Trailer laten keuren op hygiene?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orban

Trailer laten keuren op hygiene?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 19:49

Hallo,

Nu kwam mijn vriend juist thuis met het verhaal dat je een trailer moet laten keuren op hygiene. Hoe het juist allemaal is weet hij ook niet. Maar nu was mijn vraag weet iemand hier iets meer over. Ik woon wel in Belgie en weet dus niet of het ook zo in Nederland is.

Sjonniej

Re: Trailer laten keuren op hygiene?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:01

Volgens mij niet hoor.
Wij laten de veewagen alleen APK keuren en in het begin is hij geloof wel gekeurd of hij geschikt was voor veevervoer ivm. luchtvensters etc. Me papa had hem zelf namelijk hier en daar aangepast.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:28

Waarschijnlijk bedoeld hij dat de wagen gekeurd moet worden of ie nog aan alle eisen voldoet.
In Nederland moet je je wagen (vrachtwagen en trailer) elke vijf jaar laten keuren, als je proffesioneel dieren vervoerd.
Als particulier is dat enige jaren geleden afgeschaft. Tevens zijn die keuringen in NL sindsdien niet meer gratis.
België kent ongetwijfelt soortgelijke regels, maar ze kunnen natuurlijk anders zijn opgesteld.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:24

Dat hoeft niet. Misschien is hij in de war met veewagens? Bijv. voor kippen en varkens, die moeten voor het vervoer wel gekeurd worden of ze goed schoongemaakt zijn. Dit om verspreiding van ziektes te voorkomen.

orban

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 11:46

ikke schreef:
Waarschijnlijk bedoeld hij dat de wagen gekeurd moet worden of ie nog aan alle eisen voldoet.
In Nederland moet je je wagen (vrachtwagen en trailer) elke vijf jaar laten keuren, als je proffesioneel dieren vervoerd.
Als particulier is dat enige jaren geleden afgeschaft. Tevens zijn die keuringen in NL sindsdien niet meer gratis.
België kent ongetwijfelt soortgelijke regels, maar ze kunnen natuurlijk anders zijn opgesteld.

Wij moeten elk jaar de trailer laten keuren of hij nog aan de eisen voldoet en dit is ook niet gratis. In belgie is het precies toch anders dan.