alle pony's zomer en winter buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

alle pony's zomer en winter buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 18:20

hallo,

ik ben nog steeds naar een leuke pony aan het kijken voor mij, ik ben zelf 1,58 M ( en wordt ook niet groter Huilen ) en weeg 45 kg. ik heb nu wel een shetlandertje en daar 'rijdt ' ik af en toe eens op.. maar mijn moeder beweert nu dat alleen , friezen, tinkers, haflingers, fjorden en shetlanders 24/7 en zomer en winter in de wei met schuilstal kunnen staan. maar ik vind dat op zich iedere pony die dat gewent is, dat zou kunnen, en anders met een dekentje.

wat vinden jullie ??

groetjes jennifer
Laatst bijgewerkt door Karin op 18-03-05 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

Anoniem

Re: kleine discussie met moeder.. HELP :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:26

alle pony`s zouden dat wel moeten aankunnen hoor Knipoog het zijn geen watjes.. Die pony`s moeten het natuurlijk wel gewend zijn..

shiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:26

in principe , kunnen alle pony's wel buiten staan het heel jaar door , en helemaal wel , als er een schuilstal aanwezig is .

Maar ze moeten hier inderdaad al wel aan gewend zijn , of je moet ze er aan laten wennen, dat ze in elk geval al vanaf het voorjaar buiten lopen .

Vriendin van mij heeft een kwpn'er en een lippizaner en die lopen het hele jaar door buiten zonder deken en zonder schuilstal , er is gelukkig wel genoeg beschutting van bomen , maar beide paardjes doen het prima.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 18:55

alle paarden kunnen buiten zolang ze het maar gewend zijn.. gooi je ze er vanaf het voorjaar in.... ze krijgen tegen de tijd dat het koud wordt of een dikke vacht of je doet ze een deken op.. maar imo kan elk paard de wei in..

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:02

Ik ben het helemaal met de bovenstaande reacties eens!
In principe kunnen alle paarden 24/7 buiten staan, maar als je paard het niet gewend is, laat hem dan vanaf het voorjaar al buiten, en dan past hij zich er aan aan! Het is wel zo dat Fjorden/Tinkers/Shetlanders/haflingers, etc. sneller winterhard zijn, omdat het ook KOUDbloeden zijn, maar wat ik net ook al zei;

IN PRINCIPE MOETEN ALLE PAARDEN 24/7 BUITEN KUNNEN STAAN!!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:06

ik ben het ook met hun eens, dat moet kunnen, ligt er wel aan wat ze gewent zijn. maar gewent kunnen ze raken Ja

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:07

Mijn twee Welsh K pony's met nogal wat Arabierenbloed staan ook dag en nacht buiten. Een deze winter toevallig niet maar volgende winter blijft hij ook weer buiten. Ik heb alleen de oudere pony deze winter voor het eerst een regendeken op gedaan voor alle zekerheid.
Het kan dus prima zoals de rest ook al zegt.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 19:21

ja, ik wil dan ook zowieso een pony die van te voren ook altijd buiten heeft gestaan, zodat hij het gewent is,
en ik vind zelf ook gewoon dat alle paarden ( mits ze het gewent zijn dan Knipoog ) buiten kunnen staan

nou ja ik heb dit mijn moeder eens laten lezen Tong uitsteken en toen zei ze weer iets heel anders dan toenstraks Tong uitsteken

bedankt

groetjes