hoe vertel ik mijn bijrijdster dat ik niet tevreden ben?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lunablue

hoe vertel ik mijn bijrijdster dat ik niet tevreden ben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 13:48

ik zit met een probleempje....
ik ben niet tevreden over mijn bijrijdster... ze is brutaal en doet als of mijn paard van haar is.... verder komt ze niet of rijd ze niet op de afgesproken dagen... als ik haar 's ochtends een sms stuur of ze nog gaat rijden krijg ik een smsje terug van weet ik nog niet zie wel.... op zo'n bijrijdster zit ik niet te wachten....
ik heb van de week een gesprek met haar... en als dat niet lekker verloopt wil ik dat ze stopt... maar hoe vertel ik haar dat?!!

ik ben niet zo dapper in dat soort dingen... het liefst ga ik confrontaties uit de weg!!

HELP!!
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-03-05 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

PartoutZ

Re: hoe vertel ik mijn bijrijdster.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:57

Je zal nu wel moeten lees ik.. Tong uitsteken

Vraag haar eerst of ze haar houding en haar inzet wil verbeteren.. Wil ze dat niet dan is het jammer, jouw paardje verdiend beter.. Wil ze het wel dan moet je eerlijk tegen haar zijn en erbij zeggen dat je dat dan wel wilt zien en vind je het dan nog niet genoeg, dat je dan alsnog een nieuwe bijrijdster gaat zoeken..

Maar je kan het ook in een andere hoek zoeken.. Miss is ze wel bang geworden om je paard te rijden of klikt het totaal niet tussen die 2 zodat ze er niet zoveel zin meer in heeft om er dan weer op te stappen..

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:03

Ik zou het toch eerlijk aankaarten dat je niet tevreden bent zoals het nu gaat. Ik kan me voorstellen dat je graag zelf ook zekerheid hebt of je paard een bepaalde dag nog beweging krijgt, zo niet, dan kun je er zelf nog opstappen.
Natuurlijk zul je een tijdje met een klote-gevoel zitten, maar dat zit je nu ook al, dus erger kan niet Knipoog .
Mocht dat meisje toch graag door willen gaan, dan kun je haar een soort van proefperiode geven. Zo van, als het de komende weken goed blijft gaan dan kijken we het eerst nog aan. Zie ik binnen 14 dagen geen verbetering dan zoek ik een ander.

Een kennisje van mij zat met een soortgelijk geval. Zij had een bijrijdster voor hun 2e fries. Een jong ding nog (dat meisje), maar wist wel van doorpakken en had lef. Dat paard was ook nog niet zo lang onder het zadel en had wel eens wat fratsen. Die wist ze aardig aan te pakken. Tot ze vroeg of ze mocht gaan springen, nou ja prima, we weten niet of hij het kan, maar probeer maar. De eerste keer ging het goed, na een paar keer stopte het meisje, was genoeg. De volgende keer dramde ze al meer door, de hindernis moest hoger en het paard er vaker overheen. De fries was het niet gewend en kwam in protest. Hup, zweep erover. De keer erop kwam ze met sporen aan zetten en een meisje dat haar ging helpen om het paard over de sprong heen te jagen. Toen vond mijn vriendin het welletjes. Ze heeft dat meisje duidelijk gemaakt dat ze best mocht blijven rijden, ook springen, maar dat ze dan maar voor een instructeur moest zorgen en niet zelf moest aanklooien. Op deze manier kwam het beslist niet goed.
Dat meisje vertelde de week erop dat ze iemand had gevonden die wel les wou geven, maar toen puntje bij paaltje kwam heeft ze pijp aan maarten gegeven, en is helemaal niet meer komen opdagen.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:17

Ik zou vragen of ze het nog wel naar haar zin heeft. Dan heb jij de opening alvast gemaakt zonder gelijk met de botte bijl te hakken. Roept ze heel enthousiast van wel, dan kun je zeggen dat je haar gedrag niet bepaald op prijs stelt (brutaal zijn, niet duidelijk laten weten hoe of wat) en dat je dat veranderd wil zien. Dat wat zij doet belangrijk voor je is, maar dat jij nog altijd echt de eigenaar bent en dat ze zich aan afspraken te houden heeft.
Merk je dat ontwijkend op de vraag reageert dan kun je zelf zeggen dat jij het idee hebt dat ze het niet meer leuk vindt, en vragen of je je daar erg in vergist. Meestal komt er zo wel een gesprek op gang. Afhankelijk daarvan kun je kijken of je het definitief afkapt of nog een proefperiode afspreekt.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:06

Ik zou haar er ook nog eens niet-subtiel op attent maken dat het jou(!) paard is.... niet de hare. Jij wilt zo te lezen gewoon iemand op wie je kan bouwen. En dat je weet wanneer ze wat heeft gedaan met je paard. Als zij laks is dan lijkt het mij einde verhaal....
iig heel veel succes en laat merken wat je vind en laat je vooral niet omraten!(Y)

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:14

heel simpel:
JOU PAARD, JOU REGELS.
niet luisteren, voor haar 10 andere. (bijwijze van spreken)
is moeilijk, maar je moet, voor je paard en jezelf
Laat je weten hoe eht is gegaan.
Zit ze trouwens niet op bokt, kan je d,r de link doorsturen Bloos

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:16

Idd

Ik zou het gewoon zeggen en anders, een andere verzorger nemen ofzo en dan vertellen dat zij het beter doen.. Klinkt hard maar misschien houdt ze dan op met zo brutaal doen Vork

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:19

Ik heb het ook eens met een bijrijdster gehad, die bijna nooit op afgesproken dagen kwam opdagen, op het laatst was ze bijna een maand niet meer geweest, toen heb ik contact met haar opgenomen dat ik naar een andere bijrijdster ging zoeken, omdat ik het belangrijk vond dat mijn paard vaker gereden werd. Dat vond ze toen prima.

Veel succes, wees eerlijk en duidelijk in wat je van haar verwacht en vraag of ze in de toekomst meer rekening met jou en het paard wilhouden, omdat je dat belangrijk vind...