maar wel een leuk ras, een garrano veulen kost 200 euro
4 (7%)

Totaal aantal stemmen: 54

lailapri

Welke pony kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 12:56

Welke pony zouden jullie kiezen van nummer 1, 2 en 3 heb ik een foto:
1. komt nog moet ik even zoeken
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
Tips zijn ook welkom, ik kan weer eens echt niet kiezen.

Oja ik wil een b/c pony en een nieuwe uitdaging, ze zijn allemaal onbeleerd....
Laatst bijgewerkt door Lielle op 25-03-05 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Wishper

Re: Welke kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:06

ik zou nmr 3 kiezen
lijkt me een leuke en aparte pony Haha!

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:09

Ligt er natuurlijk wel een beetje aan wat je met de pony wil gaan doen. Ik vind New-forest en welshjes wel hele leuke pony's. Beetje pit, maar toch niet te gek!! Voor mij, nummer 4 dus

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:21

ik heb ook voor 3 gestemd! vind het een erg leuke pony

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:24

Ik heb nummer 3 gestemd.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:35

Nummer 3 omdat je daar al mee aan de slag kunt en met de andere niet. Wel vraag ik me af waarom een B/C pony van 5 jaar oud met een aparte kleur maar 300 euro kost... Zou de pony iig goed na laten kijken door een dierenarts. Als je nog slimmer bent spaar je even door en koop je een goede B/C pony waar je gelijk mee aan de slag kunt. Je zegt dat je op zoek bent naar een nieuwe uitdaging? Voor de wedstrijden of gewoon recreatief?

Je moet het natuurlijk zelf beslissen, maar met een veulen kan je nog niks en zal je dus veel geld moeten investeren voor je er wat mee kunt (en het is de vraag hoe zo'n pony uitgroeit)
Heb je zelf voldoende ervaring om een pony op te voeden en in te rijden? Waar wil je de pony voor gaan gebruiken? Denk dat je pas een keus kan maken als je antwoorden hebt op deze vragen...

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:43

Ik heb voor de 2e gestemt! lekker apart beestje! Ik zou die van 5 jaar niet kiezen omdat hij al 5 is en nog niets kent. Uit ervaring weet ik dat ze erg brutaal kunnen zijn als ze beleert moeten worden en dat kan gevaarlijk worden. Voor de rest ziet hij er wel prima verzorgd uit hoor! Daar zou ik hem niet op afkeuren.

En een nog jongere pony kun je ook alles aanleren wat jij maar wenst dus je weet ook zeker dat hij geen slechte eigenschappen heeft die niet of moeilijk af te leren zijn. Ik vind zelf ook dat je je aan een pony die jong is meer hecht dan aan een wat oudere pony. Heb ik zelf ook bij 2 pony's hier de 1 heb ik voor mn verjaardag van mn oma gekregen en de ander was ik bij de geboorte bij tot nu toe. De andere pony's doen me ook weinig ze zijn wel leuk en lief en ik zou ze ook niet weg willen maar die ene ben ik echt aan gehecht!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 08:24

ik hou het meest van laila en die was toch al 25 jaar.
Mijn verzorghengstje van nu 4 jaar verzorg ik vanaf een half jaar en idd ik ken hem helemaal door en door. Ik heb hem zelf beleerd net als me shetlander en nog een andere shet en een aantal pony's op mijn stages. Ik heb dus ook al een veulen opgevoed, en omdat mijn pony zelf geen veulen meer kan krijgen door vocht in de baarmoeder en haar leeftijd wilde ik eigenlijk een veulen. Ik zit er nu zelf aan te denken nummer 2 en 3 op te halen, eentje om op te voeden en een om te beleren. Als die 5 jarige dan eenmaal goed onder het zadel is kan ik met die andere ondertussen beginnen met longeren en grondwerk.Met rambo mijn verzorgpony ben ik nu ook al een jaar bezig en hij is nog maar een paar keer los geweest, hij is er gewoon nog niet helemaal aan toe, dus doen we toch gewoon wat anders!

Rede dat die verkocht moet worden is dat de andere pony waar ze mee samen stond is ingeslapen en een pony houden willen ze niet en een nieuwe erbij ook niet. Ze was al redelijk goedkoop, maar omdat ik haar een heel goed tehuis kan bieden etc. mocht ik haar dan voor goedkoper.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 08:29

3; Daar kan je gelijk al mee aan de slag, en het is een mooie pony!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 08:37

Ik zou ook die van 5 jaar kopen want je kunt direct ermee beginnen. Van dat hij niets kent maakt nix uit zijn zoveel paarden die zolaat worden ingereden sommige nog later. En je zult op een gegevn moment misschien er te groot voor worden en als je dan nog 3 jaar moet wachten ja ik weet niet of je dan nog niet te groot er voor bent.
Okeej te groot is een grott wordt maar te zwaar of zow.
Maar ja de keuze is aan jou.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 08:47

waarschijnlijk wel te lang en het gaat me ook niet om het rijden Tong uitsteken vind het gewoon leuk een pony op te voeden, alles te leren, echt een nieuwe uitdaging dus en ik dacht b/c is een beetje een mooi maatje wil ik het ooit nog verkopen. Wil ook echt niet groter, vind pony's namelijk leuker dan paarden.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 09:07

Als het je niet om het rijden gaat, maar je het juist leuk vind om ze vanalles te leren zou ik een van die jongere nemen, want die 5 jarige kent waarschijnlijk de meeste dingen al en die veulens kan je (over een tijdje) nog alles gaan leren.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 09:37

Ik wil een beetje hetzelfde als ik met mijn mini heb gedaan, dus onder het zadel, in het tuig, a la fleche, lange lijnen, vrijheidsdressuur, longeren, grondwerk etc.etc.
dus echt echt vanalles leren dus denk dat die 5 jarige dan ook nog wel een hoop te leren heeft.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:11

Citaat:
Ik zit er nu zelf aan te denken nummer 2 en 3 op te halen, eentje om op te voeden en een om te beleren.

Dat is een goed idee.

Ik vind ze zelf allebei heel leuk...het veulen iets leuker als ik zelf mocht kiezen.

Ik zou alleen die moorkop wel even laten keuren door de DA.
En een smid kan ook geen kwaad, maar ja dat is pakkie an voor de eigenaar op dit moment.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:05

Ik vind de derde ook erg leuk..

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 09:26

de 5 jarige is 9 jaar, zehadden zich vergist in de tijd.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:07

Dat is nogal erg vergist... 4 jaar.
Maar goed.. Maakt het pony'tje niet minder leuk..
Ik weet het niet zo goed. Zelfs met een pony waar je niet op gaat rijden moet je een klik mee hebben denk ik.. En die klik moet je gaan zoeken..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 10:54

Ik vind dat al die paarden verdomd goedkoop zijn.. En daarom zou ik het al niet echt vertrouwen.>Een paard van 5 jaar voor ongeveer 300 euries?? Lijkt me niet echt kloppen, of er moet iets achter zitten..

Ik zou zelf niet echt voor een veulen gaan.. Dan zou ik liever een 2 jarige willen, zodat hij nog lekker een jaartje het land opkan en dan lekker zelf inrijden..En anders zou ik voor die 5 jarige gaan!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-05 12:02

het wordt de 9 jarige en een veulen van een apart ras. Of misschien een jaarling/2 jarige. Het andere veulen is al verkocht (zwart met blonde staart)

lyszannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 08:58

Ik zou voor nummer 4 gaan (maar dan zou ik er een hengstje van nemen, maar ok Clown )
Want die kan je nog helemaal vormen naar hoe jij je paardje wilt hebben en is dus minder in mensen handen geweest....

lyszannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:05

Alleen vind ik het vreemd mandy, dat je timo en janneke verhuurt vanwege weinig tijd en dat je dan wel nieuwe pony's koopt...
Maar dat blijft natuurlijk je eigen pakkie an Knipoog

kimberlyew

Re: Welke pony kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:49

Ga op je gevoel af en niet wat andere mensen zeggen.

Yorghos

Re: Welke pony kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:58

Heb je deze pony's al gezien? Of ken je ze alleen van een advertentie?
In dat geval zou ik eerst eens een bezoekje gaan brengen aan alle pony's en kijk welke er het beste bij je past. Qua maat, karakter en ras.
Een veulen of een 5 jarige verschillen nogal van elkaar!