Baby doekjes/olie of tips voor verwijderen modder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

Baby doekjes/olie of tips voor verwijderen modder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 09:40

ik las in een andere topic dat er babyolie en babydoekjes worden gebruikt op paarden.
Moet je dit uitwassen?
en waar gebruiken jullie het precies voor?

en hebben jullie misschien andere tips om modder van het paard af te krijgen?

Phynix

Re: Baby doekjes/olie of tips voor verwijderen modder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:47

Ik gebruik babydoekjes voor mijn pony. Ze zijn makkelijk om neus en ogen mee schoon te maken, maar het werkt ook perfect om zijn vacht te laten glanzen. Je hoeft dat niet te wassen ofzo. Er zal iets van lotion opzitten en dus net zoals bij de mens worden opgenomen door het lichaam.
Voor modder kan ik zeggen, afspuiten en anders met een goede harde borstel of zo'n zwart schuurblokje. Afhankelijk van waar je de modder hebt zitten. Als je de modder een dagje laat zitten, is het hard geworden en kan je het er zo af poetsen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:51

Ja gewoon even goed borstelen en als het dan stoffig is met een babyoliedoekje of schapenwol eruit halen. Ik ging vroeger nog weleens met de stofzuiger eroverheen...dus gewoon het stof eruit zuigen...maar mijn huidige paard vind dit niet zo'n rustgevend geluid Haha!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:50

Om modder weg te halen gewoon goed poetsen (als het droog is) of het paard onder de douche zetten.
Babydoekjes gebruik ik zelf om af en toe even onder de staart door te vegen en de hakken achter schoon te vegen als mijn merrie hengstig is geweest. Knipoog