Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pokoloco schreef:Bij mijn eigen VA kan ik kiezen tussen liggend of staand, op de wei of in de kliniek maar ik zou graag willen weten of deze arts goede referenties heeft of dat er misschien een castreur is in de omgeving van Rotterdam met goede referenties.
ikke schreef:pokoloco schreef:Bij mijn eigen VA kan ik kiezen tussen liggend of staand, op de wei of in de kliniek maar ik zou graag willen weten of deze arts goede referenties heeft of dat er misschien een castreur is in de omgeving van Rotterdam met goede referenties.
Nou ga ik iets heel bots zeggen: Als je je het niet kunt permiteren om een kliniek-castratie te doen, waarom koop je dan een hengst?
Niemand kijkt ervan op dat de smid 75 euro vraagt, elke 8 weken weer. Niemand vind het een probleem om 100-300 euro per maand uit te geven aan het onderhoud van een paard. Als ie eens in het weekend ziek wordt vallen we ook niet flauw van een rekening van 100 euro.
Kortom, tel een uit wat je paard je per jaar kost en zet dat eens af tegen de eenmalige kosten van 350 euro voor een kliniek-castratie. Dan zijn dit echt peanuts hoor, niet de moeite waard om op te bezuinigen.
ImpresBreeze schreef:Euhm, het kan aan mij liggen maar ik zie nergens staan dat ze die kosten van castratie in de kliniek niet kan/wil betalen...
Overigens is 350 euro goedkoop voor een kliniek castratie, vriendin van mij heeft haar jaarling pas geleden laten castreren in de kliniek (Meursing) en was 500 euro kwijt. Hij heeft daar wel 5 dgn gestaan, dat zal ook uitmaken. Wel perfect trouwens, thuis niet meer hoeven afspuiten en nergens meer last van gehad!
Jetta schreef:De VA doet het ook gewoon in de wei. Waarom laat je je eigen VA het niet doen? Is die alleen goed genoeg voor de jaarlijkse inenting?
Banjer schreef:ik heb dhr V/d Kamp (van de Deltakliniek in Maasland) wel eens een castratie zien doen.. nou ja... gezien dat hij alles afwaste, en een suffe ex-hengst... ik hoorde later dat men erg tevreden over hem was....
pokoloco schreef:Dus waar de discussie over geld vandaan komt weet ik niet. Ik ben niet geïnteresseerd in wat het kost. Ik wil weten wie het beste is voor mijn paardje en wat ik daarvoor moet betalen maakt me niets uit want mijn paardje is mijn allerbeste vrend en daar wil ik het allerbeste voor!
pokoloco schreef:Het gaat mij er helemaal niet om wat een castratie kost, ik heb er in mijn vraag ook helemaal niet over gesproken. Ik wil graag weten of mijn dierenarts (inderdaad, Meursing) goede referenties heeft of dat ik beter mijn paard kan laten helpen door een castreur, niet omdat die zo goedkoop is maar omdat die misschien meer ervaring zou hebben!
Ik wil weten wie het beste is voor mijn paardje en wat ik daarvoor moet betalen maakt me niets uit want mijn paardje is mijn allerbeste vrend en daar wil ik het allerbeste voor!
Citaat:Een castreur is geen DA. Dus als jij het beste wilt voor je paardje ga je naar iemand die er voor doorgeleerd heeft, en niet naar een castreur.
Citaat:Voor iedere paardenarts is castratie een routine ingreep. Iedere paardenarts met een paar jaar praktijk ervaring heeft hier dan ook voldoende ervaring mee om het goed en vakkundig te doen.