Laarzen,chaps,gympies... wat o wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suusiej

Laarzen,chaps,gympies... wat o wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 22:12

Hey, mijn laarzen hebben hun beste tijd weer gehad.
Ik zit nu te denken over wat ik nu wil gaan kopen. Ik wil geen leren laarzen. Ik loop ook veel door het zand en de plassen dus ze moeten tegen een stootje kunnen. Voor de zomer vind ik laarzen best warm. Wat gebruiken jullie en waarom? Ik zit te denken aan soort stalschoenen, maar zijn die wel zo geschikt om mee te rijden?
Ik heb ook al een andere laars gezien.. Een soort combinatie tussen gevoerde laarzen en gewone laarzen. Die zijn erg mooi! Maar beetje warm voor de komende tijd denk ik.

ramira

Re: Laarzen,chaps,gympies... wat o wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:18

Hey,

Ik gebruik altijd gewoon jophurs, en als het echt heel warm word doe ik gewoon sportschoenen aan en neem ik min jophurs mee. Dus als ik ga rijden heb ik eigenlijk altijd mijn jophurs aan.

Groetjes.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:01

Ik loop op stal altijd op stalschoenen en in de zomer op gympies en ik heb leren rijlaarzen.
Als ik ga rijden trek ik ze aan en daarna trek ik ze ook gelijk weer uit en maak ik ze schoon en gaan ze weer terug de kast in. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn laarzen de hele tijd aan heb.
Ik rijd soms wel met stalschoenen en chaps maar nooit met alleen schoenen want dat vind ik niet veilig.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:05

In de zomer met jodphurs (weetniet hoe je t schrijft) en chaps, zonder chaps rijd niet lekker en als mn paard zweet komt dat lekker aan mn rijbroek. Heb sinds een half jaar leren laarzen die ik weinig heb gebruikt maar verwacht daar niet hoog zomer mee te rijden. Vind ik meer voor nu, dan kunnen de thermoboots verdwijnen.
Stalschoenen zijn ook wel om mee te rijden, nooit met gympies gaan rijden want dat is gevaarlijk! Omdat er geen hak aan zit kan je voet door de beugel schieten, daarom kan je wel met stalschoenen rijden.
Als het heel warm is ga ik wel eens op teenslippers naar mn paard Bloos ik weet het, gevaarlijk! Heb dan echt geen zin om schoenen en sokken aan te trekken, met rijden doe ik dat natuurlijk wel.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:19

In de winter loop ik meestal op thermolaarzen, die van mountainhorse, daar zit namelijk ook een goede schoen onder, daar ga ik ook gewoon mee rijden dan. Verder rij ik vaak met leren laarzen, maar als het in de zomer erg warm is rijd ik gewoon met stalschoenen. Ik ga van de zomer op trektocht dus daar heb ik wel chaps voor gehaald.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:30

Met gympen zou ik niet gaan rijden, veel te link. Behalve als je beugels hebt die dicht zijn aan de voorkant (met een kooi of zo'n 'toestopper'). Bij endurance zijn die ook verplicht als je met gympen of andere schoenen zonder hak wilt rijden.

Als je geen laarzen wilt, dan zou ik voor stevige (berg- of wandel-)schoenen gaan of jodhpurs, in beide gevallen met chaps. Er bestaan leren chaps waarmee je dezelfde fijne beenligging hebt als met leren laarzen.

Er loopt op VMR net een topic over schoenen: viewtopic.php?f=13&t=383149

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:44

Ik draag (als ik ze ingelopen heb Clown ) gewoon altijd laarzen met rijden. En die gaan ook weer uit na het rijden en dan loop ik gewoon op m'n stalschoenen. Bij ons mag je in de les sowieso niet meer verschijnen met alleen schoenen en al helemaal niet met gympen (ook al heb je er chaps overheen). Dus bij mij is het meer gewoonte om altijd laarzen of chaps aan te hebben met rijden. En na het rijden gaan die dus gewoon altijd uit... Geen probleem toch, ook niet in de zomer.

dixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:51

Ik rijd eigenlijk altijd met leren laarzen. Ik trek ze pas aan voordat ik opstap en trek ze meteen uit na het rijden. Voor de rest heb ik altijd klompen aan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:59

Jophurs met chaps. Lachen
Erg fijn, kan ik gewoon ook op stal mee rond baggeren.

Edit: leren jophurs dan wel he. Lachen

Troeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 09:42

Maar laarzen hebben toch ook geen hak?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 09:46

Vreemde laarzen heb jij dan Haha!

Natuurlijk hebben laarzen een hakje!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 09:52

Ik heb sportschoenen en chaps.
Heel gevaarlijk, maar ik zie er zelf het probleem niet van in. Maar daar hoeft geen hele discussie over te komen, daar is het topic tenslotte niet voor.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:27

Jodhpurs met chaps (ook in Italie met 40 graden).
Zonder chaps rijd ik mn benen kapot.

Ik heb ook wel met gympen gereden toen het vorig jaar zo heet was, maar dan wel met een kort broekie en zonder zadel Clown

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:17

Ik reed eerst met rubberen laarzen, toen met johdpurs en chaps, toen alleen met johdpurs, toen alleen met gympies/sportschoenen, toen weer met laarzen en nu weer met johdpurs en chaps Haha!

De rubber laarzen vind ik ideaal in de winter, lekker warm en je kan er gewoon mee door de plassen banjeren. Johdpurs en chaps vind ik ook fijn, soepeler dan laarzen, maar je hebt wel steun aan je johdpurs. Alleen johdpurs of gympies zitten erg lekker, maar ik ging er heel erg mijn hakken van optrekken Lachen

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:06

Ik rij eigenlijk altijd met chaps en schoenen. Dit komt omdat ik het makkelijk vind en omdat ik het zonde vind om met m'n leren laarzen door de bagger heen te lopen. M'n verzorgpony wil ook nog weleens op m'n tenen gaan staan dansen, dus heb ik een paar stevige schoenen waarmee ik niet door m'n beugels kan glijden door de zool. Ik vind dit veel lekkerder zitten dan laarzen en je krijgt ook veel minder snel koude voeten!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:14

Ik rijd altijd met stalschoenen en chaps. Heb een hekel aan laarzen, en krijg daarbij last van mn benen door mn gewrichtsklachten door laarzen.

Dus voor mij al jaren ongeacht welk weer, waterdichte stalschoenen met chaps

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:42

eyy suus,

die schoenen die ik nu heb die van jan zijn geweest die vind ik het lekkerste zitten Lachen in de zomer zal ik daar ook wel mee rijden dnek ik, en anders trek ik alleen voor het rijden me laarzen aan en dan meteen weer uit.
misschien zijn jodhpurs wel wat voor je!

see you xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:50

ik rijdt met alleen jophurs.. vind het gewoon fijn rijden enz. Lachen Meestal een paar lessen voor de wedstrijd begin ik weer met laarzen rijden, om even te wennen etc.

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:53

ik rijd geloof ik met alles wat god verboden heeft :S gewoon als ik serieus aan t trainen ben rijd ik met m´n leren cavallo laarzen. Reed ook wel eens met m´n stalschoenen maar die liggen nu ergens onder een laag stof.
Ik rijd ook met gympies als ik daar zin in heb, maar die mag ik niet aan tijdens m´n les. En in de zomer, als ik dan lkkr in m´n korte broek rondhobbel spring ik op m´n paard met korte broek en op blote voeten... *dus ook geen zadel*

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:06

Ik rij bijna altijd met leren rijlaarzen. als je er aan gewend bent is dit toch het fijnste vind ik.

Verder rij ik heel af en toe met schoenen en chaps.

Dan heb ik mijn moutainhorse schoenen aan. Die lopen echt geweldig. heb ze ook aan tijdens festivals en in de bergen.

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:07

Ik draag aigle rijlaarzen.. Alleen ze gaan wel snel kapot

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:20

Ik heb hele slechte ervaringen met rubberen rijlaarzen van aigle... omdat ze niet zow hoog zijn kwam ik telkens onder m´n zadel *auw* en ze gingen bovenaan kapot. Ook was t niet echt luchtig en als ik mn laarzen uitdeed kon ik m´n sokken uitwringen *bah*

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:30

Ik heb gewoon altijd mijn stalschoenen aan. Ook heb ik een paar kaplaarsen staan als ik door de bagger moet lopen. Mijn leren rijlaarsen trek ik enkel en alleen aan als ik ga rijden.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:16

Als ik op stal ben draag ik stalschoenen en ze zijn echt heerlijk!!
Ze passen zich aan, aan de temperatuur enzo Vork
Als ik ga rijden doe ik mijn leren cavalloos aan. Die staan gwn op stal en ik draag dus alleen laarzen met het rijden Knipoog
Misschien kan je ook laarzen kopen die je alleen aan doet met rijden, en die je dan gwn daar laat staan Ja

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:41

Jodphurs met gaithers. Rijdt super !!