)Omdat hij zo groot is wordt hij vaak als mannenpaard gezien. Maar dit is hij niet. Hij is bang voor mannen en zwepen en wordt ook helemaal gestresst als er bepaalde mannen in zijn buurt komen.
Nu hebben we een man op stal die al ruim een jaar achter Ian aanloopt. In het begin bij mijn vader, maar die reageerde niet omdat Ian toch mijn paard is. Toen moest hij bij mij zijn.
Zijn 1e eigen paard is met rugproblemen gestopt met dressuurwerk en rijdt hij ook niet meer op. In die tijd was hij op zoek naar een ander paard. Heeft hel lang geduurd. In die 4 maanden heeft hij wl 100x gezegd dat hij Ian wilde hebben en dat Ian zijn ideale paard is blablabla. Ik reageerde niet want ik doe hem gewoon niet weg. Vervolgens hebben we zelfs ruzie gehad omdat ik hem gewoon niet op hem liet rijden 'even proberen' zo noemde de man in kwestie het.
Nu heeft hij al een half jaar een ander paard, ik blij dacht dat ik er eindelijk vanaf was. Maar goed met dat paardje klikt het niet heel goed en hij laat ook echt iedereen erop rijden. Prima, niet mijn probleem. Maar hij is weer begonnen om Ian voor zich te zeiken (sorry geen andere woorden)
weer eindeloos vragen wanneer hij mag rijden. Ik blijf ontwijken want wil het gewoon niet maar op 1 of andere manier komt het niet over.
Ik vraag me echt af of hij nou nog steeds achter Ian aanloopt. En wat denken jullie
* hem erop zetten en Ian volledig over de zeik laten gaan. Is hij wel meteen klaar met zeiken maar goed ik zit met een paard die daarna 2 weken over de zeik is.
* gewoon stug blijven weigeren.
Ik word er namelijk echt helemaal knettergek van.........

! 
) Daarbij; als jij zegt dat jij alleen zelf op je paard rijdt dan heeft hij dat maar te accepteren.
<- nee, dat is ook geen oplossing)
Wat een gigantisch irritante kerel zeg!
)
Hoe dan ook, die man zal daarna misschien stoppen met zeuren, maar als je weet dat je paard ervan over de zeik gaat, is je paard er de dupe van en dat vind ik best onredelijk. Dus blijf bij je punt en maak die man goed duidelijk dat het jouw paard is, je hem niet wilt verkopen en dat ie moet stoppen moet zeuren! Wat denkt ie wel niet!