Paardentandarts in Zuid Holland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binar

Paardentandarts in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 22:44

Ik zoek een paardentandarts voor mijn 2 paarden.
Wie weet er een goede en betrouwbare paardentandarts in Zuid Holland ( mijn paarden staan in schipluiden, dat ligt bij Delft Knipoog )

Zijn de kosten voor de paardentandarts ongeveer gelijk aan de kosten als je de veearts ervoor laat komen??

Alle tips welkom!!

Roselie

Re: Paardentandarts in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 00:02

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 08:18

Ik heb het gewoon door mijn DA laten doen (Vollears) en daar ben ik erg tevreden over. Ik vind het wel prettig als er niet teveel verschillende mensen aan mijn pony's zitten, de DA kent mij en mijn pony's en de hele geschiedenis erachter en dat vind ik gewoon heel prettig. Dus ik heb niet veel naar de prijs gekeken. Ik kan vanmiddag wel even opzoeken hoeveel ik kwijt was.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 08:31

Ik laat het altijd doen door Debby Ockhuijsen en Wendy Reintjes (Hypodent als ik me niet vergis). Ze zitten in Nootdorp/Delft, dus dan is Schipluiden niet al te ver. Qua kosten: Als ik het me goed herinner betaalde ik 45 euro.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:45

Christi Dreessen (zit in den haag) Erkend paardentandarts, doet ook elektrisch.
070-3524082

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 10:58

Mijn paard moet wel electrisch gebeuren, er moet nogal wat aan zijn gebit gaan gebeuren.. (gisteren geconstateerd door Steffi van der laarse Knipoog )

Wat zijn jullie ervaringen met jullie paardentandarts?
Mag een paardentandarts nou wel of niet verdoven? (denk nl dat dat wel moet, 1 van de paarden kan niet tegen een praam)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:01

de meesten niet, omdat je hiervoor een DA opleiding moet hebben. Niet iedereen mag zomaar in een paard prikken.

Bij christi heb ik hele goede ervaringen, ze heeft veel prutswerk van een ander (weet niet wie) op moeten lossen bij ons op stal (alleen voorste kiezen geveild, wolfstanden niet goed getrokken, etc)
Ze is heel rustig naar de paarden toe.
Wij laten de DA komen om (eventueel) te verdoven

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:19

Ik was bij Vollaers ongeveer 40 euro kwijt met verdoving, maar zonder de visite. Is ook elektrisch gebeurd.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:02

ik had ene richard, rustige man die alle tijd neemt en mij ook liet voelen en zien wat er aan de hand was. Na de behandeling kreeg je ook een formulier wat tie gedaan had en bij welke tanden en kiezen ensow. Hele fijne tandarts! *mocht je meer info willen hebben PB/PM me maar heb t telefoonnummer, adres ensow in de zadelkamer liggen*

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:26

_Lauwtje_ schreef:
ik had ene richard, rustige man die alle tijd neemt en mij ook liet voelen en zien wat er aan de hand was. Na de behandeling kreeg je ook een formulier wat tie gedaan had en bij welke tanden en kiezen ensow. Hele fijne tandarts! **

Ben het helemaal met je eens, de tandarts die jij bedoeld is Richard van Dordrecht uit Ridderkerk.
Hij heeft mijn paard nu 2 keer gedaan en ben er zeker over te spreken, je mag zelf ind. voelen en je krijgt een rapport van wat er is gedaan enzo. tel. is 0180433040.
Kosten waren verleden jaar 65 euro.
En hij komt demk ook bij jouw op stal, want ik sta aan de overkant bij stal 't einde en daar is ie ook geweest.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:33

die bedoel ik jah =)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:29

Richard van Dordrecht is een fijne vent , doet Rena ook , gaat fijn om met de paarden , is rustig , neemt de tijd , doet niet te lomp of juist te truttig met de paarden Knipoog en legt ook goed dingen uit zodat je begrijpt waar hij mee bezig is... super netjes hoor. OK dan!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:16

ook Banjer en ik zijn heel erg te spreken over Richard van Dordrecht.... Lachen