Strand bij Meijendal (wassenaar)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarjoEisla

Strand bij Meijendal (wassenaar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 21:17

Hai,
Nou zondag willen we naar het strand kan dat nu nog?
Weet iemand iets over een restaurant waar je je paarden neer kan zetten als je daar iets nuttigt? Dit had ik laatst gehoord maar weet het niet zeker, ook niet zeker welk restaurant. Ben daar erg benieuwd naar!
Groetjes marjolein

Kyona

Re: Strand bij Meijendal (wassenaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:20

T is lang geleden dat ik er geweest ben, maar toen was er idd een restaurant waar je o.a. pannekoeken kon eten. Daar waren wat stands bij en een open ruimte in een schuur om je paard vast te zetten. Naar de actuele informatie ben ik ook benieuwd!

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 21:54

Ik dacht dat ik net gereageerd had, maar dat blijkt niet zo te zijn. Ik heb het gevonden, de boerderij waar je je peerd kan zetten en in het restaurant kan eten http://www.meyendel.nl/ en ik heb er zin in!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:24

Ik heb er nooit gereden maar wel gegeten, Het is er heerlijk hoor en de natuur is erg mooi Haha!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:15

Het is heerlijk rijden daar. Ik ben ook een aantal keer bij de "boerderij" geweest. Daar kan je dus wat eten en drinken en staan de paarden in een "stal". Er hangen daar van die koeienbanden waarmee je je paard vast kan zetten.

Wanneer ik daar heen ga doen we het eigenlijk altijd zo dat een van ons wat te eten haalt en de ander bij de paarden blijft. Ik ben nogal zuinig op mijn paard en wil niet dat ze daar "onbeheerd" met allemaal vreemde paarden staat. Vorige keer was er ook een manege met hun paarden en die hadden de paarden daar gewoon laten staan en zaten zelf lekker te eten. Die paarden stonden alles behalve rustig, sommige gingen constant hangen etc.

Maar verder is het natuurlijk wel heel leuk dat de mogelijkheid er is om zelf even wat te eten en je paard even wat te laten drinken etc. Veel plezier en houd er rekening mee dat het er in het weekend (vooral op zondag) erg druk is.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:39

Zondagochtenden met koffie en appeltaart met slagroom halverwege de rit Vingers aflikken Dat is lang geleden voor mij. Als het goed is dan is het strand per 1 april overdag gesloten voor ruiters met paarden. Maar zelfs als je niet over het strand rijdt dan is het de moeite waard want je kan daar heerlijk door het duingebied rijden.

Pas wel even op met paarden die het niet gewend zijn, het zand is vaak erg mul.

Vrouw1515

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 08:23

Ben er ook heel wat keertjes geweest met de buitenritten van de manege in scheveingen...erg leuk !!! Toen maar dat is heeeeel lang geleden stond er iemand op stal die de paarden in de gaten hield...

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 09:27

Je mag daar de gehele zomer op het naakstrand rijden hoor! Knipoog
Let wel op, ik ben daar 2 weken geleden in het drijfzand gekomen en pony zit nu dus met een peesblessure.. Verdrietig

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 09:44

Percy schreef:
Zondagochtenden met koffie en appeltaart met slagroom halverwege de rit Vingers aflikken Dat is lang geleden voor mij. Als het goed is dan is het strand per 1 april overdag gesloten voor ruiters met paarden. Maar zelfs als je niet over het strand rijdt dan is het de moeite waard want je kan daar heerlijk door het duingebied rijden.

Pas wel even op met paarden die het niet gewend zijn, het zand is vaak erg mul.

Ik was gister aan t googl'en en kwam op 15 mei.. dat de stranden van wassenaar en scheveningen open blijven.
Paarden zijn strand niet gewend maar t zijn ijslanders he:P nee we zullen voornamelijk op het "natte" gedeelte rijden

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:06

Citaat:

Ik was gister aan t googl'en en kwam op 15 mei.. dat de stranden van wassenaar en scheveningen open blijven.
Paarden zijn strand niet gewend maar t zijn ijslanders he:P nee we zullen voornamelijk op het "natte" gedeelte rijden

Het strand is niet zo zwaar hoor. Het mulle zand in de duinen is soms afzien!!! Op sommige stukken is het echt loeizwaar. De paarden gaan dan echt hun best doen om goede stukjes te vinden. (helemaal aan de rand enzo)