Vraagje over canvas deken, als tussendoor deken gebruiken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Vraagje over canvas deken, als tussendoor deken gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 00:44

Omdat het warmer wordt wil ik een nieuwe tussendoor deken gaan kopen voor mijn paard.
Ze heeft nu een deken op van 500 grams, nou vraag ik me af of een canvas deken met zo'n voering goed is om te kopen als tussendoor deken?
Of is deze te koud na een 500 grams deken?

Mocht zo'n deken niet goed zijn welke grams deken is dan wel goed?
Hoop dat jullie een beetje kunnen helpen...
het liefs snelle reacties Bloos wil morgen al een nieuwe deken gaan kopen, of eigenlijk over een paar uurtjes Knipoog

Pava

Re: Vraagje over canvas deken, als tussendoor deken gebruike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 09:39

Ik heb ook een wol gevoerde canvas als tussendeken. Ik ben er erg tevreden mee. Mijn paard is geschoren en staat nu nog onder een 360 grams Dominick deken, maar vanaf vandaag gaat de canvas erop. Zodra het meer dan 15 graden wordt gaat ie onder een zomerdekentje.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 09:59

Ik wist eerlijk gezegt niet eens dat er ook canvas dekens waren met een wolle voering Blond
Is een molton voering te koud?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:49

sas00 schreef:
Ik wist eerlijk gezegt niet eens dat er ook canvas dekens waren met een wolle voering Blond
Is een molton voering te koud?

Ik heb er ook een gevoerd met wol. Mijn paard heeft hem nooit op. Hij zit wat strak en hij staat er echt onder te zweten ondanks dat hij een dun vachtje heeft. Hij staat nu onder een 100 grams en dat gaat goed. Voelt wel warm aan maar staat niet te zweten. Ik wilde de canvas namelijk ook als overgangsdeken gebruiken.