Ze is verschrikkelijk bang voor mannen nou weet ik zelf dat het wel vaker voor komt bij merries maar wat ik er aan moet doen weet ik nog steeds niet ze doet niet lelijk maar ze is gewoon heel erg bang.Ik heb haar al vanaf dat ze 2 was. En ze is nu bijna 10 maar een echte oplossing heb ik nog nooit gevonden.Please help me. xxx kelly

)kunnen hem niet te pakken krijgen 

. Je kunt je paard leren dat mannen niet eng zijn door dat in stapjes aan te pakken. De eerste oefening die je bij het clickeren doet is eigenlijk altijd het targetten (een specifiek voorwerp aanraken, bijvoorbeeld een pionnetje). Dat houd je eerst in de hand en raakt het paard het aan dan click je en geef je voer. Vervolgens bouw je dat uit tot je de pion op de grond zet en je paard hem dan ook nog steeds aanraakt (steeds weer click & beloning). Als dat goed gaat en je paard doet dit graag (is eigenlijk altijd zo) dan kun je vragen of een man op een stoel midden in de bak plaatsneemt terwijl jij het targetten oefent. Voor deze stap veel tijd uittrekken en ga bijvoorbeeld een stapje terug in de training door de pion eerst weer uit jouw hand aan te laten raken. Als dat goedgaat zet je hem weer op de grond en als dat ook goedgaat verplaats je die pion steeds verder richting de zittende man (zittend zijn ze minder groot en minder bewegelijk en het is minder vermoeiend