Welke biotine?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Welke biotine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 19:24

Omdat Ivanka vorig jaar in de zomer van die ongelooflijke brokkelhoeven kreeg, ben ik gewoon bang dat ze het dit jaar weer krijgt. Het hoeft natuurlijk niet, maar omdat ze dit jaar ook een veulen krijgt, heb ik geen zin in problemen met die hoeven. En biotine kan volgens mij toch al geen kwaad, toch?

Maar ik zat net op de site van de Paardendrogist te kijken en ik zag dat er veel verschil in prijs zit en ook verschil in de hoeveelheid biotine die er verhoudinsgewijs in zit. Welke biotine raden jullie aan?

Afgelopen jaar had ik die van "Horsefood", maar daar zit een vreemd geurtje aan wat Ivanka met moeite op wilt eten Clown . Dus ik wilde nu eens een andere proberen, om te kijken of daar ook zo'n geur aan zit.

LPtjuh

Re: Welke biotine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:00

degene met het meeste biotine gehalte moet je hebben.
ik dnekd at je het best even kan uitrekenen hoeveel gram biotine je werkelijk hebt en hoeveel ej ervoor betaald ...
is even een paard sommetjes naast elkaar zetten en klaar ben je

je kan bijv. een pot van 1000 gram hebben waar werkelijk 100 gram biotine in zit , maar waar je dan meer van moet geven
of je hebt een pot van 500 gram waar werkelijk 200 gram biotine in , waar je dus aanzielijk minder van hoeft te geven!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 20:04

Ik heb net ook al gekeken op de site van de paardendrogist.

Het viel me alleen zo op dat bij hun in Biotine plus zoveel meer biotine zit:

Biotine Plus: 300mg/kg
Equibiotin: 2.0mg/kg
Pavo Biotine Plus: 1.333mg/kg

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:15

dat is wel heel vreemd die hele grote verschillen , mischien dat iemand anders daar meer over weet ?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:15

Allerbeste is biotin boli forte van Equipur: 5000 mg per kg! Te bestellen via www.masterhorse.de . Vreselijk duur, maar vreselijk goed, en in "snoepvorm", dus geen problemen met rare geurtjes of verblazen van poeder.

Ik geef dit nu een jaar, en de hoeven van mijn paard zijn aanmerkelijk verbeterd, en ook haar manen zijn een stuk sneller gaan groeien Lachen

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:05

Ook 1 van de betere produkten is de 2 maandenkuur van TRM, hoofmaker, niet goedkoop, maar dan heb je ook wat..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:10

Het loont wel de moeite om even uit te zoeken hoeveel biotine een paard per dag nodig heeft en hoeveel daarvan al in je gewone voer zit, dan kun je misschien wel met een kleinere dosering toe dan de verpakking voorschrijft.

Teveel voeren is niet schadelijk, maar het is gewoon zonde van je geld want biotine is een wateroplosbare vitamine en een teveel daaraan plassen ze uit.

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 23:10

ik gebruik nu 9 maanden biotine plus van pavo.
je moet elke dag een maatschepje door het voer doen volgens de verpakking,maar ik geef het om de dag.
de hoeven van mijn paard zijn volgens de hoefsmid veranderd van een hoop stront in een boomstam! Knipoog
ze zien er nu super uit en de hoefsmid verdient aan mij een stuk minder!
(eerst 1x per 5 weken en nu 1x per 9 weken!)

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 08:54

ik voer al tijden biotine van Sectolin www.sectolin.nl

GEHALTEN PER KG. PRODUCT:

2000000 mcg (2.000 mg) Biotine per kg product op dextrose basis. Dit product is samengesteld uit (bij)producten van suikerbereiding (dextrose basis).

Ruw eiwit, ruw vet, ruwe celstof en ruw as: 0%

GEBRUIK:

Biotinegebrek bij paarden met als mogelijke symptomen: slechte hoefkwaliteit zoals te zachte hoeven, scheurtjes, afbrokkelen en afwijkende hoefvorm. Naast het normale dagrantsoen te verstrekken.

ik heb destijds ook uitgezocht in welk merk de meeste biotine zat en dit merk kwam er goed uit! Ik merk echt een groot verschil bij de paarden die het krijgen (het duurt uiteraard wel een tijdje voordat je het gaat zien) (er zijn hier overigens al een paar topics over geweest)

ook heb ik geprobeerd Vitella Horse care http://www.dezingendesmid.nl/supplement/biotine.htm, daar zit vlgs mij ook vrij veel biotine in