Texelse Bokkers: paardrijden in Texel, waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikkigioa

Texelse Bokkers: paardrijden in Texel, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 16:56

Mijn vriend en ik gaan binnenkort een paar dagen naar Texel, het lijkt me leuk met hem een strandrit te maken. Voor alle duidelijkheid, hij kan dus NIET rijden! Haha!
Nu weet ik dat er bij ons (Noordwijk) strandritten voor beginners georganiseerd worden. Ik ben helemaal niet bekend op Texel en vraag me af of zoiets ook op Texel mogelijk is. En zo ja, waar?! Weten jullie leuke maneges/stallen?

Cyrilletje

Re: Texelse Bokkers: paardrijden in Texel, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:22

Hey,

Manege Kikkert op Texel vind ik een erg leuke manege!
Ze organiseren er ook strandritten maar die zijn wel alleen voor de vergevorderden, ze gaan namelijk in rengalop over het strand heen en dan moet je wel stevig in het zadel kunnen zitten Haha!

Voor de onervaren ruiters zijn er wel bosritten. Dan ga je alleen in stap en af en toe in draf.
Ook zijn er bosritten voor de gevorderden met stap, draf en galop.

Voor zover ik weet zijn er op Texel geen manege`s die strandritten voor onervaren ruiters organiseren, maar hier ben ik niet helemaal zeker van...

Veel plezier op Texel !!!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 13:31

Dank je wel! Ik heb de website van manege Kikkert bekeken en het ziet er inderdaad wel leuk uit daar! Jammer dat ze geen strandritten voor beginners organiseren, daar ging het me eigenlijk om. Een ritje door het bos stappen kan ik met mijn eigen haffie nog wel voor elkaar krijgen Clown

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:33

manege de elzenhof is ook erg leuk
die mensen hebben veel haflingers en zijn vriendelijker dan bij manege de kikkert heb elf namelijk bij beide maneges gewerkt

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:18

Bel gewoon die maneges eens op Ja
Het is nog geen hoogseizoen dus er zal misschien best wel wat te regelen zijn Knipoog Als ze nog geen groepen van 10 man hebben is het misschien best wel bespreekbaar om gewoon een rustig strandritje te maken Ja

Vind zelf de Elzenhof ook leuker, maar dat is voor iedereen weer anders.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 18:59

Oke bedankt voor jullie reacties. Ik ga ze inderdaad eens even bellen. Nu weet ik tenminste welke ik moet bellen, thanx!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:06

De strandritten zijn idd voor gevorderden. Ik denk ook niet dat ze met een absolute beginner naar het strand zullen gaan omdat de paarden dan toch weten wat er gaat komen en wat drukker zullen zijn. Wel zijn er bosritten voor beginners. Ik weet niet wanneer je gaat, maar de maneges zijn nu (volgens mij) nog niet open. 's Winters gaan bijna alle paarden in de kost dus zijn er geen ritten. Je zou idd Kikkert en Elzenhof even kunnen bellen. Als dat niks word heb je ook nog de Krim, maar die ken ik verder niet. (by de weg, ik woon op Texel en heb een tijd bij Zoetelief gereden, een manege naast Elzenhof en Kikkert, maar die is helaas verkocht. Kikkert en Elzenhof ken ik trouwens ook wel een beetje.) Als je nog vragen hebt ofzow mag je me ook wel pb-en...

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:35

mepril schreef:
die mensen hebben veel haflingers en zijn vriendelijker dan bij manege de kikkert heb elf namelijk bij beide maneges gewerkt

Goh dan heb jij andere ervaringen, kom nl. al 35 jaar bij Kikkert, ook om te werken en heb nog nooit ontdekt dat ze niet vriendelijk zijn, kan dat niet aan jezelf liggen?
Maar als je een rustig strandritje wilt maken kun je beter naar de Elzenhof gaan want die gaan in een rustig galopje over het strand.

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:03

inib schreef:
mepril schreef:

Goh dan heb jij andere ervaringen, kom nl. al 35 jaar bij Kikkert, ook om te werken en heb nog nooit ontdekt dat ze niet vriendelijk zijn, kan dat niet aan jezelf liggen?
Maar als je een rustig strandritje wilt maken kun je beter naar de Elzenhof gaan want die gaan in een rustig galopje over het strand.

het kan ook mezelf gelegen hebben dat ik dacht dat ze onaardig tegen andere mensen deden tegen mij waren ze wel aardig maar tegen een vriendin van mij niet en die deed gewoon haar werk daar en als er iets gevraagd werd deed ze het ook
maar ieder zn eigen mening ik vind de elzenhof gewoon leuker
omdat de mensen daar gewoon veel spontaner zijn
maar de pony,s bij manege kikkert zijn wel leuk zo als spooner en shacco

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:55

ik vind manege Kikkert het leukst, gezelligst Haha!

Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:59

Ik ben fan van manege Elzenhof, heb daar ooit mijn eerste lesjes gehad:) Ze hebben daar meer pony's en bij Kikkert meer paarden geloof ik. Ik ebn al een tijd niet meer geweest dus het kan inmiddels anders zijn maar ze zitten toch naast elkeer dus je kan makkelijk even langs lopen en kijken wat je het leukste lijkt!

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:00

Mijn vriend en ik zijn vorig jaar een weekendje naar Texel geweest, en ik heb toen een saaie rit op het strand meegedaan, en samen met mijn vriend een bosrit voor beginners, en dat was nog veel saaier. Maarja, ik ben dan ook gewoon om met mijn eigen paard te doen wat ik wil dus in zo’n grote groep achter elkaar aanhobbelen is niet echt aan mij besteed Bloos Maar dat heb ik daar dus geleerd voor de toekomst, ik verspil er mijn gel niet meer aan! Wij zijn trouwens bij de manège met de hafjes geweest, beide manèges liggen vlak naast elkaar, maar de hafjes zagen er allemaal goed uit, de paarden van de manège ernaast leken in wat mindere conditie.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:33

MANEGE KIKKERT!
Ik heb er vorig jaar zomer stage gelopen en heb een supertijd gehad!
Je kan op pony's en paarden. Strandrit is met galop (gaat best pittig, maar gecontroleert), ervaren bosrit is met rustige galop en onervaren bosrit is veel stappen en kleine stukjes draven.
Zelf zou ik absoluut kiezen voor Kikkert en niet voor Elzenhof. Elzenhof was tijdens mijn stage-periode op Texel allerminst vriendelijk tegen mij en de paarden zien er op zich goed uit, maar lijken geen persoonlijkheid te hebben... Slapen
Zelf weet ik hoeveel persoonlijke aandacht elk paard bij Kikkert krijgt, er wordt vreselijk goed opgelet hoe ze eruit zien.
De meiden die er werken kan ik het stuk voor stuk goed mee vinden en zijn altijd vriendelijk. Ben nu zelf ook met enige regelmaat op de manege te vinden, wel of niet samen met inib!

groetjes!

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:53

Zelf ben ik naar manege Elzenhof geweest een paar jaar geleden. Erg leuke haflingers wel beetje saai, je gata niet echt crossen over het strand, maar meer een relaxed strand ritje!
Ik reed op Mozart, die was er nog maar net en was nog maar 1 keer naar het strand geweest. Die was dus wel lekker druk en snel, maar de rest was wat timide!