trailer laden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bolletje

trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 07:35

wie o wie kan mij komen helpen in spijkenisse met leren trailerladen, hij is er een keer mee weg geweest en dan op de terug weg wil hij er niet meer in, wil geen geweld gerbruiken alleen geduld, maar ben nou zo vaak bezig en raak er zelf gestrest door geef dit door aan mijn paardje, en zo voelt ie dat en is het helemaal een drama, heb al een cursus paardenbegrijpen gedaan, heeft geen bal geholpen op gebied van trailerladen, als er echt niet iemand is wil ik wel profesionele hulp inschakelen ,maar dan moet je paardje vaak 2 weken weggebracht worden en dat gaat niet omdat ze met zijn tweetjes op de wei staan. wie in de omgeving spijkenisse kan me komen helpen.

Splinter

Re: trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:11

neem een lang touw met een lus, touw om de buik als singel, door de lus, tussen de voorbenen door de ring van het halster, uiteinde eenmaal over de voorste trailerbalk (waar hij normaal aan vast staat als hij in de trailer staat) en zelf buiten de trailer naast/ achter paard en druk geven, voila je hebt een hefboom werking,

En niet vergeten te belonen!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:35

Marijke de Jong zie ook www.paardenbegrijpen.nl helpt paarden die niet geladen willen worden. Staat ook heel stuk op haar site vermeld. Informeer er eens naar.
succes ermee

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:32

Het is niet bij jou in de buurt, maar ik zou eens naar de themadag trailer laden bij Emiel Voest gaan.

Ben er vorig jaar ook geweest en volg ook cursussen bij hem (niet speciaal voor het trailer laden) en het bevalt mij heel erg goed.

sysero_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:21

hee

Mijn pony wil ook niet altijd de trailer in. Verdrietig
maar wij doen een stro toutje achter ze oren en dan door zijn halster en als hij dan gaat trekken snijt dat achter zijn oren en dan gaat hij er wel in tenminste mijn pony Knipoog

groetjes en sucses asl jj dat probeert..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:53

Citaat:
hij is er een keer mee weg geweest en dan op de terug weg wil hij er niet meer in,

Klinkt meer als een chauffeur die niet al te fijn rijdt met een paard achterin de trailer... Denk dat je daar beter iets aan kan doen dan allerlei fratsen met je paard uit gaan halen. Ga eerste paar keer maar eens rondjes rijden met de trailer en gewoon thuis laden en lossen.

Rijden met een paard achterin de trailer is nog een hele kunst. Niet te bruusk remmen en schakelen, veel afstand houden, heel ver van tevoren anticiperen op de rest van het verkeer etc. etc. Eigenlijk moet je rijden alsof er een emmer vloeibaar goud achterin staat waar je geen druppel van mag verspillen.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 23:59

dat is het niet me pa heeft alle rijbewijzen die er te halen zijn en rijd rustig maar het is een 1.5 paards trailer , hij hobbelt alle kanten op me paardje heb er zelf eens in gestaan, om te kijken hoe het voelde in een bocht, denk dat ik zelf als mens zijnde het ook engh zou vinden om in een trailer te staan

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:33

sysero_1 schreef:
hee

maar wij doen een stro toutje achter ze oren en dan door zijn halster en als hij dan gaat trekken snijt dat achter zijn oren en dan gaat hij er wel in tenminste mijn pony Knipoog

Dit is gewoon een vorm van dierenmishandeling!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:04

sysero_1 schreef:
hee

aardig!!!!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:47

hallo bolletje..

Wat doe ie dan wel of niet op t moment dat ie er niet meer inwil?
En laadt ie wel goed op een 2 paards trailer?

(en p.s. ik zit wel bij jou in de buurt Knipoog )