korstjes op de schoft, hoe behandelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

korstjes op de schoft, hoe behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 11:20

hoi

mijn pony heeft de hele winter geen last gehad van haar dekens, ze liggen ook goed maar nu is ze best gevoelig op de schoft en heeft ze wat korstjes zeg maar zitten, hoe kan ik deze het best behandelen? met baby olie of wat anders? ik kan nu niet ineens de dekens er af gooien.. heb al wel 1 deken gemindert ivm de warmte nu ineens.. nu heeft ze nog een winterdekentje op..thanx voor reacties!
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-03-05 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

elmiran

Re: vraagie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:47

ik zou er niks op doen als er al een korst op zit.

Rosemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:52

Niks erop doen, maar wel rust geven, dus een tijdje niet rijden, of alleen zonder zadel. En het beste is natuurlijk toch die druk van de deken wegnemen, maar daar heb ik ook 1,2,3 geen antwoord op.

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:23

Ik zou het insmeren met uierzalf, Dat werkt vaak bij elk wondje wel goed, het verminderd de korst maar zorgt niet dat het dus open gaat, de korsten worden dan zech maar soepelr, tot het genezen is en dan groeit er sneller weer haar.

Bonny4life

Re: korstjes op de schoft, hoe behandelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 18:27

is uiercreme ook goed? hier staat ook op het potje dat het goed is voor wondjes en dergelijke.. mijn zadel drukt niet op de schoft (waar het plekje zit zeg maar) dus ik rijdt wel gewoon, als ze er last van had merkte ik dat wel.. ik heb er een onderlap van een bandage onder gedaan tegen het schuiven van mijn deken is dit een idee?

_Annelies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:08

Bonny4life schreef:
is uiercreme ook goed? hier staat ook op het potje dat het goed is voor wondjes en dergelijke.. mijn zadel drukt niet op de schoft (waar het plekje zit zeg maar) dus ik rijdt wel gewoon, als ze er last van had merkte ik dat wel.. ik heb er een onderlap van een bandage onder gedaan tegen het schuiven van mijn deken is dit een idee?

Die onderlappen is zeker een goed idee.
Dat hebben wij ook gedaan. En dat helpt goed.
Je kan er ook nog calendulan opsmeren.
Mijn verzorgpaard heeft alleen een grote plek op der schoft en we rijden ook zonder sjabrak.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 19:35

vandaag was er een stukje korst af en de huid eronder is beetje rood, ook voelt de schoft wat warm aan.. dus nu maar kijken hoe t met odnerlap gaat. bedoel je trouwens de calendulan van lichte schaafwonden? die hebben we wel, kan ik proberen maar wat is beter calendulan of vaseline?