Equiral (Stud?) goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Equiral (Stud?) goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:16

Mijn paard krijgt op haar pensionstalling uitsluitend sportbrok, wat voor haar niet echt nodig is. Haha!
Ik ben daarom op zoek naar een ander soort voer. Mijn paardje heeft in het verleden altijd Equiral gekregen.
Vandaar mijn vraag. Hoe bevalt Equiral? (en dan vooral de bixvariant, volgens mij Equiral stud).

Elanor

Re: Equiral (Stud?) goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:23

Ik voer mijn pony ook equiral stud, en ben er erg tevreden over. Ze is al wat ouder en ik vind het prima spul, ze komt goed door haar vacht, is lekker energiek enz.
Ik voer ook nog equiral structuurmix, dat is een soort muesli/granenspul, omdat ze anders iets teveel bix krijgt in verhouding tot wat ze aan werk doet. Ze is er in ieder geval dol op en het ruikt heel lekker.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:25

echt in 1 woord SUPER. Mijn 23 jarige arabier voer ik dit al jaren en voor mij en voor hem geen ander voer meer, hij doet het hier super op en ziet er super uit!!

Dascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:32

Mijn haflingers krijgen ook Equiral Stud en ook mij bevalt het heel goed. Ze glanzen mooi, hebben een goede conditie en mooie droge benen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:33

Blij allemaal positieve reacties te lezen Knipoog Niemand neg. ervaringen?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:35

Ik voer Equiral Qi. Heerlijk spul!!
Dat is muesli en geen samengeperste brok, wat ik liever niet heb.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:27

ik wil eigenlijk overstappen op equiral structuurmix, maar daar zitten kruiden in, op de site kan ik niet vinden welke dit zijn.
heeft iemand die informatie?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:33

De site is zeer onoverzichtelijk!!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:08

ik heb ze een mail gestuurd met daarin de vraag welke kruiden ze gebruiken, ik vraag me af of ze er wel antwoord op gaan geven, maar kan t altijd proberen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:01

Ik voer ook structuurmix, maar weet niet precies wat erin zit. Mijn pony is er dol op en het ruikt echt lekker!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:06

heel erg netjes van equiral!!

kreeg vanmiddag meteen een email terug met dit erin:

Beste Ellen,

Het klopt inderdaad dat het niet aan te raden is een voer met kruiden te
kiezen,
als je zelf ook kruiden of homeopathische medicijnen geeft.

In de EQuiral Structuurmix zitten de volgende kruiden:
paardenbloemkruid:
brandnetelblad
foenegriek
knoflook.

Omdat je zelf ook brandnetel geeft, is dat in dit geval niet erg om deze
muesli bij je kruiden te geven.
Als je toch liever een muesli wilt zonder kruiden,kies dan de EQuiral Qi:
laag in energie, eiwit en zonder haver en geen kruiden.

groeten
EQuiral
--------------------------------------------------------------
netjes van ze he?
weet ik meteen wat erin zit, en t lijkt me eigenlijk best goed!
Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:09

Heel netjes van ze dat ze dat melden! En zo snel!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:20

ik had eigenlijk helemaal niks verwacht!
maar zowiezo ook netjes dat ze wel willen vertellen wat erin zit en dat ze dus niet moeilijk gaan doen.

nu wil ik er binnenkort ook eentje naar Subli gaan sturen, die hebben nu dat nieuwe voer van ze, speciaal voor zomereczeempaarden? ik wil van hun natuurlijk ook weten wat daarin aan kruiden verwerkt zit..
vraag me af of zij dit ook aan me vertellen.

zit zowiezo al een tijdje erover te denken om over te stappen naar equiral, ik heb het vroeger ook gevoerd en mijn paarden zaten altijd heel mooi in t haar en voelden zich goed.
Haha!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:23

ellepel schreef:
ik had eigenlijk helemaal niks verwacht!
maar zowiezo ook netjes dat ze wel willen vertellen wat erin zit en dat ze dus niet moeilijk gaan doen.

nu wil ik er binnenkort ook eentje naar Subli gaan sturen, die hebben nu dat nieuwe voer van ze, speciaal voor zomereczeempaarden? ik wil van hun natuurlijk ook weten wat daarin aan kruiden verwerkt zit..
vraag me af of zij dit ook aan me vertellen.

zit zowiezo al een tijdje erover te denken om over te stappen naar equiral, ik heb het vroeger ook gevoerd en mijn paarden zaten altijd heel mooi in t haar en voelden zich goed.
Haha!

Die meneer Taal houdt geheim wat erin zit!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:27

mailtje is net weg Clown

ben benieuwd.
en geheim houden mag volgens mij niet met kruiden, want het klopt namelijk wel dat bepaalde kruiden elkaar kunnen beinvloeden.
en stel je voor dat je een doodziek paard krijgt omdat je iets voert wat niet samen kan met iets uit zijn voer?

hahah ik wacht t wel af, zodra ik iets hoor zet ik t hier neer.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:29

Heb jij dan een excemer ellepel?

Ik niet hoor, maar vind zomaar kruiden toevoegen niet nodig!

En ik heb een headshaker, ohja, jij ook he! en die is allergisch en krijgt medicatie, dus dan zijn kruiden uit den boze.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:52

ik heb een head shaker en hij heeft lichte eczeem.
tegen t schudden krijgt hij alleen tabletten van luffanil, dit is voor mensen, maar heb t idee dat het bij hem ook werkt.
ik moet nog een netje gaan halen, maar toen ik vanmorgen hier bij de ruitersportzaak kwam wisten ze niet eens waar ik t over had!!
dus lekker wazig, die moet ik dan ergens gaan bestellen.

kreeg ook al lekker op tijd een mailtje terug van Subli!
met eigenlijk geen antwoord op mijn vraag, maar dat had ik wel verwacht.
dit is de mail:

Subli Semit Speciaalmix is op dit moment het enigste voer dat geschikt is voor pony's of paarden met zomereczeem. Het is een speciale mengeling van granen met daaraan toegevoegd de benodigde hoeveelheid mineralen, vitaminen en sporenelementen.

Daarnaast bevat het een produkt van dhr. Taal. Indien uw paarden werkelijk zomereczeem hebben of dat u verwacht dat ze het krijgen, is het raadzaam een bloedonderzoek te laten doen door dhr. Taal.

Hij kan dan uitsluitsel geven hoe het eventueel te verhelpen is.

Ook vragen over de kruiden e.d. kunt u aan ir. L. Taal stellen, zie tel. nr. in document

ik kreeg een document erbij met dit erin:

Subli® en NovelCure hebben Subli® Semit Speciaalmix ontwikkeld voor paarden en pony´s die succesvol zijn behandeld met Eczit (bij zomereczeem). De Eczit-behandeling kan worden ingezet bij zomereczeem en zorgt voor herstel van de gezonde vacht bij veel paarden. Semit is speciaal ontwikkeld om te voeren tijdens en na een behandeling met Eczit.

Subli® Semit Speciaalmix bevordert de conditie van het paard tijdens en na de Eczit-behandeling en verkleint de kans dat het paard zijn herstelde gezonde vacht verliest ten gevolge van hernieuwd optredend zomereczeem.
Subli® Semit Speciaalmix bevat alle vitaminen, mineralen en spoorelementen die uw paard dageljks nodig heeft. Door zijn unieke samenstelling is Semit het enige speciaalvoer dat de Eczit-behandeling ondersteunt.