Wie weet een goede handelsstal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Wie weet een goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 07:53

Wie weet er een goede handelsstal waar ik eventueel mijn huidige paardje kan inruilen?
Ergens waar de paarden gewoon goed behandelt worden en waar ook word gekeken of het paard in zekere mate geschikt is voor de ruiter?

Graag reacties van mensen die er zelf een paard gekocht hebben, of het weten van kennissen ofzo, geen mensen die er werken of gewerkt hebben oid, dan ben je denk ik niet objectief.

Het gaat om stal die paardjes in de goedkopere tot normale prijsklasse verkoopt.

Monday

Re: Wie weet een goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 10:58

Ik heb geen idee wat je voor paard zoekt.
Zelf heb ik een Gelders paard. Ik heb haar gekocht en mijn vorige paard ingeruild bij AB Stables (veel Gelderse paarden maar niet uitsluitend) in Bennekom. Ze fokken ook zelf, dus er staat eigen fok, maar ook handelspaarden.
Mijn vorige paard was echt een dramageval en ik heb al zijn fratsen erbij verteld en uitgelegd wat voor paard zocht. We hebben alle paarden bekeken waarbij er aantal al direct als ongeschikt voor mij werden verklaard, al vond ik zo nog zo mooi en lief. Lachen Uiteindelijk heb ik er een paar gekeken, later terug te gaan voor een proefrit, het paard dat mij het meeste aansprak heb ik een paar dagen later een uur gereden (kreeg les daar) zodat ik een goed idee had. Voor mij was het toen zeker dat ik haar wilde hebben, maar als ik nog een keer had willen rijden was dat ook geen punt geweest. Keuring was uiteraard geen probleem en ze werd nog bij me thuis gebracht ook.
Overigens is mijn vorige paard omgeschoold voor aangespannen werk en ook die heeft weer een plekje gevonden.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:04

Denk zelf dat het ligt wat voor een soort paard het is
Merrie of Ruin/Hengst afstamming
Daar kan je al een hoop mee, toch?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:05

www.bmstables.nl

Ik heb er zelf nooit een paard gekocht, omdat er niks voor mij bij stond.. Maar ik vond het daar netjes gaan..
Je moet je er alleen niet te veel bij voorstellen.. Het zijn niet de stallen van Anky en er staan geen Salinero's, maar slecht is het er niet en de paarden worden er goed behandeld.. Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:56

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:59

Ik heb een hele goede ervaring (inruil) met jansenvandenhout in Brabant. Nette stallen, goede verzorging, leuke paarden en goede afspraken. Kijk es op www.jansenvandenhout.nl
Paarden zijn normale prijsklasse en ze hebben eigenlijk van alles staan van shetlander tot fries. Kortom ik ben zeer tevreden over ze.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:02

ik heb ook een goede evaring gehad bij jansenvandenhout. Paarden werden goed behandeld, ik mocht een aantal keer komen kijken. En ze zijn er zeer vriendelijk (vond ik althans)

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 14:49

Bedankt voor de reacties. BMstables ben ik weleens geweest om een zadel te kopen. Ik kwam er wel grote paarden die in een kleine stal stonden maar misschien dat dat was omdat er net iemand aan het kijken was en dat ze ze even bij elkaar wilde zetten ofzo. Verder vind ik dat de paarden op de website wel erg achter de teugel worden gereden. Maar goed, ieder zijn manier.

Jansen/van den hout heb ik bij gekeken. Maar daar heb ik niet echt leuke verhalen over gehoord. Een paard (noriker, niet die te koop staat, maar die er naast loopt in het span) dat redelijk onhandelbaar was (hengst) was ineens op onverklaarbare wijze dood verklaard. Die noriker die er nu te koop staat is al een aantal keer verkocht en weer terug gekomen. Ik vind het een beetje eng mijn paard daar dan in te ruilen.

Stal WLM heb ik ook gekeken, maar die noriker die daar staat (toevallig weer een noriker) is erg groot voor een noriker, heeft een kleur die heel weinig voor komt, heeft geen brandmerk en geen papieren (alle norikers hebben een brandmerk, behalve die hier geboren en daar is hij te oud voor) en is dus waarschijnlijk geen noriker.

Ik heb hierover kontakt gehad met een bekende stal, die fokken norikers en kennen nagenoeg alle norikers in nederland, ze zijn namelijk vrij zeldzaam. Daar heb ik dit van gehoord. En van iemand anders die ook het een en ander met norikers te maken heeft. Zij waren de eerste die norikers naar nederland haalden, dus ze weten wel waar ze over praten.

Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij. Zomaar gaan kijken is er voor mij niet bij omdat ik geen auto of rijbewijs heb. Dan moeten we dus eerst iemand met een auto regelen die kan rijden, en das weer een hoop gedoe.

Maar Bennekom zit vrij dichtbij (ik woon in Veenendaal) dus daar zal ik eens informeren.

Wat voor soort paard het is maakt me niet uit, als het maar bomvast is en niet te duur. Gewoon voor recreatie. Maar wel gezond.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:02

Allegra schreef:
Maar Bennekom zit vrij dichtbij (ik woon in Veenendaal) dus daar zal ik eens informeren.

Wat voor soort paard het is maakt me niet uit, als het maar bomvast is en niet te duur. Gewoon voor recreatie. Maar wel gezond.

De website stelt niet heel veel voor maar het adres en telefoonnummer staat er in elk geval wel op Knipoog www.hvandonkelaar.nl
Henk (van Donkelaar) is een man die in het begin een beetje stug overkomt, man van weinig woorden tot ie je een beetje kent, maar hij is dol op de paarden die hij heeft staan.
En als ik dan toch bezig ben promoot ik gelijk het Gelderse ras. Haha! Lekker degelijk, uitermate geschikt voor recreatie, nuchter in het hoofd, bereid om te werken en je kunt er ook nog mee dressuren en springen.

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:17

Ik heb mijn pony van da henadelaar: Mense Toering, Was een leuke pony maar niet voor ons, hij is weer verkocht, maar ik heb 3 en ee half jaar met hem geprobeerd.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 17:50

Niemand verder meer die een goede stal kent?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:13

Ik weet er misschien nog wel een ik heb er zelf mijn paardje gekocht en heb haar nu al 8 jaar .

die man gaat nu binenkort een manege beginnen en heeft nu een pensionstal.

voor contact kijk ff op www.manegedegrootewielen.nl
Hij heeft regelmatig leuke en goede paardjes .
je zou het eens kunnen proberen.

succes groetjes

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 20:08

Dank je wel, ik ga hem ff mailen.
Ziet er goed uit trouwens, die plattegronden van de nieuwe manege enzo.