Pavo??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

velinda

Pavo??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 19:07

Mijn paarden staan ergens op stal waar ze alleen de Pavo Condition Extra brokken voeren. Nu ben ik op zoek naar een geschikt "springmenu" voor mijn paardjes. Ik wil wel absoluut Pavo hebben. Ik heb eens rondgekeken op hun site (www.pavo.be) en er stond daar wel een "springmenu" geschreven maar wat vinden jullie daarvan: -Pavo Explosive jump (brokken)
-Melange (muesli)
-Energy Boost (supplement)
-Musclefit (supplement)
Maar op hun site staan zoveel verschillende soorten dat ik er niet meer aan uit kom. (vb Gold, kruidenmelange, Stimix,...)
Zouden jullie een "springmenu" kunnen aanraden en wat vinden jullie van de supplementen?
Ik ga nu met ze intensief (elke dag 2uren) beginnen te werken dus graag wat raad.

felicity

Re: Pavo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:39

Ik zou je paard geen Pavo energy boost geven. Ik heb een emmer staan voor mijn paard. Ik heb al 3/4 van de emmer gevoerd. En ik merk geen verschil. Het is dan zonde van je geld vind ik.

Subli heeft ook zoiets als energy boost. En dat blijkt wel goed te werken. er staat verop ook een topic over de energy boost en daar word ook het voedingssuplement van Subli genoemd. Misschien kun je daar eens kijken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:04

Ik heb de paarden altijd op Pavo-all sports gehad. Daar deden ze het prima op Ja (springen en SGW)
Daarnaast ga ik nog wat stimix, van de muesli werden de jonge dieren me net even te heet.

Heb de paarden nu op Hartog Structuurmuesli staan en moet zeggen dat ze het daar beter op doen. Vond ze op de pavo voor mijn gevoel wat stug worden na flink werk, kon ze ook slecht in conditie houden.
Ben toen overgestapt op Gold(volgens mij), maar dat was het ook niet helemaal. En nu voer ik naar alle tevredenheid Hartog Ja (na 8 jaar Pavo, sinds ze alles omgegooid hebben leek de samenstelling wel anders Verward )

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:16

felicity schreef:
Ik zou je paard geen Pavo energy boost geven. Ik heb een emmer staan voor mijn paard. Ik heb al 3/4 van de emmer gevoerd. En ik merk geen verschil. Het is dan zonde van je geld vind ik.

Denk jij dat die dan in een keer veel meer kracht enzo heeft?
Alsof hij ineens een turbo heeft?
Je zal er niet veel van merken, maar het zal zeker invloed hebben!
Samenstelling staat op de zak, dus vergelijk het maar eens met een onderhoudsbrok!

Pavo is een goed merk.

shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 01:16

ik voer ook pavo en heb naar de hoofdverdeler van pavo gebeld en zij hebben me geholpen met de keuze van de voeding voor mijn paard

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:26

Geloof me, al die 'interessante merknamen' zijn gewoon verkooptrucs!
Het klinkt allemaal best leuk "Ik voer mijn paard Condition Xtra, en Energy Boost, en.. en..."

Maar een paard dat op basisniveau loopt- en daarmee bedoel ik t/m Z2 dressuur, Z springen, heeft echt geen apartigheid in het voer nodig.

Met deze producten speelt pavo heel handig in op het gevoel van de paardeneigenaar die altijd alles het beste wil hebben voor zijn beestje.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:27

Frank schreef:
felicity schreef:

Denk jij dat die dan in een keer veel meer kracht enzo heeft?
Alsof hij ineens een turbo heeft?
Je zal er niet veel van merken, maar het zal zeker invloed hebben!
Samenstelling staat op de zak, dus vergelijk het maar eens met een onderhoudsbrok!

Pavo is een goed merk.

Ik verwachte dat hij wat frisser werd. Net dat beetje extra. Maar helaas. Ik verwacht heus niet dat hij gelijk niet te houden is enzo.
Zou maar eens in topic van pavo energy boost gaan kijken. Daar ijn meer mensen waar bij het geen verschil maakt.
Het is een voedingsumplement en hit zit in een emmer van 4 kilo. Of was dat niet voor mij bedoeld?

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 12:51

Shana, jij zegt dat je de hoofverdeler van Pavo gebeld hebt maar hoe gaat het dan in zijn gang?

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 17:58

Verder niemand die ervaring heeft met supplementen of wat jullie ervan vinden? Huilen Ook niemand die mij tips kan geven ivm de voeding?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:24

Pavo All-sports ipv de condition-brok zou moeten voldoen Ja
Evt. in combinatie met wat muesli(heet melange geloof ik).

Supplementen en dergelijke geloof ik niet zo in Kost een vermogen en in principe moeten ze met het kracht- en ruwvoer genoeg binnenkrijgen Ja
Wat extra mineralen(elektrolyten) bij paarden die echt hard werken/veel zweten vind ik begrijpelijk, maar al dat gerotzooi met supplementen is imo nergens voor nodig