aangezien ik nu een fjord verzorg en ik binnenkort wel wat voor heb wil kopen, ben ik benieuwd naar wat voor maat spullen ik moet kijken: - cob - middel - paard
hij is ongeveer rond de 1.50 m
weten jullie welke maat ik moet kopen en welke maat gebruiken jullie voor jullie fjord?
hoi, mijn fjordje is 1m 48 heeft van deken een 195. hoofdstel cob halster full (hangt er van af) en van bit een 145 .van peesbeschermers heeft ze maatje cob. het hant er een beetje vanaf of je fjordje zwaar of midden gebouwd is. nog veel plezier met je fjordje
Mijn verzorgfjord is 1.38. Hij heeft halsters in cobmaat, hoofdstel weet ik niet, shabrakken full (zadel is 18 inch) en peesbeschermers maat L. Maar ik denk dat het ook wel zal verschillen per Fjord, of je een smalle of een brede Fjord hebt enz. En de één heeft weer een groter hoofd dan de andere
Mijn Fjord is 1.51 en heeft maat Full, ze is normaal gebouwd. Ik heb dekens maat 185 en 195, ligt aan hoe ze vallen en zomer of winterdeken (winterdeken heb ik 195) Bit heb ik 14 cm. en beenbeschermers ook maat Full, behalve transportbeschermers, die heb ik maat Cob.
Veel plezier in ieder geval met je verzorgfjordje!
ik heb er zelf geen, maar denk ook idd dat het aan de grote etc ligt, ik zal zegge, probeer! maar denk wel dat veel beenbescherming tog bij cob valt, hoofdstel etc kan denk ik welleens full zijn! Succes! Groetjes!!
Ik heb een fjord van 1.48 en die heeft dekjes halster hoofdstel enzo maat Full. Peesbeschermers ook Full. Deken maat 175 en soms 185. Het bit weet ik niet zo uit mn hoofd.