Wormenkuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Wormenkuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 14:28

Ik zag in de catalogus van de Paardendrogist, op pagina 65, een stukje over wormenkuren. Nu zijn de prijsverschillen onderling, in wormenkuren met dezelfde werkzame stof (ivermectine heb ik het even over nu) behoorlijk.
Nu wil ik graag weten of al die merken 'gewoon goed' zijn en of ze nou eigenlijk dezelfde werking hebben. (En of het nou eigenlijk onzin is dat je een duurder merk gaat kopen omdat die toevallig een goede naam heeft)

Le0nie

Re: Wormenkuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:20

Nou die duurdere wormenkurren zij nvaak wel beter, echt controleren doe ik daarbij niet, maar wij doen omstebeurt, de ene keer 1 van rond de 10 euro en de vogelnde keer een van rond de 20 euro, meer gaan we er niet voor betalen want meer is niet nodig:D

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 15:24

Le0nie schreef:
Nou die duurdere wormenkurren zij nvaak wel beter, echt controleren doe ik daarbij niet, maar wij doen omstebeurt, de ene keer 1 van rond de 10 euro en de vogelnde keer een van rond de 20 euro, meer gaan we er niet voor betalen want meer is niet nodig:D

Ja maar er staat dus bij, dat ze allemaal goedgekeurd en gecontroleerd zijn, dus als die werkzame stof er maar in zit, is het dan niet gewoon allemaal hetzelfde spul?

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:29

hhm, Ik weet niet hoe ik het heb gedaan zo, maar zo'n beetje iedereen die ik ken gebruikt omste beurt de duurdere en de goedkopere, bij de duurdere zullen wel meer stoffen in zitten die bv ook voor de eiwitten beschermen enz...

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:37

Er zit zeker wel verschil in, er zit namelijk niet alleen ivermectine in, maar ook andere stoffen. Ook is de werkingsduur verschillend. Hoe langer hoe beter, want dan kan je de cyclus van die parasieten pas goed doorbreken.
Ik ben voorstander van Equest / Equevalan, en dat andere dure merk (ben de naam even kwijt). Die van mij krijgt niet anders!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 15:41

carola schreef:
Er zit zeker wel verschil in, er zit namelijk niet alleen ivermectine in, maar ook andere stoffen. Ook is de werkingsduur verschillend. Hoe langer hoe beter, want dan kan je de cyclus van die parasieten pas goed doorbreken.
Ik ben voorstander van Equest / Equevalan, en dat andere dure merk (ben de naam even kwijt). Die van mij krijgt niet anders!

Furexel?

Dus eigenlijk klopt dat verhaaltje in de paardendrogist niet ?

Maar goed, bedankt, dan weet ik dat! Lachen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:45

het ligt eraan, in de duurdere zitten soms idd extra stoffen, maar als er alleen ivermectine in zit maakt het niet zo veel uit, ik spuit meestal 3x met ivermectine ( Hippomec, is niet zo heel duur), dan 1 keer met een andere (zo'n dure, met ook andere stoffen) en dan weer 3 x met hippomec en dan weer zo'n dure!!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 15:46

Hippomec was idd 'die goedkopere' die ik bedoelde Lachen
Maar dat is dus gewoon te doen ?
Of de ene keer Hippomec en de keer daarna weer Eqvalan ofzo?

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:48

Dat doe ik wel ja.. Dan krijgt hij toch vaak genoeg de nodige stoffen, maar niet altijd het duurste Lachen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:05

Spetterlover schreef:
Hippomec was idd 'die goedkopere' die ik bedoelde Lachen
Maar dat is dus gewoon te doen ?
Of de ene keer Hippomec en de keer daarna weer Eqvalan ofzo?

ik doe het zo, omdat ik met 2 spuiten 3 x kan ontworden Tong uitsteken en dan met die duurdere moet ik even kijken, kan trouwens ook wel zijn dat ik 2 spuiten hippomec en dan 2 spuiten Eqvalan ofzo doe.... week eigenlijk nog nie... der werd op mijn oude stal altijd in 1 keer ontwormd, en doe t sinds kort pas zelf Tong uitsteken

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:47

Moet je doen, 2 x hippomec en 2 x eqvalan.
Dan geef je 4 x hetzelfde........ Haha!
Ivermectine is ivermectine.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 08:09

Ik geef ook altijd een paar keer per jaar equimax,dat is die van 21 euro

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:39

Ik geef ook altijd die goedkope. Niets mis mee. Gaat gewoon om de werkzame stof.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:08

mijn dierenarts rade aan :

winter 1 keer equvalan
voorjaar 1 keer equi max
zomer 1 keer eentje tegen bloeworpjes
najaar 1 keer equi max
winter 1 keer equvalan