Ik ben opzoek naar een nieuw zadel. Maar het liefst 1 met een verstelbare boom, maar sommige hebben het wel en de andere weer niet. Kan je zoiets ook in je zadel laten zetten ? Hoeveel gaat dat kosten en hoe werkt het precies ?
Wintec heeft zadels met verwisselbare boom. Je kunt deze gewoon eruit en erin zetten. Ik weet alleen niet of je verschillende boommaten erbij krijgt, of naderhand apart moet kopen. Zadels zijn niet duur en vergen weinig onderhoud. Het zadel ligt hier op een brede Haflinger en een grote KWPN-er...maar eventueel pastte het ook op een D-pony... dus past goed.
Ainsley heeft ook zadels met een verstelbare boom.
Idd Ainsley heeft ze ook , maar ik heb ook al een paar euroriding's gezien. Maar daar zat geen verstelbare boom in , kan je ze er dan ook in laten zetten ?
Ik heb het net even gezien bij een Ainsley zo'n verstelbare boom, dat is wel onwijs handig zeg. En heb je dan de zekerheid dat het op alle soorten paarden past ? En het blijft wel lang heel , en wat kost het dus om zo'n verstelbareboom bijv in een euroriding luxor te laten zetten ( Als dat kan )
Een vriendin van mij heeft een contour master?? zadel(is te koop) en die heeft ook een verstelbare boom.Daar heb je alleen maar een inbus sleutel voor nodig en hij past op de meeste paarden.Ook wel omdat er gel in de kussens zit dus hij vormt meestal naar het paard zijn rug.
Ik denk dat je het beste gewoon even de zadelmaker kan bellen voor je vraag dan weet je gewoon zeker of het mogelijk is om een verstelbare boom in een bestaand zadel te plaatsen en dan kan je gelijk vragen hoe duur dat is.