Hoe had jij een weekendje strand met je paard geregeld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Hoe had jij een weekendje strand met je paard geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 20:55

Ik wil dus samen met een stalgenootje in het najaar een weekendje naar het strand gaan met onze paarden.
Maar ik las op een site dat je van 1 april t/m 30 sept. niet eens overdag op het strand mag komen met paarden...dus dan kunnen we in oktober gaan als het weer niet te genieten is...

Hoe hadden jullie dat allemaal geregeld?

femskie

Re: Hoe had jij een weekendje strand met je paard geregeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 00:13

Naar welk strand wil je gaan? Niet alle stranden in Nederland zijn gesloten voor paarden in de periode die je noemt.. Althans, op de eilanden zijn de stranden altijd open voor ruiters te paard!

Ik zeil wel eens met paard en een hele groep achter me aan tussen de handdoekjes door omdat ze toevallig op de route liggen..haha Haha! niet te dichtbij natuurlijk he? Bloos

Svdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:22

Ik ben een keer van de zomer met mijn paard in Juliana dorp aan Zee geweest (bij Den Helder). Daar mag je wel op het strand alleen voor 9.00 en na 19.00 (dacht ik). Dit vond ik ook heerlijke tijden omdat het overdags best warm was en erg druk op het strand. Volgens mij is het ook bij de meeste stranden zo dat je tussen een bepaalde tijd niet mag.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:01

Tja, ik denk ook dat het bij de meeste stranden aan de westkant van ons land moeilijk is om echt overdag te rijden. Het stikt daar natuurlijk weer van de regeltjes.. Clown

Maar Zeeland is dacht ik al heel wat soepeler met toegangstijden om te gaan rijden op het strand? Bij ons op Terschelling kan het dus altijd..

Om op de rest van je vraag nog even in te gaan: zomers hebben we vaak mensen die vakantie komen vieren met paard. Ze hebben dat natuurlijk van te voren geregeld. Komen zelf met de trailer of laten hun paard door een veevervoerder over zetten met de boot. Bij onze manege kun je zelf ook terecht. Maar je hebt ook mensen die naast stalling voor hun paard bij ons nog een huisje elders op het eiland voor zichzelf regelen. Dat zijn dan denk ik wel de mensen met de meeste poen.. Haha!

Het makkelijkste wat je kan doen is volgens mij de telefoon pakken en maneges bellen in de plaatsen die voor jou bereikbaar zijn. En dan gewoon vragen hoe het zit met strandrijd-tijden.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 15:00

Ja ik bedoel Zeeland...vergeten te zeggen Clown