goede stalschoenen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lonk

goede stalschoenen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 09:11

Welke stalschoenen lopen lekker? Ik zoek schoenen waar je echt een hele dag door op kan lopen! Prijs maakt niet zoveel uit! Cool

lonk

Re: goede stalschoenen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 09:12

Oh ja, ik zoek ook wel goede kwaliteit schoenen natuurlijk!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:14

Die van mij komen van de Scapino Haha! Ze waren 50 euro geloof ik, en echt super schoenen! Je kunt er de hele dag op lopen, en ik rij er ook mee. Van die bruine herenschoenen.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:15

ik heb meestal bergschoenen van de scapino aan Lachen ze zitten heerlijk en ik kan er de hele dag goed oplopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:21

Ik heb de thermoschoenen van mountain horse. Rimfrost paddock. Loop er de hele dag op en je kan er ook mee rijden. Ik vind ze erg fijn, en geen koude voeten in winter...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:26

Mountainhorse rij+stalschoen, echt superfijne schoen die nu al bijna 3 jaar meegaat(incl tijdje fulltime werken in de paarden Knipoog )

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:42

Ik heb ook schoenen van Mountain Horse. Ze zijn van geolied leer, dus perfect waterdicht en hebben een stalen neus. Voor de zomer zijn ze wel wat warm. Met de hierboven al opgenoemde Rimfrost Paddock heb ik slechte ervaringen, na een half jaar liet de zool al los...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:56

Gewone werkschoenen van de welkoop/boerenbond. Die voldoen aan de ARBO-regels, met stalen neus en zo. Lopen uitstekend en rijden zeer prettig.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:23

Timberlands!

Lopen heerlijk en zijn praktisch onverwoestbaar. Ik vind ze zelf om mee te rijden wat te grof, maar dat doe ik toch altijd met laarzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:27

Werkschoenen met stalen neuzen Ja Wil nooit meer wat anders Haha! Momenteel heb ik Maddogs, maar die koop ik niet nog een keer, zijn op zich goed en stevig (doe er zelfs te lang mee, want wil nieuwe, maar deze moeten nog opslijten...) Maar voor met een Engels zadel en beugels zijn ze iets aan de te brede kant. Het went wel, maar toch. Volgende keer worden het weer die blauwe (kan niet op merk komen) of Life Line van de Boerenbond (of Welkoop).

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:29

schoenen van ariat, super!

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:59

Stal/Rijschoenen van Mountain Horse.
Ze zijn wel wat duurder (120 euro) maar ik heb op mijn vorige paar ruim 2 jaar elke dag en dan ook vaak hele dagen gelopen. Heb die bijna nooit onderhouden en na 2 jaar waren ze ook wel af.
Heb nu dus m'n 2e paar en wil echt nooit meer andere, ze zitten heerlijk, zijn stevige (handig met m'n zwakke enkels) hebben een verstevigde zool Haha!

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 13:38

Ik ben zeer te spreken over de schoenen van Mountain Horse en dan met name de Mountain Rider. Fantastische schoen die lang meegaat. Ik ben minder te spreken over de Rimfrost, die begon bij mij op de voet binnen een jaar te scheuren. Ik heb wel nieuwe gekregen voor nop, dus er is wel een goede service Ja

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 22:49

De Ariat stalschoen waar nu zoveel mee geadverteerd wordt !! Nu ong. 69 euro ofzo. Waren 99 euro
Zitten heerlijk, zijn oersterk, je kan er hele dagen op lopen, fijn mee rijden, stallen uitmesten zonder dat de lijm loslaat en ze zijn lichtgewicht.

Ik heb ze nu een jaar, heb ze dagelijks aan en heb alleen de veters 1 x moeten vervangen. Poetsen doe ik ze nooit, beetje water, klaar.

Zegt toch iets over de kwaliteit !
ps. ik werk niet voor Ariat Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:19

Australian working boots van Redback, o.a. verkrijgbaar bij Agradi:

Afbeelding

Ik heb in februari 1998 een paar gekocht in Australie (nog zonder die transparante loopzool) en nu pas zeven jaar later beginnen ze een beetje te barsten op het buigpunt bovenop mijn voet. Die dingen zijn oersterk en je kunt er van alles mee: hele einden lopen, rijden...

Mijn volgende stal- en rijschoenen voor de zomer worden zeker weer Redbacks.

In de winter draag ik trouwens de Rimfrost Paddock van Mountain Horse. Ik heb er nu net een derde seizoen op zitten met dit paar (ik draag ze overigens ook gerust wel eens in de zomer) en nu komen er wel wat barstjes in de voet. Maar van losse binnenvoeringen heb ik geen last, ze zitten mij iig heerlijk en ook hiervan komt wel weer een volgende paar. Geen koude voeten iig, dat is voor mij het belangrijkste.

HorseyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:31

marloezzke schreef:
schoenen van ariat, super!

idd die heb ik ook, ik had altijd supper last van mn rug als ik de stallen ging uitmesten/omgooien, maar deze schoenen hebben speciale zolen ofzo en die zorgen voor een goede rughouding blablabla.. (is mij allemaal aangepraat in de winkel Clown ) maar het werkt wel echt, heb nu een stuk minder last van mn rug

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:58

Blackstone, o.a. te koop bij Divoza. Wat goedkoper dan Ariat, maar super kwaliteit en heerlijke schoenen om op te lopen en mee te rijden.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:15

Ik heb schoenen van mijn vader gekregen via zijn werk..Daar zit een stalen neus in..En die zitten prima.. Ik vind het wel makkelijk dat er een stalen neus in zit want dan heb ik er ook geen last van als er een paard op mn tenen gaat staan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:35

Ik heb gewoon bergschoenen kun je uuuuren op lopen en ik rijd er ook gewoon mee Knipoog Ze zijn s`winters lekker warm en s`zomers heb ik ze nog niet gebruikt Knipoog
Ik heb ze toen bij de Makro gekocht, ze zijn van het merk Hawks

lonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 21:32

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga binnen kort op pad voor stalschoenen. Ik ben er toch nog niet helemaal uit welke het gaan worden, maar weet in iedergeval naar welke merken en schoenen ik moet kijken! Ik zal het wel handig vinden om er ook mee te kunnen rijden, dus jullie horen het wel welke het zijn geworden!! Pling

Groetjes Lonk *o/*

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:52

Ariat! Ze zijn echt gewéldig vind ik! Ja

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:03

Mountain riders zitten wel lekker, maar de geruite binnenkant is gauw kapot. Bij mij waren ze na een jaartje zowiezo helemaal op!
Ik heb nu voor de tweede keer bergschoenen van de Aldi! Ze zitten heerlijk, warm en droog en gaan lang mee, zeker twee a drie jaar! Echt goed leer en leer gevoerd!Ik draag ze elke dag zomer en winter naar de paarden en bij slecht weer en sneeuw ook gewoon naar mijn werk. ( ze zijn al gewend aan de stallucht!)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:03

Timberlands, zijn niet kapot te krijgen. Zijn alleen niet echt rijschoenen, maar meer stalschoenen.

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:48

Ik heb stalschoenen van Gri-sport. Ze zitten superlekker, en het zijn nog mooie ook Haha!
Ze waren 80 euro.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:20

Ik heb altijd 'kisten' aan bij de paarden.
Kan er rustig de hele dag op lopen en ook het rijden is geen probleem.
Kisten zijn lekker hoog en geven dus ook goede steun voor de enkels.