Kunstmest vragen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Kunstmest vragen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 22:01

Okee, ik heb weer eens wat vragen!

Wanneer is kan ik het beste kunstmest strooien? Ik heb in het najaar wel gestrooid, maar niet echt verschil gemerkt, maar de winter is natuurlijk gelijk gekomen, dus gaat dat nog "werken"? Of moet ik het opnieuw doen?

Als ik het wel opnieuw moet doen, voor de regen neem ik aan... en hoelang voordat de paarden (merrie met veulen) er dan op mogen?

Alvast bedankt voor het advies!

PhiaBink

Re: Kunstmest vragen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:36

Het gras gaat groeien met 13/14 graden en normale nacht temperatuur, dus geen vorst meer. Dus maart/april is een goede tijd.
Wij gaan eerdaags ook weer bemesten. We laten de paarden er zeker een week niet op. Er is ook een kunstmest waar de paarden 2 weken er niet op mogen.
Wij bemesten 1 x per jaar in het voorjaar. Zien we halvewege het seizoen dat er stukken niet meer zo snel groeit, dan bemesten we alleen die stukken.
De grond is hier nogal rijk aan voeding, dus veel bemesten is hier niet nodig.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 09:54

Bedankt Phiabink! Bij ons de grond erg arm, en het is nog maar een paar jaar weiland, eerder stond het vol, maar dan ook echt vol, met bomen.

Iemand anders nog tips?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 09:58

Proberen voor de regen, dan regent het beter de grond in...en op tijd zijn want je moet met kunstmest opletten met je paarden Knipoog