Momenteel staat mijn paard in een stal met aan de voorkant de ene kant half dicht, bovenkant tralies, en de andere kant is een halve deur die je naar buiten open kunt doen. Ze kan zo lekker naar buiten koekeloeren.
Nu ga ik vanmiddag kijken bij een andere stal. En die heeft een schuifsysteem. Dus onderkant is dicht, bovenkant traliewerk. En dan met een schuifsysteem dat de ene deur voorlangs de andere deur schuift. Dit is ideaal natuurlijk, maar nadeel is dat ze niet naar buiten kan met haar hoofd...
Heeft iemand hier ervaring mee. Ze is niet zo moeilijk en went volgens mij best snel aan veranderingen, maar toch. Bij de vorige eigenaar kon ze ook naar buiten koekeloeren. Echter konden ze daar bij slecht weer het hok helemaal dichtdoen (was echt een hok) en was het pikkedonker. Dat is nu niet en bij die andere stal ook niet het geval.
Ik kan me voorstellen dat sommige mensen denken...waar maakt ze zich druk om...maar toch kan ik me voorstellen dat het wel heeeeel anders is als je je koppie niet meer naar buiten kunt steken!