paard kopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zazoo

paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 13:06

hoe hebben jullie het gedaan toen jullie je paard gingen kopen? als je nou besluit dat je hem wil kopen betaal je dan vooraf of pas als je hem haalt? en hebben jullie een trailer gehuurd? en als je nou een paard gevonden hebt, ga je dan pas op zoeknaar de stalling? misschien rare vragen maar vraag het me toch af Vingers aflikken

brechje

Re: paard kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:13

Toen ik Michaela op het oog had, ben ik eerst rond gaan kijken of ik stalling kon krijgen voor haar. Zo ja en dit stond vast> ben ik verder gegaan met de koop. Ik heb iemand geregeld die mijn paard kon halen, maar huren kan natuurlijk ook gewoon! Dat doe ik nu regelmatig als ik ergens heen wil....
Toen ik besloot om haar te kopen heb ik een deel aanbetaald, dan heeft de eigenaar ook een back-up als je opeens het paard niet meer wil. Ik heb de rest in contanten afgegeven toen ik haar op ging halen. Ik zelf zou niet alles in 1 contant betalen voor je het paard haalt bij een vreemd iemand. Ik woon toch aan de andere kant van het land en je weet maar nooit of ze je belazeren en je paard aan iemand anders weggeven. Ik had hier wel vertrouwen in, maar ik heb het toen gewoon zo afgesproken. Bij grotere bedragen is het natuurlijk anders!Zorg er wel voor dat je een contractje opsteld met alle punten erin qua verkoop en afspraken etc. Als er dan iets mis gaat (je weet het nooit) heb je het in iedergeval zwart op wit staan!

machonoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:21

Eerst stalling zoeken, kijk en vergelijk met de prijs, binnenbak/buitenbak, paddock, weidegang, alles in een of alleen stalling, ruimte boxen, stapmolen, spuitplaats etc.
Houd er dus ook rekening me edat niet alle stallen plaats hebben voor je paardje.
Heb je gevonden wat je zocht, ga dan op zoek naar een paard.
Als je een paard hebt en geen stalling, waar moet je je paard dan laten Verward
Zorg ervoor dat je paard klinisch is getest.
Ik zou eerst vragen of ze je paard naar de stal kunnen brengen, als dit om enige reden niet kan, zou ik het paard zelf komen halen met de trailer, vraag wel of ze kunnen helpen met laden, aangezien jij het paard nog niet zo goed kent.
Nadat het paard gekeurd is door je DA pas betalen, zeker niet eerder!

Succes met je zoektocht!!
Groetjes Anoek

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 13:24

als je een stalling hebt en geen paard is ook wat zonde Lachen. stel dat ik na 2 maanden pas een paard vind, heb ik toch minstens 300 euro al betaald. denk niet dat ze de stal voor mij vrijhouden als ik niet betaal Lachen.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:38

Eerst zorgen dat je de stalling voo elkaar hebt. Meestal valt er wel iets af te spreken in de trant van, als ik binnen een 2 maand een paard heb gevonden komt ie hier te staan, in de tussentijd natuurlijk geen stalkosten berekenen (tenzij er heel veel mensen om die bepaalde plek zitten te springen).
Dan op zoek naar een paard. Natuurlijk kun je in de tussentijd wel rondkijken, en goed bedenken wat voor paard jij zoekt. Bepaald ras, afstammeling, geslacht, hoogte, mischien de kleur?, prijsklasse en dergelijke.
Ik denk dat vervoer altijd wel geregeld kan worden, is het niet via de ioude eigenaar dan wel via een gehuurde of geleende trailer. Dus dat is niet het grootste probleem denk ik.
Ik heb mijn paard pas betaald toen ik hem daadwerkelijk kocht Haha! (nogal logisch), bij mij is het echter een iets ander verhaal, aangezien ik al op mijn paard reed voordat ze van mij was, en na mijn aankoop mocht ze ook bij de oude eigenaar blijven staan. Normaal gesproken betaal je denk ik pas als je het paard ophaalt. Mocht het een heel duur paard zijn, kan een klein voorschot wel worden gevraagd??

Denk je erom om het paard iig klinisch te laten keuren door een dierenarts, de aankoop dan dus onder voorbehoud van goedkeuring afspreken.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:51

Stalling was bij mij al geregeld.
Eldina heb ik in één x betaald toen ik haar ophaalde.
Orien heb ik helemaal betaald toen ze gebracht werd.

johno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:21

als je een paard koopt,zou ik in ieder geval eerst overleggen met de verkopers of het paard gekeurd mag worden als dat een probleem is zou ik er van af zien,je wordt nl. zo vaak opgelicht met paarden zeker als je er zelf niet alle verstand van hebt.
En het ligt er een beetje aan wat voor bedrag je uitgeeft voor een paard maar ik zou in ieder geval zowel klinisch als rontgonologisch laten keuren.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:29

Stal had ik al. Mijn vorige pony was immers verkocht.

Ben de eerste keer met mijn vriend wezen kijken bij Niek. Heb toen even gereden en veel informatie gevraagd.

Toen ik hem besloot te kopen heb ik hem laten keuren door de DA. Die dag ben ik samen met mijn vriendin naar Niek gegaan. Ook toen heb ik hem nog even gereden.

Omdat de eigenaar en ik achter elkaar op vakantie gingen. Heb ik Niek nog voor mijn vakantie opgezocht en heb ik ook nog even op hem gereden.

Op de dag dat Niek kwam heb ik contant betaald. Niek werd gebracht door zijn eigenaar dus voor een trailer hoefde ik niet te zorgen. (en hij stond ook in alphen dus ik had het eventueel kunnen rijden.)