Ik ben van plan om mijn zadel (kieffer garmisch) op den duur te gaan verkopen (18 inch is te groot voor mij
). Daar komt nog bij dat mijn paard absoluut geen spring talent is
, en ik me dus meer op dressuur wil gaan concentreren. Nu wil ik dus als ik na de zomer genoeg gewerkt heb, een nieuw zadel kopen, dus liever niet weer een tweedehands.
Ik zat te kijken bij diverse merken en Lemetex heeft mooie veelzijdigheid dressuur gerichte zadels.
Ik wil niet helemaal een dressuur zadel omdat ik wel parcourtjes wil blijven springen op de manege (de 90 haalt ze makkelijk dus is wel leuk om een keer te doen).Nu ben ik dus erg benieuwd naar Lemetex geworden, en naar jullie ervaringen met dit merk. Ik heb gehoord dat de hoofdstellen van top kwaliteit moeten zijn.
Het zadel dat ik erg mooi vind is de Cresta. Daarnaast zijn er nog enkele leuke modellen.
Mijn vragen zijn dan ook:
Kan ik de kwaliteit van Lemetex met die van Kieffer vergelijken of val ik dan een stuk terug?
Hoelang gaan Lemetex zadels mee en blijven ze in goede conditie?
Er zijn twee vormen met apparte lakken ofzo? 1tje hoef je nooit in te vetten maar die lijkt ook net plastic? Heeft iemand hier een foto van?
Wat is de prijsklasse van de Lemetex zadels? Ik hoorde dat de 'plastic' lijkende zadels duurder zijn als de 'gewone' zadels?
Weet iemand anders nog een ander goed merk met mooie dressuur gerichte zadels?
Alvast bedankt!!!
Groetjes Ellen
)
Maar ik ben er heel erg tevreden over!!