Paardenpaspoort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Paardenpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 18:39

Hoi,
Ninla is ongeveer een half jaar geleden gechipt maar omdat ik per 1 juli ga starten, heb ik natuurlijk mn paardenpaspoort nodig.

Na het chippen heb ik een oranje formulier gehad wat ik moest opsturen (een kopie) naar het fjordenstamboek.

Maar nu na een half jaar heb ik nog niks gehoord.
Maar die man zei ook dat ik het naar de knhs kon sturen...
Kan ik dit formulier nu gewoon nog naar de knhs sturen?

Het adres stond al vermeld op het formulier... Lachen

Anita_D

Re: Paardenpaspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:25

Als ik jou was zou ik even bellen waarom je niks meer hebt gehoord.
En anders even naar het knhs bellen, als je het via hun wil regelen.
Dan weet je tenminste precies waar je het heen kan sturen.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 21:00

Mn moeder zou even bellen naar de knhs maar volgens een paar mensen van stal, moet ik het gewoon via het knhs regelen... maar bedankt Lachen

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:24

Wat een geklooi met dat aanvragen, ik kan er over meepraten. Ik heb mijn halfbloedarabische merrie begin november laten chippen. Moest de papieren enzo opsturen naar het KWPN Verward En het duurde en duurde maar Boos! Ik bellen en bellen, maar het schoot niet op daar bij het KWPN. Ik heb het paspoort nu binnen sinds een paar weken Lips are sealed Van het NRPS stamboek, KWPN heeft ze dus gewoon doorgestuurd en ze waren dus kwijt.
Was nogal een gedoe, want mijn merrie heeft Belgische papieren maar die zijn niet origineel. Zijn kwijtgeraakt en heb dus een kopie. Maar dat mag weer niet voor het 'echte' paspoort. Nu heb ik een 'vervangend' paspoort van het NRPS, maakt verder niet uit alleen als ik wil gaan fokken Knipoog

Nadat ik 10 keer ofzo gebeld had ben ik me dus eens uitgeflipt want bij ieder telefoongesprek moest ik weer alle informatie doorgeven; levensnummer enzo.
Toen ging het vrij snel Haha!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:41

vorige veulen was al een jaar eer ik paspoort en papieren thuis had, huidige veulen, inmiddels jaarling heeft ook nog z'n paspoort niet (nog niet ontvangen)

@TS: ik zou sowieso even bellen met het stamboek waarom je nog neits ontvangen hebt, kan een betaling zijn, kan doorgestuurd zijn naar een ander uitgevende instantie, enzovoort.
Niet dat er dadelijk gezeur komt omdat je 2 paspoorten hebt aangevraagd, ben je nog verder van huis Haha!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 08:41

Het stamboek hebben we gebeld, en zegt dat ze niks hebben ontvangen Verward

Nu moet alles weer opnieuw gestuurd worden, en konden we het beter naar het Knhs doen werd er gezegd Verward

Het word steeds gekker zeg!! Boos!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 10:00

maakt niet uit waar je het naar toe stuurd, de KNHS is/was duurder met paspoorten.

Niet ontvangen kan natuurlijk altijd.