Lemetex zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quissie

Lemetex zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 15:39

Ik heb al vanalles geprobeerd met de zoekmachine maar kom hier niet echt uit.
Ik ben van plan om mijn zadel (kieffer garmisch) op den duur te gaan verkopen (18 inch is te groot voor mij Haha! ). Daar komt nog bij dat mijn paard absoluut geen spring talent is Koe , en ik me dus meer op dressuur wil gaan concentreren.
Nu wil ik dus als ik na de zomer genoeg gewerkt heb, een nieuw zadel kopen, dus liever niet weer een tweedehands.
Ik zat te kijken bij diverse merken en Lemetex heeft mooie veelzijdigheid dressuur gerichte zadels. *LOL* Ik wil niet helemaal een dressuur zadel omdat ik wel parcourtjes wil blijven springen op de manege (de 90 haalt ze makkelijk dus is wel leuk om een keer te doen).

Nu ben ik dus erg benieuwd naar Lemetex geworden, en naar jullie ervaringen met dit merk. Ik heb gehoord dat de hoofdstellen van top kwaliteit moeten zijn.
Het zadel dat ik erg mooi vind is de Cresta. Daarnaast zijn er nog enkele leuke modellen. Vingers aflikken
Mijn vragen zijn dan ook:
Kan ik de kwaliteit van Lemetex met die van Kieffer vergelijken of val ik dan een stuk terug?
Hoelang gaan Lemetex zadels mee en blijven ze in goede conditie?
Er zijn twee vormen met apparte lakken ofzo? 1tje hoef je nooit in te vetten maar die lijkt ook net plastic? Heeft iemand hier een foto van?
Wat is de prijsklasse van de Lemetex zadels? Ik hoorde dat de 'plastic' lijkende zadels duurder zijn als de 'gewone' zadels?

Weet iemand anders nog een ander goed merk met mooie dressuur gerichte zadels?
Alvast bedankt!!!
Groetjes Ellen

Armanda

Re: Lemetex zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:07

Ik vind het super kwaliteit, zowel de hoofdstellen als de zadels. Mijn ouders hebben een springzadel liggen van Lemetex. En ik vind de kwaliteit van het leer geweldig. Ook heb ik begrepen dat het makkelijk op verschillende paarden past. Maar hoe de dressuur gerichte veelzijdigheidszadels zijn dat weet ik niet. Ook van die twee verschillende lakken weet ik niets. sorry. Maar kwa leer ga je er denk ik niet op achteruit.
suc6

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:18

ik denk dat je er met Lemetex misschien wel op vooruit gaat zelfs, vind het superkwaliteit zadels, ze zijn en blijven mooi, mijn instructrice heeft er ook een, en die gaat echt op zoveel verschillende paarden!

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 19:37

Ok hele verrassende antwoorden! ik denk dat het komt omdat Kieffer zo bekend is en Lemetex nauwelijks. Ben blij dat het goede zadels zijn en ben nu erg benieuwd naar de prijsklasse (dus hoelang het nog duurt voordat ik dr 1 bij elkaar heb gespaard Clown )

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:51

ik geloof vergelijkbaar met Kieffer, zeker geen goedkope zadels maar zoals vaak bij zadels, hoe duurder hoe langer t meegaat, ken n stubben zadel van zeker 20 jaar oud en denk dat n Lemetex ook wel zo lang mee kan!

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 16:21

Oef dat zou heel mooi zijn! Ik hoop dat ze van goede kwaliteit zijn want ik vind ze super!!!
Nog meer mensen met een idee??????

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 11:35

Niemand meer tips of info? Echt alles is welkom!!! Knipoog

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:35

Ik heb ook een zadel van Lemetex, type Magic. Ik vind het echt een fijn zadel, volgens mij kostte hij 500 of 600 euro...weet het niet meer zeker Bloos Maar ik ben er heel erg tevreden over!!

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 16:02

owja dies ook mooi! dat was die andere die ik bedoelde! Oef dat is niet duur zeg! had je m dan nieuw of tweedehands?

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:05

Mijn zadelis nieuw (was nieuw)...

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 16:11

Hoelang heb je m nou? en hoe zit het met de kwaliteit? erge gebruikssporen of gaten of stiksels die los laten enzo? Heb je m al op moeten vullen of valt dat allemaal mee?

KissMeQuick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:14

ik heb hem nu een hafl jaar, nog geen duidelijke gebruikssporen...noujah, een klein beetje, maar dat is logisch.
Geen losse stiksels o.i.d., mijne moet misschien iets opgevuld worden, maar dat komt omdat mijn paardje pas 4 is en een groeispurt gehad heeft!!

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 16:22

oef dat ken ik Clown ik ga straks m'n derde zadel kopen, en dan is m'n paardje gelukkig uitgegroeid Haha!
Bedankt voor al je antwoorden! ik heb er zeker wat aan!

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 16:28

Quissie schreef:
Niemand meer tips of info? Echt alles is welkom!!! Knipoog

Ik heb een Passier! een heel fijn zadel, dressuur gericht, een bruine! ik heb hem tweedehands, maar heb er al 5 jaar geen problemen mee!

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 16:38

oei ja die zijn ook leuk maar zoooooo gigantisch duur!!! Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:49

Ik heb zelf ook een paar keer op een Lemetex gereden en vond het een superlekker zadel, ook superkwaliteit leer.

En zelf ben ik verwend, want heb een Passier Grand Gilbert gehad, dus ja Clown

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:52

Ik heb ook een Lemetex zadel (Husar Special VZD). Ik ben echt super blij met het zadel!
Hij zit heerlijk en is van goede kwaliteit. Ben zeer tevreden! Ja

Quissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 17:20

en in welke prijsklasse moet ik dan denken? heb jij ook gehoord van de verschillende materialen waaruit het zadel gemaakt kan zijn, de plastic achtige die nooit ingevet hoeft te worden en de gewone leerachtige??

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:20

Ik heb zelf een leren zadel, waarvan het zitvlak geruwd is voor een stevigere zit.
Ik heb dus de Lemetex Husar Special 17" en was €350 kwijt. Wel tweedehands maar nog in super staat!
Ik ken de zadels alleen van leer, en ben erg te spreken over de kwaliteit van het leer Ja Kunstofzadels ken ik niet van Lemetex

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:27

Loeder heeft het over een passier ik heb niet zulke goede ervaringen met dit zadel bij ons op stal hangen er een paar maar de kwaliteit van het leer is mij niet goed genoeg en vergeleken met een kieffer is de kwaliteit van dit zadel echt een stuk minder. Ik heb ook een lemetex zadel gehad maar ik ben weer overgeschakeld op leer heb nu een daaleman springzadel en een kieffer voor de dressuur en ik wil niet meer anders.

Groeten Maartje